עובדי פלאפון מנסים להתאגד: מאות הצטרפו להסתדרות במטרה להקים ועד

כשנתיים לאחר שניסו לעשות זאת עובדי פרטנר - ונכשלו, מנסים כעת עובדי פלאפון להגן על זכויותיהם עם הסכמי עבודה מול החברה ● "קדימה, לא לפחד, אף אחד לא יודע מי חתם, והחתימות נשארות בהסתדרות עד שנגיע ליעד החתימות", כתבו העובדים בפייסבוק ● פלאפון בתגובה: "מהלך התארגנות רק יפגע ביכולתה התחרותית של החברה"

עובדי פלאפון מנסים להתאגד בימים אלה ולהקים ועד. זאת, כשנתיים לאחר שניסו לעשות זאת עובדי פרטנר – ונכשלו. כך, מאות מעובדי החברה הצטרפו בימים האחרונים להסתדרות הכללית החדשה וקוראים לחבריהם להצטרף בדף פייסבוק (Facebook) שהקימו, בשם התאגדות עובדי פלאפון.

"עובדים יקרים, חברינו לעבודה, אנחנו קוראים לכם להצטרף אלינו להגן על מקום העבודה שלנו ועל התנאים שלנו", כתבו העובדים בפייסבוק. "אנחנו אוהבים את החברה ורוצים רק את טובתה, ובסה"כ רוצים שהחברה תנהל איתנו דיאלוג על תנאי התעסוקה שלנו, לא עוד קיצוצים באוכל, בשעות וכו'. החברה צריכה לפרגן לעובדים ולצ'פר אותם על עבודת הקודש שהם עושים, ולא להנחית עלינו עוד מכה ועוד גזירה, עוד שינוי ביעדים ועוד הורדה בבונוסים שמהם אנחנו חיים. קדימה, לא לפחד, אף אחד לא יודע מי חתם, והחתימות נשארות בהסתדרות עד שנגיע ליעד החתימות".

נראה כי לנוכח החששות מגל פיטורים בחברה, בעקבות הפגיעה ברווחים על רקע התחרות הקשה המתחוללת בענף בחודשים האחרונים, החליטה קבוצת העובדים להתאגד ולהגן על זכויותיהם עם הסכמי עבודה מול החברה. ועד הפעולה מונה כ-10 עובדים מחטיבות שונות, ששמותיהם מצוינים בדף הפייסבוק. כדי שיקבלו העובדים מעמד של ארגון יציג, צריכים 1,500 מעובדי החברה להצטרף להסתדרות החדשה.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הגיב בנושא, ואמר: "אני קורא לכל עובדי פלאפון להמשיך ולחתום על טופסי ההצטרפות, כדי שנוכל לייצג אותם, למען ביטחונם התעסוקתי. אני חושב שהעובדים מבינים כי רק אם הם יהיו מאורגנים ויפעל בקרבם ועד, הם יוכלו להתמודד מול איומי הפיטורים והפגיעה הצפויה בהם, לנוכח השינויים שהתרחשו באחרונה בשוק הסלולר".

מהודעה נוספת בדף הפייסבוק, עולה כי החברה מנסה למנוע את ההתאגדות: "חברים!! מאוד חשוב! ההנהלה משדרת שזה לא משתלם… מנסים ועושים מסע הפחדות!!"

פלאפון מסרה בתגובה, כי "לפלאפון אין כל כוונה לבצע גל פיטורים המוני, ומדובר בניסיון הפחדה מצד גורמים אינטרסנטיים. פלאפון הינה החברה שפיטרה הכי פחות עובדים בענף בשנה החולפת. אנו החברה היעילה והצומחת בענף, המצליחה ביותר ברמה העסקית, ולכן גם איננו נדרשים לצעדים דרסטיים. להיפך, אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לגיוס נציגי שירות ואנשי מכירות. החברה מרכזת את כל מאמציה בשמירה על המובילות שלה בענף הסלולר, באופן שיבטיח ביטחון לעובדים. מהלך התארגנות רק יפגע ביכולתה התחרותית של החברה".‏‎‎‏

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים