סקירה: השבוע בסלולר

חשבתם שהיסטריית ה-iPhone דעכה? תחשבו שוב ● גוגל מטלטלת את השוק ● וגם: הדור הרביעי כבר פה (או יותר נכון: שם) ● הסיכום השבועי

עבר שבוע מאז השקת ה-iPhone בישראל והחגיגות נגמרו. ההיסטריה התקשורתית נרגעה, והשאירה אחריה חלל ריק משהו… אבל זה לא אומר שהיסטריית ה-iPhone חלפה. עדיין לא. היא רק מתחילה. בפברואר תקיים קבוצת אנשים ומחשבים את כנס EnteriPhonePrise, שידון בפיתוח אפליקציות עסקיות ל-iPhone. הכנס יכלול מסלולים בנושאים שונים, כמו בחירת טכנולוגיות פיתוח, אילו אפליקציות כדאי לפתח, חיבור מכשירי ה-iPhone לרשת הארגונית והצגת היתרונות והחסרונות, אבטחת תשתיות, הפצת אפליקציות ועוד. יהיה מעניין.

מה שמעניין כבר היום הוא, שתוך יומיים מרגע הפרסום התקבלו מאות רבות של פניות מארגונים ואנשים, המעוניינים לקחת חלק בכנס, אם כמשתתפים ואם כמציגים – ההוכחה החותכת לעניין הרב שמעורר סביבו המכשיר, והשרשרת הארוכה של הגורמים שיכולים לבנות עליו הן עסקים והן ערך מוסף לעסקיהם: החל במפתחים פרטיים, עבור במעבדות פיתוח, וכלה בארגונים שירצו לשפר את שירותיהם ולהעניק ערך מוסף ללקוחותיהם באמצעות יישומי iPhone.

ההיסטריה הבאה?

ומעבר לפינה של ה-iPhone, דומה שעולה וצומחת מול עינינו ההיסטריה הבאה בעולם הסלולר: הטלפון המדובר של גוגל (Google). העולם היה כמרקחה נוכח הידיעה על טלפון אנדרואיד (Android) שגוגל מפתחת. ענקית החיפוש אישרה בבלוג המובייל שלה, כי חילקה לכמה מעובדיה טלפונים מבוססי אנדרואיד של יצרן ששמו לא נמסר, אולם לדבריה מדובר רק בבדיקת מאפיינים מסוימים שלא פורטו.

כמה אתרים דיווחו שהטלפון כבר זכה לשם Nexus One ושהוא מתפאר במסך 3.5 אינץ' מבוסס OLED עם תכונות מגע ורזולוציה גבוהה, והוא אינו מציע מקלדת פיזית. כמו כן, מערכת ההפעלה שנבדקת היא אנדרואיד בגרסה 2.1, שאינה מוצעת כיום בשוק הפתוח. וול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) אף דיווח שגוגל מתכוונת למכור את הטלפון באופן ישיר כבר בשנה הבאה.

מובן שבעקבות הידיעות האלה, נשמעו ביקורות רבות כלפי גוגל, על כך שהיא מתחרה ביצרניות שמפתחות ומייצרות מכשירים שמוטמעת בהם מערכת האנדרואיד שלה. לדברי האנליסטים, מהלך שכזה עלול לעלות לה בהפסד של מיליארדי דולרים.

האנליסטים מתקשים להבין מדוע גוגל מסכנת את עצמה ונכנסת לשוק שאין לה ניסיון בו. לפי אחדים מהם, ענקית החיפוש מנסה, באמצעות השקת המכשיר הנייד החדש, לערער על מובילותה של אפל (Apple) בשוק הטלפונים החכמים.

דור 4 בדרך?

השבוע הושקה רשת מסחרית ראשונה בעולם של הדור הרביעי (LTE) בשטוקהולם שבשוודיה. אריקסון (Ericsson) פרסה את הרשת עבור ספקית הטלפוניה והסלולר טליה סונרה (Telia Sonera). רשת זו היא בעלת הפס הרחב והמהיר ביותר בעולם, שאמור לאפשר לשלוח ולקבל בסלולר כמה קובצי וידיאו באיכות HD במקביל. אף על פי שמדובר בקפיצת מדרגה בעולם הסלולר, כאן בישראל עדיין מוקדם לחגוג. מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר, כי הוא מעריך שרשתות מדור רביעי יוקמו בארץ רק ב-2014. הסיבה, לדבריו, נעוצה בכך שהטכנולוגיה כבר קיימת, אך היא עדיין לא כלכלית – בגלל העדר התקני קצה (מודמים ומכשירי סלולר), או בגלל שאלה הקיימות עודן יקרות מדי.

מה שיכול אולי לזרז פריסה של דור רביעי בעולם ובארץ, כמו גם את פיתוח מכשירי הקצה התואמים לו – הוא מחקר אחד מיני רבים שפורסם באחרונה, של חברת אולסוואנג (Olswang) האנגלית בשוק הצרכני הבריטי, שמאשר את המגמה הבולטת בקרב בעלי מכשירים חכמים לצרוך יותר ויותר תוכן דיגיטלי במכשיר שלהם. המחקר מראה, כי מסתמנת מגמה ברורה של נכונות צרכנים גם לשלם עבור התוכן – כמו מוזיקה, סרטים וטלוויזיה – והם מעוניינים לצרוך אותו במגוון רחב של מכשירים, כל זמן שהגישה לתכנים תהיה קלה ונוחה ושהם ירגישו שהם מקבלים את הערך המתאים עבור המחיר שהם משלמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים