רבעון מעורב ליאהו!: הרווח הנקי עלה ב-10%, אך ההכנסות צנחו ב-23%

הירידה בהכנסות אינה מפתיעה לאור הקיטון בשיעור של כ-5% במכירות נטו וכ-23% במכירות ברוטו ● בסיכום המחצית הראשונה של השנה, ירדו הכנסותיה של יאהו! בכ-24% והרווח הנקי - ב-12% ● קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!: את הקיטון בהכנסות יש לייחס לארגון מחדש שבוצע במחלקת השיווק והמכירות, שפגע בסגירת עסקאות פרסום"

יאהו! (!Yahoo) פרסמה אמש (ג') את תוצאותיה העסקיות לרבעון השני של 2011 והציגה עליה ברווחיות, אך ירידה תלולה בהכנסות. כך, הכנסותיה של החברה ירדו ל-1.23 מיליארד דולרים – קיטון של 23% לעומת 1.6 מיליארד הדולרים שהכניסה יאהו! ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות אינה מפתיעה לאור הקיטון בשיעור של כ-5% במכירות נטו וכ-23% במכירות ברוטו. נראה שהמפרסמים עוברים בהדרגה לאתרים המתחרים, למרות שליאהו! יש עדיין יותר כניסות מכל אתר אחר בארצות הברית.

הרווח הנקי GAAP הסתכם ברבעון ב-238.5 מיליון דולרים – עליה של 10.34% לעומת 216.14 מיליון הדולרים עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-11.09% ל-236.97 מיליון דולרים לעומת 213.32 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת – רווח נקי למניה של 0.18 דולרים לעומת 0.15 דולרים ברבעון המקביל אשתקד עליה של 20.0%.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, הסתכמו ההכנסות ב-2.44 מיליארד דולרים – ירידה של 23.6% לעומת 3.2 מיליארד עליהם דווח במחצית הראשונה של 2010. הרווח הנקי GAAP ירד בתקופה זו ב-12.14% ל-459.96 מיליון דולרים לעומת 523.51 במחצית הראשונה של 2010.

ההוצאות הגולמיות של יאהו! ברבעון השני הסתכמו ב-371.16 מיליון דולרים – ירידה חדה של 45.64% לעומת 682.72 מיליון הדולרים עליהם דווח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ירד ב-6.62% ל-857.87 מיליון דולרים לעומת 918.66 מיליון ברבעון השני של 2010. הרווח הגולמי השולי עמד ברבעון המדווח על 69.8% לעומת 57.37% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

בסעיפים התפעוליים רשמה החברה ירידה בהוצאות ל-666.97 מיליון דולרים, המשקפים קיטון של 10.26% לעומת 743.29 מיליון דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח התפעולי GAAP עלה ל-190.9 מיליון דולרים – גידול של 8.85% לעומת 175.37 מיליון עליהם דווח ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

לדברי קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, "הצלחנו להגדיל את הרווח למניה בכ-20% ל-0.18 דולרים. את הקיטון בהכנסות יש לייחס לארגון מחדש שבוצע במחלקת השיווק והמכירות, שפגע בסגירת עסקאות פרסום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים