מנכ"ל יאהו!, קרול ברץ, פוטרה בשיחת טלפון

מנהל הכספים הראשי, טים מורס, מונה כמנכ"ל זמני והחברה החלה בחיפוש אחר מנכ"ל קבוע ● הידיעה על פיטורי ברץ לא הפתיעה את המשקיפים בוול סטריט, אשר היו עדים לביקורת על ברץ ולירידה בקצב הגידול של הכנסות יאהו!, ושער המניה של החברה עלה ב-6% ● על פי מקור המקורב לחברה, ההחלטה לפטר את ברץ התקבלה פה אחד על ידי שמונה הדירקטורים העצמאיים במועצת המנהלים של יאהו!

יו"ר יאהו! (!Yahoo), רוי בוסטוק, פיטר אמש (ג') את מנכ"ל החברה, קרול ברץ, בשיחת טלפון, ובכך שם קץ לתקופת כהונה שהתאפיינה בעיקר בקיפאון ובקרע עם השותפה הסינית, Alibaba. מנהל הכספים הראשי, טים מורס, מונה כמנכ"ל זמני והחברה החלה בחיפוש אחר מנכ"ל קבוע, שיצטרך להוביל את המערכה על תקציבי הפרסום באינטרנט מול המתחרות גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook).

בתום יום המסחר אתמול, לאחר שהתפרסמה הידיעה על פיטורי המנכ"ל, עלה שערן של מניות יאהו! הנסחרות בבורסת נסדא"ק ב-6%. שער המניות זהה כמעט לשערן בתחילת כהונתה של ברץ, אשר מונתה לתפקידה בינואר 2009, מתוך תקווה שתוביל לצמיחה מחודשת ותדע להשיב מלחמה לחברות האינטרנט המתחרות.

"צר לי מאוד להודיע לכם שפוטרתי כרגע בשיחת טלפון על ידי יו"ר מועצת המנהלים של יאהו!. נהניתי מאוד לעבוד עם כולכם ואני מאחלת לכם כל טוב", כתבה ברץ בהודעה קצרה ששלחה בדואר האלקטרוני לעובדי יאהו!.

הידיעה על פיטורי ברץ לא הפתיעה את המשקיפים בוול סטריט, אשר היו עדים לביקורת על ברץ ולירידה בקצב הגידול של הכנסות יאהו!. אנליסטים מעריכים שהפרישה של ברץ מעידה שבחברה הגיעו למסקנה ששיתוף הפעולה עם מיקרוסופט (Microsoft) בתחומי הפרסום והתוכן, אותו הובילה ברץ, מיטיב עם ענקית התוכנה אך לא משרת בהכרח את האינטרסים של יאהו! בצורה הטובה ביותר.

יאהו! נחשבת עדיין לאחד היעדים הפופולאריים ביותר באינטרנט, אך מתקשה להתמודד בתחרות המחריפה מול פייסבוק וגוגל, ששווי השוק שלה, 170 מיליארד דולרים, גבוה פי עשרה מזה של יאהו!. מיאהו! נמסר, כי מועצת המנהלים החדשה תסייע למורס בניהול השוטף של החברה ותבחן מחדש, בצורה יסודית, את האסטרטגיה על מנת להעלות את החברה על פסים של צמיחה.

ההחלטה לפטר את ברץ התקבלה פה אחד על ידי שמונה הדירקטורים העצמאיים במועצת המנהלים של יאהו!, בהצבעה שנערכה בסוף השבוע – מסר מקור המקורב לחברה. המקור הוסיף שבהצבעה לא השתתפו ברץ וג'רי יאנג, ממייסדי יאהו!.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים