נשים ומחשבים: קארין ביטן, קוד אואזיס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קארין ביטן, מפתחת Fullstack בקוד אואזיס

קארין ביטן, מפתחת Fullstack בקוד אואזיס

שם ותפקיד: קארין ביטן, מפתחת Fullstack בקוד אואזיס.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקיד קודם: עובדת סוציאלית.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בעבודה סוציאלית במכללת עמק יזרעאל, קורס פיתוח web וקורס פיתוח בג'אווה סקריפט.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד אהבתי מחשבים. כשהייתי בצבא הייתי מנהלת רשת מחשוב, שזה המקבילה לאשת IT באזרחי.  אחרי הצבא עבדתי, חסכתי כסף ונסעתי לטייל ביפן, וכשחזרתי התחלתי ללמוד עבודה סוציאלית, מתוך איזו כוונה פנימית לעזור לאנשים. אחרי התואר עבדתי בהוסטל של אנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. העבודה הייתה מתגמלת מבחינה רגשית, אבל יחד עם זה גם סוחטת, וכל הזמן הרגשתי שחסר לי משהו, שחסר לי אתגר אינטלקטואלי. התחלתי לחפש כיוון חדש, ובתמיכת בעלי – שהוא גם מתכנת, התחלתי ללמוד תכנות בבית, באופן עצמאי, בעזרת כל מיני כלים דיגיטליים, ואחרי זה כבר לקחתי שני קורסים חיצוניים. מיד כשהתחלתי ללמוד תכנות הבנתי שאני במקום הנכון בשבילי. אחרי שסיימתי את הקורסים ראיתי שקוד אואזיס מחפשים ג'וניורים והעברתי  קורות חיים. הכרתי את החברה משום שבעלי עבד בה בעבר.

התקבלתי, ומיד זרקו אותי למים. מבחינתי זו הדרך הטובה ביותר ללמוד. קוד אואזיס זה "גן שעשועים" של טכנולוגיות. אנחנו נחשפים לסוגים רבים של לקוחות, מחברות גדולות ועד סטארט-אפים, מהארץ ומחו"ל ומכל המגזרים, וכך מוצאים את עצמנו מעורבים במגוון פרויקטים ומשתמשים בסוגים שונים של טכנולוגיות. בגלל המגוון הרחב והדרישות הגבוהות אנחנו כל הזמן בתהליך של למידה, ובשנה האחרונה נראה לי שלמדתי והתפתחתי מקצועית יותר מכל שלב אחר בחיים שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני אמנם חדשה בתעשייה, אבל לא רואה אפליה במקום שאני נמצאת בו. להיפך, אצלנו דוחפים נשים קדימה, נותנים לכל אחת הזדמנות לבטא את עצמה ואת הכישורים שלה וכל עובד ועובדת זוכים להתקדם. אני כן חושבת שנשים מראש חוששות להיכנס למקצוע טכנולוגי, ובמיוחד לתכנות, ולכן רואים הרבה פחות נשים בתחום.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

רק ההיפך.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים