במגרש הביתי שלו

ליאו אפותקר, מנכ"ל HP, הוא סוג של ישראלי לשעבר ● הוא בילה בארץ חלק ניכר משנות השבעים - כסטודנט באוניברסיטה העברית ובהמשך כעובד בנק ישראל ● אולי לכן הוא מרגיש שישראל היא המגרש הביתי שלו - מקום שבו אפשר לשים את כל הקלפים על השולחן ולנוח לרגע מכל הלחצים שמופעלים עליו בשגרה

אין ספק ש-72 השעות בהן שהה בישראל מנכ"ל ונשיא HP, ליאו אפותקר, עשו לו טוב. היתה זו בשבילו הפסקת רענון משטף המשימות והאתגרים בפניהם עליו לעמוד מדי יום מאז נכנס לתפקידו כמנכ"ל HP. ביום ה', זמן קצר לאחר שסיים את נאומו בוועידת הנשיא בירושלים, הגיע אפותקר למרכז הפיתוח של HP, לשעבר זה של מרקורי (Mercury), כדי להיפגש עם כמה עשרות מנמ"רים ומנכ"לים, חברי פורום C3 מקהילת אנשים ומחשבים. האווירה הייתה לבבית ובטרם עלה לבמה להשיב לשאלות, הסתובב בין המנמ"רים והמנכ"לים ושוחח איתם בעברית קולחת שלא היתה מביישת אף צבר.

למנמ"רים ולמנכ"לים סיפר בעברית, כי עלה לישראל בשנות ה-70', למד באוניברסיטה העברית ואחרי הלימודים החל לעבוד בבנק ישראל ("הייתי העוזר של העוזר של העוזר", אמר בשפתו). בהמשך עוד הספיק אפותקר לפתח קריירה קצרצרה באוניברסיטה העברית, לפני שחזר לחו"ל ובנה לעצמו קריירה בינלאומית אמיתית בענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP).

בחודש מרץ, כמה חודשים לאחר שפרש מסאפ, תפס אפותקר את כיסאו של מארק הארד – שנאלץ לפרוש עקב פרשת אהבים מסתורית, אך מצא במהרה מקלט אצל ידידו – ואויבו המושפע של אפותקר, לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle).

קבלת הפנים לה זכה המנכ"ל החדש לא כללה 100 ימי חסד – ואפילו לא 100 שעות. הוא קיבל לידיו חברה ענקית, הפועלת בתחומים רבים ומגוונים, אבל לא מצליחה לבדל את עצמה בצורה חדה מיתר מתחריה – חברה שהעוצמה והגודל שלה לא באים לידי ביטוי בתשואות לבעלי המניות.

פרשת מארק הארד עלתה למשקיעים כמה מיליוני דולרים טובים. על כן, המשימה הראשונה שהוטלה על אפותקר, היתה להחזיר את אמון המשקיעים. זו לא מלאכה קלה וגם לא מלאכה מהירה – אי אפשר לבצע אותה מהיום להיום.

אחד המשפטים החשובים שאמר אפותקר במפגש עם המנמ"רים, הוא שבעוד ארבע שנים HP לא תהיה דומה למה שהיא היום. המדובר בהצהרה דרמטית ביותר, כשהיא מגיעה מפיו של מנכ"ל ברמתו של אפותקר. הוא כמובן לא ירד לפרטים, אבל ניתן לשער למה התכוון. HP הרי רוצה להוביל את תחום הענן – הן מבחינת חומרה, הן מבחינת שירותים והן מבחינת הקישוריות. גם אפותקר יודע שיהיה למנמ"רים קל יותר להגר לענן עם ספקים מוכרים וגדולים, כאלו שהם סומכים עליהם ויכולים לצאת איתם להרפתקה הגדולה הזו, המדירה שינה מעיניהם.

בתשובה לשאלת המנמ"רים, היה אפותקר גלוי לב ואמר, כי הוא אינו מרוצה ממיצוב החברה והישגיה הנוכחיים, וציין כי הוא סבור שהיא יכולה להיות הרבה יותר. בין היתר, הוא קבע, כי HP תלך לכיוון של חברת יועצים מצד אחד, אך תספק שירותים ופתרונות בצורה ורטיקאלית.

HP החדשה מתכוונת לתת גם פייט רציני לאורקל – ולא רק בגלל היריבות האישית בין המנכ"לים. HP מתכוונת להיות הרבה יותר חזקה ומשמעותית בתחום התוכנה ויש לה נכס חשוב מאוד – מרקורי הישראלית, שידועה כיום כזרוע התוכנה המצליחה של HP. מדבריו של אפותקר אפשר להבין, כי הוא מתכוון להעצים את התחום הזה, בחיבור הבלתי נמנע היום של אבטחת איכות, אבטחת מידע והגנה על המידע הארגוני.

משפט מעניין נוסף ששמענו מאפותקר בביקורו בישראל – משפט שלמיטב ידיעתנו לא נאמר על ידו עד היום, הוא ש-HP רוצה לעבור את אפל ולפתח מחשבי לוח (טאבלטים) טובים יותר מאלו של סטיב ג'ובס. בהחלט מעניין.

כל זאת, כמובן, מתחבר לנושא המרכזי שבו משקיעה HP את מירב המאמצים: הענן. העולם העתידי, כפי שאפותקר רואה אותו, הוא עולם מחובר ומקושר, עם עובדים שמסתובבים עם מכשירים ניידים ורוצים להיות מקושרים לכל מקום ומכל מקום בזמן אמת – והוא ייתן להם את זה.

השורה התחתונה: ליאו אפותקר הגיע לישראל למעין אתנחתא קלה ונעימה, רגע לפני שהוא חוזר לממש את כל האתגרים וההבטחות שפיזר כאן, במגרש הביתי שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים