יד ביד בדרך לענן

לטובת אותם המנמ"רים שכבר הפנימו את העובדה שהענן הוא עובדה קיימת, אך מתלבטים בין ענן פרטי לענן ציבורי - לובשת CA את כובע היועץ הנייטרלי ומתנדבת לעזור למנמ"ר להחליט, ולצעוד איתו יד ביד בשלבים השונים שדרושים כדי להגיע לענן ● באופן זה, מראה לו CA שלא מדובר בשד נורא כל כך, כל עוד עושים את הדברים בצורה נכונה

הכנס השנתי של CA ישראל עסק הפעם בנושא עידן הענן. הנחת היסוד באירוע היתה, שהענן כבר פה – בין אם המנמ"רים בארגונים הפנימו זאת או לא. CA מסתמכת בקביעה הזו על ניסיונה הרב ומעורבותה בשוק ה-IT, כמו גם על מחקרים שערכו באחרונה חברות המחקר הגדולות המסקרות את ענף ה-ICT.

השחקניות הגדולות בשוק, דוגמת CA, לוקחות את העניין ברצינות רבה והחלו להיערך לכך כבר לפני שנתיים. CA טענה בכנס, שנערך הבוקר (ד'), כי המתחרות שלה בינתיים רק מדברות, בעוד שהיא עשתה כבר כמה צעדים מעשיים למימוש כוונותיה לא להיות עוד שחקן בשוק, אלא גורם מוביל ומאחד. כך, CA לקחה על עצמה את תפקיד המבוגר האחראי שהולך יד ביד עם המנמ"ר ומלווה אותו בדרך לענן.

שי און, מנכ"ל CA ישראל, ייחס למהפכת הענן את אותו המשקל שמייחסים לכמה מהפיכות טכנולוגיות שאירעו בעבר והשפיעו על כולנו למשך תקופה ארוכה – החל מהמיינפריים, דרך המחשב האישי והמערכות הפתוחות ועד להופעת רשת האינטרנט. הרשת, כידוע, שינתה לחלוטין את תפיסת העולם של מבנה המיחשוב הארגוני, ובמידה מסוימת ערערה את אחד ממוקדי הכוח המרכזיים שהיו למנמ"ר: השליטה על כל מערכות המיחשוב, המידע, המשתמשים וכל פעולה דיגיטלית שנעשית בארגון. בראיה לאחור, בכל תקופה שהביאה עמה את השינויים שציינו קודם, נתקלה הקידמה קודם כל בחזית סירוב מצד המנמ"רים. זיו מנדל, הידוע בלשונו הציורית, הגדיר זאת בעבר כאפקט ה-"דובי לא-לא".

רבותיי, ההיסטוריה חוזרת: בשנתיים האחרונות נוצרת לה חזית סירוב טריה וחדשה סביב מיחשוב הענן. למנמ"רים יש שני טיעונים כבדי משקל שאי אפשר לזלזל בהם: אבטחת המידע וחוסר היכולת לשלוט במישרין במידע – הנכס היקר ביותר שהארגון מפקיד בידיהם. עם שני הנושאים הטראומטיים האלו מתכוונים אנשי CA להתמודד בצורה חזיתית – לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים.

לגבי האבטחה, מתברר שהמשימה של CA קלה יותר מהצפוי. החברה, שהיתה ממוקדת במשך שנים בפתרונות אבטחה והגנה על תשתיות המידע של הארגונים, יודעת להציע למנמ"רים כלים שיאפשרו להם לוודא שכל טרנזקציה מבוססת ענן שנעשית בארגון, תהיה מאובטחת ובאופן שהמנמ"ר יוכל לנטר.

לגבי אבדן השליטה, העסק קצת יותר מסובך. כאן שולפים אנשי CA טיעון נגדי חזק לא פחות: מרבית המנמ"רים בארגונים הגדולים, שטוענים כי הם חוששים לאבד את השליטה, לא מספרים לנו בקול רם שבפועל הם כבר מזמן לא מנהלים את המשתמשים שלהם באופן מוחלט. היטיב להגדיר זאת פטריק סטארק, יו"ר CA לאזור EMEA, שאמר כי "למנמ"ר לוקח לפחות חודש כדי לספק דרישות להרחבת תשתיות או אפליקציות מסוימות. המשתמשים כיום הם חסרי סבלנות. ללא כל היסוס הם פונים מייד ל-ווב ומורידים את האפליקציה, או משתמשים באפליקציית ענן זמינה, מורידים אותה למערכות של הארגון – והנה מתחיל אובדן שליטה". המסר פשוט: במקום להילחם מלחמה אבודה במשתמשים, שלוט אתה באמצעים – חבר אותם לענן, אכוף מדיניות ברורה, שקופה ובטוחה, וכך תחסוך לעצמך צרות.

לטובת אלו שכבר הפנימו את כל זה, ומתלבטים בין ענן פרטי לענן ציבורי, לובשת CA את כובע היועץ הנייטרלי ומתנדבת לעזור למנמ"ר להחליט, ולצעוד איתו יד ביד בשלבים השונים שדרושים כדי להגיע לענן. באופן זה, מראה לו CA שלא מדובר בשד נורא כל כך, כל עוד עושים את הדברים בצורה נכונה.

התפיסה של CA מכירה בהחלט בעובדה שבשלב הזה של מחזור חיי ה-IT יש אפליקציות קריטיות שיישארו לעולם בארגון. מצד שני, יש לא מעט אפליקציות שיכולות לעבוד בענן והן לא מסכנות את הארגון, כמו למשל סביבות פיתוח ובדיקות, תהליכים עסקיים שלא משפיעים על רווחיות ועוד.

על פי CA, מנמ"ר כבר לא צריך להיות תואם לעסקים – הוא חייב להיות חלק מהם. בתור שכזה, יש לו מחויבות ליעילות, לחיסכון ולתפוקה גדולים יותר. סטארק מ-CA אמר היום, כי בסקר הם שערכו לאחרונה, אמרו המנמ"רים ששאלת ההתייעלות בהקשר של ענן עולה יותר ויותר בשיחות שלהם עם המנהלים והם חשים שבקרוב הם יצטרכו לבוא עם תשובות. התשובות הן בחינת הכניסה לענן בצורה שכלתנית וזהירה. אנשי CA מוכנים לסייע להם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים