RIM על טענות אפל: שתיקח אחריות ולא תגרור אותנו לזה; נוקיה: עיצוב אנטנות הוא נושא מסובך

שתי ענקיות הסלולר פרסמו תגובה לדבריו של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, מסוף השבוע, ומספקות נקודות מבט משלהן על ה-iPhone 4 ובעיית האנטנה שלו ● RIM זועמת ונוקיה מחזקת - לפחות בתיאוריה - את טענות אפל, אך מגינה על מכשיריה

במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה אפל (Apple) ביום ו' לגבי בעיות הקליטה של ה-iPhone 4, הזכיר סטיב ג'ובס – מנכ"ל החברה, מכשירים נוספים שקליטתם נפגמת כאשר אוחזים בהם בצורה מסוימת, בהם מכשירים של RIM ונוקיה (Nokia).

שתי החברות הזדרזו להגיב לדבריו. ראשית, תגובת RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (Blackberry), שחתומים עליה מייק לאזארידיס – נשיא ומנכ"ל משותף, וג'ים באלסילי – מנכ"ל משותף: "ניסיונה של אפל לגרור את RIM לכישלון שיצרה במו ידיה הוא לא מקובל. הטענות של אפל בקשר למוצרי RIM נראים כמו ניסיונות מכוונים לסלף את מה דעתו של הציבור על נושא עיצוב האנטנה ולהסיט את תשומת הלב מהמצב הקשה של אפל".

עוד נמסר, כי "RIM היא מובילה עולמית בעיצוב אנטנות וממשיכה לעצב בהצלחה מוצרי אלחוט עם ביצועי רדיו טובים כבר יותר מ-20 שנה. במהלך השנים, RIM נמנעה מעיצובים כמו זה שאפל השתמשה בו ב-iPhone 4, ובחרה עיצובים חדשניים שהפחיתו את הסיכון לניתוק שיחות, במיוחד באזורים שיש בהם כיסוי חלש יותר. דבר אחד בטוח: הלקוחות של RIM לא צריכים להשתמש בכיסוי למכשירי הבלקברי שלהם כדי לשמור על קישוריות טובה. אפל בחרה לעשות כמה החלטות בקשר לעיצוב ועליה לקחת אחריות על החלטות אלה במקום לגרור את RIM וחברות אחרות לתוך המצב שקשור רק לאפל".

נוקיה מסרה בתגובה, כי "עיצוב אנטנות הוא נושא מסובך, והיה במרכז תשומת הלב בנוקיה במשך עשרות שנים, במהלך פיתוח של מאות דגמים של מכשירי נוקיה. נוקיה הייתה החלוצה בפיתוח אנטנה פנימית; מכשיר נוקיה 8810, שהושק ב-1998, היה המכשיר המסחרי הראשון שהושק עם תכונה זו. נוקיה השקיעה אלפי שעות אדם בלימוד ההתנהגות האנושית, כולל כיצד אנשים מחזיקים את מכשיר הטלפון שלהם לצורך שיחה, השמעת מוזיקה, גלישה באינטרנט וכו'. כפי שאפשר לצפות מחברה הממוקדת בקישור בין אנשים, ביצועי האנטנה היו בראש מעיינינו בעיצוב הפיזי כאשר הם עוררו בעיה".

"באופן כללי", מסרה נוקיה, "ביצועי האנטנה במכשירי סלולר עשויים להיות מושפעים מאחיזה חזקה ותלויים באופן האחיזה במכשיר. זו הסיבה שנוקיה מעצבת את מכשיריה כך שיובטחו הביצועים בכל המצבים האפשריים בחיים האמיתיים, למשל כשהמכשיר מוחזק בכל אחת משתי הידיים. נוקיה השקיעה אלפי שעות אדם בלימוד אופן ההחזקה של מכשירים על ידי אנשים ומביאה זאת בחשבון בעיצוב מכשיריה, למשל על ידי מיקום האנטנות בראש המכשיר או בתחתיתו, תוך בחירה קפדנית של החומרים בעיצוב המכאני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים