ברזיל: איגוד העיתונים דורש מגוגל תשלום תמורת הצגת תכנים ב-Google News

על פי האיגוד, שירות החדשות של גוגל שואב את התנועה מאתרי האינטרנט של העיתונים ● בגוגל טוענים שהדרישה לתשלום תמורת הפניות לכתבות מזכירה דרישה מנהג מונית לשלם כאשר הוא מוביל תיירים למסעדה

איגוד העיתונים בברזיל החליט לאסור על גוגל (Google) להציג כותרות ומספר שורות מכל ידיעה מתוך אתרי העיתונים במדינה בשירות החדשות שלה, Google News. באיגוד חברים 154 עיתונים שמייצגים כ-90% מהתפוצה של העיתונים בברזיל. ההחלטה נומקה בכך ש-Google News שואב את התנועה מאתרי האינטרנט של העיתונים ושהחברה מסרבת לשלם תמורת התוכן שהיא מציגה למשתמשים בחינם.

על פי ה-BBC, איגוד העיתונים בברזיל משתף פעולה עם גוגל מאז 2010, ועד כה התיר לחברה להציג ב-Google News כותרות ומספר שורות מכל ידיעה מתוך אתרי העיתונים במדינה. לפני מספר חודשים המליצו באיגוד לעיתונים להפסיק את הצגת הכותרות בשירות, וכעת החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה לחלוטין, לאחר שהגיעו למסקנה ש-"הניסוי נכשל".

"שיתוף הפעולה עם Google News לא עזר לנו להגדיל את היקף הקהל הדיגיטלי שלנו, אלא להיפך", אמר נשיא האיגוד, קרלוס פרננדו לינדנברג נטו, בראיון ל-Knight Center for Journalism in the Americas. לדבריו, "מאחר שהשירות מציג לגולשים כותרות ומספר שורות מכל ידיעה, הוא מפחית את הסיכויים שהם ילחצו על הקישור ויגיעו לידיעה עצמה".

באיגוד לא טוענים ש-Google News הפחית את ההיקף הכולל של התנועה לאתרים, אך סבורים שהתועלת מההשתתפות בו מועטה. "הנוכחות של Google News בשוק הברזילאי מועטה ופרישה מהשירות היא מחיר סביר שאנחנו מוכנים לשלם כדי להגן על התכנים והמותגים שלנו", אמר לינדנברג נטו.

בגוגל, כמובן, חולקים על עמדה זו וסבורים ש-Google News מסייע לאתרי העיתונים להגיע לקהל גדול יותר. כך או כך, לינדנברג ציין שישקול מחדש את עמדתו רק אם גוגל תסכים לשלם לעיתונים תמורת השימוש בכותרות. בענקית החיפוש משווים דרישה זו לדרישה מנהג מונית לשלם כאשר הוא מוביל תיירים שמבקשים לאכול במסעדה מסוימת.

ברזיל אינה המדינה היחידה שבה עולה דרישה כזו. בצרפת עלתה דרישה דומה לתשלום תמורת הזכות להציג את כותרות העיתונים. עם זאת, המשתמשים הברזילאים עדיין יכולים להגיע לאתרי החדשות בחיפוש רגיל בגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים