מודלים לחיקוי

מבין 22 המצטיינים שהוכתרו הבוקר (ה'), היתה קבוצה נכבדה של מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיה שהוגדרו כמודלים לחיקוי ● הסיבה לכך היא, שפעילותם עשויה להקרין על אנשי מקצוע באשר הם ● זו, אגב, אחת המטרות הברורות של פרויקט מצטייני המיחשוב

22 המנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיה ומנהלי אבטחת המידע שקיבלו הבוקר (ה') את אות ההצטיינות של אנשים ומחשבים במסגרת תחרות ITAwards, משקפים את אחד הדברים שמאפיינים יותר מכל את ענף ה-ICT: שאיפה מתמדת לחדשנות, הצטיינות והתמודדות עם מציאות משתנה.

זו השנה השמינית ברציפות שבה אנו מעניקים את אותות ההצטיינות הללו. בדצמבר הענקנו במסגרת תחרות ITAwards את פרסי ההצטיינות לצוותים ולארגונים שבלטו יותר מכל בפרויקטי ה-IT המיוחדים שביצעו ולדעת השופטים תרמו יותר מכל לארגון. היום נערך למעשה החלק השני של התחרות, עם הכרזת הזוכים בקטגוריות האישיות.

אנשי המקצוע שזכו בפרס היום לא התמודדו בתחרות, אלא אותרו באופן עצמאי על ידי שתי ועדות, שכללו אנשי אקדמיה ומנמ"רים לשעבר. זוהי עוד מסורת שהנהגנו – המצטיינים של השנה שעברה מוזמנים על ידינו לשבת בצד השני של המתרס בשנה שאחריה, ומהווים חלק חשוב ביותר בצוות שמכתיר דור חדש של מצטיינים. בתהליך האיתור מוזמנים המועמדים לראיונות אישיים. כולם צנועים, רובם נבוכים משהו, כי הם הרי לא מורגלים להתמודד על צל"שים. עם זאת, כולנו אוהבים לדעת שמעריכים את פועלנו – וזה בדיוק מה שאנחנו מקפידים לעשות.

הראיונות עם המועמדים היו לא פחות מרגשים מטקס הכתרת הזוכים. כך, ישבו לפנינו בזה אחר זה מנמ"רים בעלי ותק של יותר מ-10 שנים בענף – חלקם בעלי ותק כפול מכך. מראש ידענו שלבקש מהם לתמצת את פעילותם ב-15 דקות יהיה מאתגר, אך יש לציין שכולם עמדו במשימה בכבוד רב. מצב דומה ניכר גם בוועדה שאיתרה את ה-CTO-ים וה-CISO-ים.

מבין 22 המצטיינים שהוכתרו הבוקר, היתה קבוצה נכבדה של מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיה שהוגדרו כמודלים לחיקוי. הסיבה לכך היא, שפעילותם עשויה להקרין על אנשי מקצוע באשר הם. זו, אגב, אחת המטרות הברורות של פרויקט מצטייני המיחשוב שלנו. קחו, למשל, את רונן זרצקי – סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. המוטו שלו הוא "מתודולוגיה לפני טכנולוגיה" – תפיסה שמנמ"רים רבים דוגלים בה, אך רק מעטים מצליחים לרתום אליה את הארגון כולו. המגזר הפיננסי מתאפיין בשימוש עז בטכנולוגיה, ואפשר לומר שללא טכנולוגיה – הוא לא יכול לתפקד. היכולת של מנמ"רים ברמתו של זרצקי להתרומם מעל המשימות השוטפות של המנמ"ר, ולסחוף אחר החזון שלו את הארגון כולו, מהווה לדעתנו מודל לחיקוי.

מנמ"רים חשופים לשינויים רבים שמתבצעים בארגון ועליהם להיות ערוכים לתת מענה לשינויים אלו. אחד מהם הוא כמובן מיזוגים ורכישות. אמנון בק, מנכ"ל מת"ף – זרוע המיחשוב של הבנק הבינלאומי, חווה שינוי שכזה בשנים האחרונות. הבנק, כידוע, מיזג לתוכו כמה בנקים אחרים ואת המענה בתחום מערכות המידע חייבים היו לתת בזמן אמת. מיזוג בין מערכות מיחשוב ומידע הוא משימה קשה, רגישה, עתירת פרטים והתאמות טכנולוגיות. הוועדה שלנו התרשמה שאמנון בק יכול להוות Case Study ומורה דרך לכל מי שיעבור תהליך דומה בעתיד.

הצטיינות אינה חד פעמית – כל מנמ"ר מחויב להצטיין כל שנה. כך הוא המקרה של שלמה שמאי מחברת הביטוח הפניקס, שגם השנה זכה באות הצטיינות. "מרשים, רהוט, חבר באקזקוטיבה המצומצמת של החברה, מוביל שקיפות ללקוח העסקי הפנימי, מוביל את חיבור ה-IT לעסקים, מנהיג שקיפות ניהולית ומנפק ערך ברור לפרויקטים בשורה התחתונה", כתבה עליו ועדת האיתור. "מוביל מהלכים עתירי טכנולוגיה, מעורב באופן ישיר בתהליכים האסטרטגיים והעסקיים ומעמיק את מעורבות לקוחות ה-IT בניהול הפרויקטים".

כך נראות הפסקאות שנכתבו על כל 22 המועמדים שעלו הבוקר לבמה. הם הגיעו ממגזרים שונים, אך כל אחד מהם הוביל, ניהל, יזם והיה שותף מלא להצלחה של הארגון שלו. חלק מהמצטיינים הם חברי הנהלה בארגונם, אך אחרים לא. לאורך כל עמודי המסקנות של ועדות האיתור, עלתה הנקודה הזו: מנמ"ר שרוצה להשפיע, חייב להיות בעמדת ניהול. הוא צריך ליצור את התחושה שהשותפות שלו תהיה מחויבת המציאות. הוא צריך להיות דומיננטי. קולו צריך להישמע. אסור לו להמתין שיקראו לו. בקיצור: הוא צריך להיות מודל לחיקוי.

השורה התחתונה: מצוינות היא מילה נרדפת לחדשנות וחדשנות לא נושמת בלי טכנולוגיה, שהיא מגרש המשחקים של המנמ"ר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים