אריקסון: תעבורת הנתונים עברה את תעבורת הקול

תעבורת הנתונים צמחה בעולם ב-280% בכל אחת מהשנתיים האחרונות וצפויה להכפיל את עצמה מדי שנה בכל אחת מחמש השנים הבאות ● על פי המחקר שערכה החברה, אתרים סלולריים של רשתות חברתיות ומחשבים ניידים המקושרים בסלולר מהווים אחוז נכבד מנפח תעבורת הנתונים הסלולרית

נפח תעבורת הנתונים עבר את זה של תעבורת הקול כבר בדצמבר 2009 – כך מעריכה חברת תשתיות התקשורת אריקסון (Ericsson). הנתונים מבוססים על מדידות שערכה החברה ברשתות באזורים שונים ברחבי העולם.

ממצאי אריקסון מראים, כי תעבורת הנתונים צמחה בעולם ב-280% בכל אחת מהשנתיים האחרונות וצפויה להכפיל את עצמה מדי שנה בכל אחת מחמש השנים הבאות. נקודת המהפך התרחשה בנפח של 140 אלף טרה-בייט לחודש של קול ונתונים. העלייה בתעבורת הנתונים תורמת לגידול בהכנסות המפעילות, כאשר יותר ויותר צרכנים משתמשים בהתקנים המייצרים תעבורת נתונים, כמו טלפונים חכמים ומחשבים ניידים. המדידות של אריקסון גם מראות, כי נפח התעבורה ברשתות 3G עבר את הנפח ברשתות 2G.

"זוהי אבן דרך משמעותית, כאשר כ-400 מיליון מנויי פס רחב סלולרי מייצרים תעבורת נתונים גדולה יותר מתעבורת הקול, שמייצרים סך של 4.6 מיליארד מנויי סלולר בעולם", ציין האנס וסטברג, נשיא ומנכ"ל אריקסון, בתדריך עיתונאים שהתקיים בתערוכת CTIA המתקיימת בימים אלה בלאס וגאס. "החזון שלנו, שקישוריות מכל מקום ובכל זמן תניע צמיחה בפס רחב סלולרי מתממש במדידות שאנו עורכים בעולם האמיתי".

אתרים סלולריים של רשתות חברתיות ומחשבים ניידים המקושרים בסלולר מהווים אחוז נכבד מנפח תעבורת הנתונים הסלולרית. למשל, יותר מ-200 מפעילות ב-60 מדינות בעולם פורסות ומקדמות קישורים לפייסבוק (Facebook), כאשר יותר מ-100 מיליון משתמשי פייסבוק פעילים מתחברים לפייסבוק באמצעות התקנים ניידים.

לפי המחקר של אריקסון, 80% ממשתמשי פס רחב סלולרי בעולם מבקשים גישה בכל זמן ומכל מקום. המחקר מבוסס על 4,580 משתמשים בשישה שווקים בוגרים בעולם. המחקר מצא גם, כי ככל שעולה תעבורת הנתונים, הופכים קישורי הפס הרחב אישיים כמו הטלפון הסלולרי – 80% מהמשיבים אמרו, כי לא יחלקו את המחשב הנייד שלהם עם איש, ו-65% לא יחלקו את הקישור הסלולרי שלהם.

אריקסון מעריכה, כי התנהגות זו של הצרכנים תדרוש שינוי הרשתות, התאמתן לנפחי נתונים כמו גם לנפחי קול והעברתן לטכנולוגיות IP וכמובן מערכות תמיכה חדשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים