מירס תשקיע 25 מיליון ש' בשדרוג רשת ה-IDEN; "הגיע הזמן שיכירו בנו כרשת החירום לעורף האזרחי"

"המדובר בקפיצה טכנולוגית של עשר שנים קדימה, שתאפשר את הגדלת הקיבולת, האמינות ותוחלת החיים של המערכת", אמר אבי פתיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות במירס ● לדבריו, "הרשת של מירס הפכה לגורם דה פקטו המאפשר לכל גופי החירום לדבר זה עם זה, כאשר המערכות הפנימיות שלהן לא פועלות" ● אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס: "הגיעה העת שמדינת ישראל תכיר בחשיבות נושא התקשורת כחלק מהיערכות הגופים האזרחיים בחירום"

מירס תקשורת הודיעה היום (ד'), כי החלה בימים אלה בשדרוג מערכת הקשר שברשותה למערכת חדשה מסוג Melody – גרסה מעודכנת, מתקדמת וחדשה של טכנולוגיית ה-IDEN בה משתמשת החברה. היקף ההשקעה נאמד בכ-25 מיליון שקלים.

"IDEN היא מערכת המורכבת משתי תתי-רשתות – רשת GSM ורשת PTT (ר"ת Push To Talk)", הסביר אבי פתיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות במירס, בשיחה עם אנשים ומחשבים. "שתי הרשתות הללו יכולות לעבוד ביחד – אך גם בנפרד, כאשר במצבי חירום, כשיש עומס קיצוני ורשת הטלפוניה הסלולרית קורסת, רשת ה-PTT ממשיכה לעבוד כרגיל. הדבר הוכיח את עצמו בלא מעט מקרי חירום, כגון פיגועים, השריפה בכרמל ועוד. לפיכך, הפכה הרשת לגורם דה פקטו המאפשר לכל גופי החירום לדבר זה עם זה, כאשר המערכות הפנימיות שלהן לא פועלות".

פתיר הוסיף ואמר, כי "בחירום יש הרבה גורמים שמשתמשים ברשת ה-IDEN לצורך תקשורת הדדית, דוגמת רשויות מקומיות, בתי חולים, מד"א, זק"א, מכבי אש, מקורות וחברת החשמל. המדובר בגופים שלא נכללים במערכת התקשורת הסגורה של הצבא או של המשטרה, אך בהחלט זקוקים לתקשר זה עם זה בשעת חירום. במצב כזה, רק רשת ה-IDEN הציבורית של מירס מאפשרת את הקשר הזה".

"יכולנו לבוא ולהגיד שאם לא מכריזים על הרשת שלנו כעל מערכת חירום – אנחנו סוגרים את העסק, אבל אנחנו חושבים אחרת", אומר פתיר. "לכן, החלטנו שאנחנו מקימים רשת חדשה, כי הנושא הוא בבת עינינו. החלטנו לשדרג את מערכת ה-PTT לדור החדש – תהליך שכולל החלפה של כל ליבת הרשת. המערכת הוותיקה אמנם עובדת, אבל מתחיל להיות קשה להשיג חלקי חילוף עבורה ולתחזק אותה כיאות. מאחר ואנחנו רוצים לתת את השירות גם בעוד שנים רבות קדימה, החלטנו להשקיע בשדרוג. המדובר בקפיצה טכנולוגית של עשר שנים קדימה, שתאפשר את הגדלת הקיבולת, האמינות ותוחלת החיים של המערכת".

לסיכום, אמר פתיר, "אנחנו כל הזמן טוענים שיש בעיית חוסר במערכת חירום לאומית. בפועל, למרות שכולם אומרים שאנחנו צודקים, אף אחד לא מכריז על הרשת שלנו כעל מערכת כזו. אני מאמין שאחרי שמקבלי ההחלטות יראו את ההשקעה שאנחנו מבצעים, גם הם יבינו שזה הכיוון הנכון".

אברשה בורשטין, מנכ"ל מירס, מסר כי "הגיעה העת שמדינת ישראל תכיר בחשיבות נושא התקשורת כחלק מהיערכות הגופים האזרחיים בחירום, תכיר בחברות התקשורת – ניידת, הנייחת והאינטרנט – כתשתית לאומית ותפעל להכרתה של רשת מירס כרשת החירום לעורף האזרחי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    כל הכבוד. מירס מוכיחה את עצמה בתור חברה טכנולוגית מהשורה הראשונה, ללא ספק ההיפרדות ממוטורולה סייעה לה רבות.

אירועים קרובים