איגוד האינטרנט: ממוצע הפיצויים בתביעות נגד ספאמרים בישראל עומד על כ-16 אלף שקלים

מאז כניסת התיקון לחוק התקשורת ב-2008, המכונה "חוק הספאם", נפסקו 100 פסקי דין כנגד ספאמרים בישראל - כאשר סך כל הפיצויים מסתכם בלמעלה מ-1.6 מיליון שקלים ● מי-טל גרייבר שורץ, איגוד האינטרנט הישראלי: "נתונים מראים שכמות הספאם צומצמה והרתעת שולחי דואר זבל השיגה את מטרתה"

מאז כניסת חוק הספאם לתוקף, בסוף שנת 2008, נפסקו 100 פסקי דין כנגד ספאמרים בישראל, כאשר סך כל הפיצויים שהשיגו התובעים בארץ מסתכם בכ-1.6 מיליון שקלים – כך על פי נתונים שפרסם היום (ד') איגוד האינטרנט הישראלי. על פי האיגוד, הפיצוי הממוצע עומד על כ-16 אלף שקלים לתביעה. הנתבעים העיקריים: חברות המפיצות דואר זבל בניגוד לחוק.

התיקון לחוק התקשורת מ-2008, שזכה לכינוי "חוק הספאם", קובע כי למפרסם אסור לשלוח פרסומת ללא קבלת הסכמה מפורשת ובכתב של הלקוח. הקנס המקסימלי שנקבע בחוק על כל עבירה עליו עומד על 1,000 שקלים – ללא חובת הוכחת נזיקין. איגוד האינטרנט מפעיל אתר מידע בנושא דואר זבל, הנותן מענה והבהרות "עשה ואל תעשה" בהתאם לחוק הספאם. המידע מיועד למקבלי דואר זבל ולשולחי מסרים פרסומיים, המעוניינים לפעול בהתאם לחוק. בנוסף, מציג האיגוד באתר מאגר מידע של כל פסקי הדין בנושא דואר זבל מאז כניסת החוק לתוקף.

מי-טל גרייבר שורץ, סמנכ"לית רגולציה וקשרי ממשל באיגוד האינטרנט הישראלי, אמרה כי "משלוח דואר זבל הוא זמין, ישיר וחינמי – וככזה אהוב מאוד על המפרסמים. עם זאת, מחקרים מראים כי הוא גוזל זמן יקר ממשתמשי האינטרנט. מטרת האיגוד היא למגר את התופעה ועל כן אנו קוראים למשתמשי אינטרנט, המקבלים דואר פרסומי, להגיש תביעה נגד הספאמרים. החוק הוכיח את עצמו ואנו שמחים שהיינו שותפים לחקיקתו".

"נתונים מראים שכמות הספאם צומצמה והרתעת שולחי דואר זבל השיגה את מטרתה", הוסיפה שורץ. "עוד רבה העבודה לפנינו, על כן יש להמשיך בפעילות לצמצום המשלוחים. איגוד האינטרנט מרכז באתרו את כל המידע לקידום השימוש למטרות חיוביות באינטרנט, תוך עידוד הנגשת המידע מחד, וצמצום התופעות המנצלות את אופייה הפתוח והחופשי של הרשת מאידך".

על פי דו"ח של קספרסקי (Kaspersky) שפורסם באחרונה, כמות דואר הזבל בעולם הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מזה חמש שנים. כמו כן, שיעור הספאם הממוצע לשנה החולפת עמד על כ-72% – צניחה של 8.2% בהשוואה ל-2011. השנה החולפת התאפיינה במספר שינויים משמעותיים בדירוג המדינות המייצאות ספאם. כך, סין נמצאת במקום הראשון בדירוג מפיצי הספאם, ואחריה ארה"ב והודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים