הקפידו לבדוק את החשבונות שלכם

מה בודקים? את השורה התחתונה. הסכום הסופי סביר? אין חריגה בולטת לעין? נפלא! רוב הסיכויים שאין יותר מה לבדוק. ניתן לבצע בדיקת חלופות והוזלת עלויות אחת לשנה או מספר חודשים בהתאם לנדרש. זהו "פרוייקטון" שבמידה והוא מצליח, והורדנו עלות של כמה עשרות שקלים בחודש, זכינו בתחושת ניצחון והישג. חשוב מכך, נוכל לתעל את הכסף שחסכנו למקום חשוב ו/או מפנק יותר בחיים.

בדקו את החשבון במסעדה (זה לוקח פחות מדקה)
בדקו שחויבתם על מה שהזמנתם (לא פחות ולא יותר). עשו זאת כאשר אתם מקבלים את החשבון. ברב המקרים הבדיקה אורכת פחות מדקה…

בדקו את החשבון כאשר אתם עורכים קניות
בדקו כאשר אתם בקופה שקבלתם את המבצעים, שחויבתם רק על מה שרכשתם, ושלקחתם את כל מה שרכשתם. היו ערניים בעת אריזת המוצרים. אם משהו לא נראה סביר בסכום – עברו על החשבון.

בדקו את חשבונות הטלפון, האינטרנט, הטלוויזיה ושאר ספקי התקשורת
זה בסה"כ כמה שניות פעם בחודש. ודאו שלא מחייבים אתכם על שירותים שאינכם זקוקים להם, ושהזמנתם מבצע או תוכנית שמתאימים לצריכה שלכם. רשמו ביומן אם יש מועד פקיעה לתוכנית שהזמנתם, וסמנו לכם לבדוק חודש מראש כדי שתוכלו להאריך אותה או להמירה במשהו משתלם יותר. בדקו מידי פעם אם אפשר להוזיל את העלויות (אפילו בחברה שאתם מנויים בה – לא חייבים לעבור לחברה אחרת, אם כי זו אפשרות).

בדקו את חשבונות החשמל והמים (זה לוקח מספר שניות פעם בחודשיים)
האם הצריכה שלכם סבירה? האם יש חריגה בלתי מוסברת שיש לברר מה מקורה? האם אתם נוטים לשכוח מוצרי חשמל דולקים כאשר אתם יוצאים מהבית? האם התנהלות אחרת שלכם דורשת בחינה ושינוי? אינני רומזת כי עליכם לפתח קמצנות כרונית. נהפוך הוא, עליכם להרגיש בנוח ורצוי שיהיה לכם נעים בביתכם. יחד עם זאת ראוי לפעול באחריות ובתשומת לב ולא לצרוך משאבים יקרים בצורה בלתי מחושבת ובלתי יעילה.

בדקו את חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי שלכם
בדקו שלא מחייבים אתכם בעמלות חסרות פשר, בדמי ניהול מופרכים, ובריבית מוגזמת. התמקחו! למרות רצפת הפרקט והשטיחים, למרות הדלפקים המהודרים ושולחנות המנהלים – דמיינו שאתם בבאסטה בשוק.

ליאן מור, more העצמה פיננסית, היא מומחית להדרכה פיננסית לעסקים קטנים ואנשים פרטיים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים