על אפליקציות היברידיות ו-HTML5

בוחנים תוכנה לאנשי שטח מסוג Business-to-Employee? ● לפי התחזית של גרטנר, אנחנו עוברים לעידן ה-"Post PC", שמותאם לאפליקציות היברידיות, והשאלה היא האם נערכתם לכך? ● HTML5 מאפשר ניוד בין פלטפורמות ו-Cross Platform

החלטתם לפתח עבור הארגון שלכם תוכנה לאנשי שטח מסוג Business-to-Employee. האם בחנתם כיצד אפליקציות היברידיות משתלבות בעולם זה?

מחקר חדש שערכה באחרונה מחלקת הפיתוח של גרטנר (Gartner) העלה שיותר ממחצית האפליקציות שיפותחו עד 2016 יהיו אפליקציות ווב היברידיות, מבוססות HTML 5. החוקרים של גרטנר חוזים מעבר לעידן חדש בו יוחלפו המחשבים השולחניים במגוון פלטפורמות, עידן המכונה בפיהם "Post PC ERA".

תחזית זו מניחה אתגר לפתחם של מנהלי ה-IT הארגוניים. אלה יידרשו להעניק תמיכה למגוון סביבות עבודה, ובכלל זה גם לטאבלטים ולסמארטפונים של יצרנים שונים. לפי דברי ואן בייקר, סגן נשיא מחלקת הפיתוח של גרטנר, טרנד ה-BYOD והלחץ הגובר להטמיע טכנולוגיות חדישות בתהליכי העבודה יעודדו ארגונים לתמוך במגוון מכשירים – דבר שניתן ליישום בעיקר באמצעות אפליקציות היברידיות משולבות HTML5 .

בהתייחסו ליישומים עסקיים (Enterprise) הדגיש הבכיר בגרטנר שתי נקודות שלדבריו יתרחשו עד 2015: אפליקציות היברידיות יזכו לנתח הגדול ביותר מקרב כלל האפליקציות המובייל העסקיות וטכנולוגיות ווב, כגון HTML5, יהיו הטכנולוגיות הנפוצות ביותר למימוש אפליקציות הסלולר.

וביתר פירוט: ראשית, נבחן את יתרונות האפליקציות ההיברידיות. הן נועדו להציע איזון בין אפליקציות המבוססות על HTML5 לאפליקציות רגילות. האיזון ממנף את התכונות הטובות של שתיה ומאפשר עבודה אוף-ליין.

יתר על כן, אפליקציות היברידיות תומכות במגוון רחב מאוד של מכשירים תוך התאמות קלות, ללא פיתוח מיוחד. זאת מהטעם ש-HTML5 מאפשר ניוד בין פלטפורמות ותומך ב-Cross Platform. תוכלו להפעיל את האפליקציה שלכם על כל מערכת הפעלה – iOS , אנדרואיד (Android) או חלונות פון (Windows Phone).

יתרונות נוספים של אפליקציות הווב הסלולריות-היברידיות הם, בין היתר, קלות תחזוקה, הפצת עדכוני גרסאות מרכזית, שימור הבינה העסקית של הארגון ותאימות למגוון רחב של מכשירים. השילוב בין יתרונות הללו הוא שמושך את הארגונים להשתמש באותן אפליקציות.

על פי התחזית של גרטנר, חלק הארי של הגישה לאינטרנט יתבצע בשנים הבאות באמצעות מכשירים ניידים. עסקים רבים יפנו לכיוון המוביליטי וישתמשו בחלופות שונות של גישה לעולם המובייל, כגון טלוויזיה אינטרנטית ופריטי לבוש סלולריים. כפועל יוצא, חוזה החברה, עד 2016 יקטן היקף הקנייה של המחשבים הניידים, מחשבי ה-Notebook וה-PC בכמחצית. את מקומם יתפסו, כאמור, הטאבלטים והסמארטפונים. יש לכך השלכות חסרות תקדים על יחידות המיחשוב של הארגונים ואלה לא יכולים להתעלם מהתחזית הזו. מומלץ לארגונים להיערך לאסטרטגיות של שילוב ריבוי מכשירים ולאפשר אינטגרציה בין פלטפורמות ומערכות הפעלה שונות.

בעקבות המחקר ממליץ בכיר בגרטנר לכל הארגונים המאופיינים בחדשנות ובפתיחות לשינויים טכנולוגיים להתפרס ולהרחיב את השימוש במובייל כבר כיום. לדעתו, הארגונים צריכים להטמיע יותר ויותר תהליכים המתופעלים ב-ווב באורח היברידי ולמצוא את השימושים שיתאימו להם ביותר, על מנת לספק תשובות מיידיות לקהל לקוחותיהם.

הכותבת היא מנכ"לית אקזקיוטק קידום ושיווק, מומחית בתוכנות לאנשי שטח ובמוביליטי, בעלת התוכנה iTrinity לניהול אנשי שטח ועורכת בלוג מוביליטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים