עובדים בגוגל, VMware או Salesforce.com? אתם לא רצויים בכנס השותפים של מיקרוסופט
במייל רחב תפוצה ששלחה הענקית מרדמונד לשותפיה העסקיים, צוין כי עובדי ונציגי גוגל, VMware ו-Salesforce.com, אינם יכולים להשתתף בכנס השותפים העסקיים הענק שהיא עורכת מדי שנה
מבלי משים, או אולי דווקא בכוונה, חשפה מיקרוסופט (Microsoft) בסוף השבוע את שלוש החברות שמהוות לדעתה את המתחרות הגדולות ביותר שלה: ענקית האינטרנט גוגל (Google), חלוצת הווירטואליזציה VMware ומובילת שוק ה-CRM בענן, Salesforce.com.
במייל רחב תפוצה ששלחה הענקית מרדמונד לשותפיה העסקיים, היא הזמינה אותם להשתתף ב-WPC 2014, כנס השותפים העסקיים השנתי שלה, שייערך ביולי בוושינגטון. "הגדל את הרישות המקצועי והעסקי שלך", נכתב במייל, "הגדל את כישוריך המקצועיים ובנה מערכת כישורים מיטביים. למד כיצד מיקרוסופט מתמודדת עם ארבע מגמות העל העוטפות את תעשיית ה-IT: מיחשוב ענן, Big Data, מובייל ורשתות חברתיות. גלה מהן ההזדמנויות העסקיות שניתן לממש בעזרתן כדי להרחיב את היקף עסקיך".
בתנאי השתתפות בכנס צוין, כי עובדי ונציגי גוגל, VMware ו-Salesforce.com, אינם יכולים להשתתף בו.
אנליסטים ציינו, כי לצד התחרות מול VMware בשדה הווירטואליזציה, והתחרות מול Salesforce.com בשדה ה-CRM, הרי שגוגל היא-היא האיום המרכזי מולו ניצבת מיקרוסופט.
במאמר שהתפרסם באחרונה במדור הכלכלי של CNN, נכתב כי במשך שנים צברה מיקרוסופט כמות גדולה של מזומנים ממכירות של חבילת תוכנות האופיס (Office) שלה. אלא שבמהלך 2013 "קרה משהו מוזר", על פי כותב המאמר: מיקרוסופט יצרה גישה קלה יותר לאופיס עבור המשתמשים, באמצעות הורדות מקוונות או דרך הענן – ללא קשר לאיזה מחשב הם משתמשים. בנוסף, באחרונה התאפשרה יכולת של שיתוף מסמכים ועריכתם בזמן אמת ובחינם, עם Office Web Apps. הסיבה לכך, הסביר כותב המאמר, היא האיום אותו חשה החברה מצד Google Docs. כאשר הושק השירות ב-2006, ההתעניינות בו נבעה בעיקר מסקרנות והענן היה בחיתוליו. כיום, צוין, השירות השתפר והפך לפופולרי, שכן צריכת תוכנות דרך הענן הפכה לדרך חיים. "Google Docs הוא כבר לא קוריוז", נכתב, "אלא איום ממשי על מיקרוסופט".
על פי גרטנר (Gartner), חבילת אופיס מותקנת ב-90% ממחשבי השוק הארגוני. אלא שבחברת המחקר מעריכים, כי גוגל צפויה בעשור הקרוב לנגוס בנתח שוק זה בהיקף של עשרות אחוזים, ייתכן עד כמחצית ממנו – בשל העובדה כי יותר ויותר צרכנים בשוק הארגוני יצרכו תוכנות לניהול משרדי בענן. "אופיס מאבדת אט-אט את מעמדה כתוכנה שצורכים אותה מבחירה", נכתב, "גוגל רוצה לפנות לרוב המכריע של משתמשי אופיס מסורתיים, והיא יכולה להרשות לעצמה לתת את התוכנה בחינם – כי את כספה היא עושה ממודעות. זאת, בעוד שאופיס הוא בבחינת 'פרה חולבת' עבור מיקרוסופט: היא מהווה שליש מהכנסות החברה, ולא סביר שהיא תהפוך את התוכנה לחינמית".
"המלחמה הזאת רחוקה מלהסתיים", נכתב, "אבל לגוגל יש יתרון בשל ניסיונה רב השנים במתן שירותים בענן".
תגובות
(0)