אורקל ו-HP חוזרות לבית הדין: נפתח משפט המיליארדים בסוגיית שרתי האיטניום

"בהסכם הפשרה בעניין מארק הארד התחייבה אורקל להוסיף ולהציע את 'מיטב מוצריה' ל-HP. אי אפשר להציע את מיטב המוצרים מבלי לספק גרסאות חדשות שלהם", טען פרקליטה של HP בנאום הפתיחה שלו ● אורקל: "ב-HP מנסים לאלץ את אורקל לתמוך בטכנולוגיה שהיא לא מאמינה בה" ● בשלב הראשון יפסוק השופט האם אכן נחתם הסכם מחייב בעניין בין אורקל ל-HP, ומה היו תנאיו ● אם השופט יכריע לטובת HP, יחליטו המושבעים אם אורקל הפרה את ההסכם, ומה גובה הפיצויים שמגיעים ל-HP

אורקל (Oracle) הפרה הסכם ברור עם HP כשהחליטה לחדול מפיתוח גרסאות חדשות של מסדי הנתונים שלה עבור שרתים של HP המבוססים על מעבדי איטניום (Itanium) – כך טען אמש (ב') פרקליט של HP, עם פתיחת המשפט המתנהל בין שתי ענקיות המיחשוב. הפרקליט של אורקל טען, לעומת זאת, כי זו מעולם לא התחייבה לוותר על גמישות בהחלטותיה העסקיות במסגרת ההסכם "הקצר והדל", להגדרתו, שעליו נסמכת התביעה של HP.

המשפט, שהחל לאחר שנכשלו מגעי הפשרה בין הצדדים, הוא תולדה של תביעה שהגישה HP, בסכום של ארבעה מיליארד דולרים. זאת, לאחר שבשנה שעברה החליטה אורקל להפסיק לפתח גרסאות תוכנה חדשות עבור שרתים עם מעבדי איטניום, בטענה שאינטל (Intel) הבהירה, כי מעבדים אלה מתקרבים לסוף מחזור החיים שלהם וכי מעתה תתמקד ענקית השבבים במעבדי x86.

אולם, HP טוענת כי אורקל התחייבה להמשיך ולתמוך במעבדי האיטניום, ושללא התמיכה של אורקל יתיישן הציוד שבו מותקנים מעבדים אלה ויהפוך לחסר ערך. התחייבות זו אושרה, לטענת HP, בהסכם הפשרה שהושג בתביעה קודמת, עקב ההחלטה של אורקל להעסיק את מנכ"ל HP לשעבר, מארק הארד.

ביום ב' הבהיר בבית המשפט הפרקליט של HP, ג'פרי תומס, כי בהסכם הפשרה בעניין הארד התחייבה אורקל בבירור להוסיף ולהציע את "מיטב מוצריה" לחברת HP. כדי להוכיח את חשיבות ההסכם, ציין תומס, כי המנהלים הבכירים של שתי החברות – ובכלל זה צפרא כץ – נשיאת אורקל, ומנהלת החטיבה הארגונית של HP בזמנו – אן ליברמור, ניהלו את המשא ומתן שקדם לחתימת ההסכם. "אי אפשר להציע את מיטב המוצרים מבלי לספק גרסאות חדשות של מוצרים אלה", טען תומס.

אולם, דן וול, הפרקליט של אורקל, ציין כי נוסח ההסכם בעניינו של הארד נועד אך ורק ליישב את ההליכים המשפטיים בעניין העסקתו של מנכ"ל HP לשעבר באורקל, ולא קדם לו משא ומתן ממושך שמאפיין הסכמים על שיתופי פעולה אסטרטגיים. קרנם של מעבדי איטניום נמצאת בירידה, הוסיף וול. "ב-HP מנסים לאלץ את אורקל לתמוך בטכנולוגיה שהיא לא מאמינה בה", ציין וול.

בשלב הראשון של המשפט יפסוק השופט של בית המשפט בסנטה קלרה, גיימס קליינברג, אם אכן נחתם הסכם מחייב בעניין בין אורקל ל-HP, ומה היו תנאיו. אם השופט יכריע לטובת HP, יחליטו המושבעים אם אורקל הפרה את ההסכם, ומה גובה הפיצויים שמגיעים ל-HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים