האתגרים הדחופים של אפותקר

תקופה לא קלה צפויה לעבור על ליאו אפותקר - מנכ"ל HP הנכנס ● עם התקפות מצד עמיתיו והתקשורת ואתגרים רבים מבית - נראה שאפותקר לא יקבל 100 ימי חסד בתפקידו החדש

במהלך היום (ב') צפוי ליאו אפותקר, מנכ"ל סאפ (SAP) לשעבר, להיכנס ללשכת המנכ"ל במטה HP בפאלו אלטו שבקליפורניה, ולהתחיל בתפקידו החדש. קבלת הפנים הסוערת לה זכה אינה אופיינית לבעלי תפקידים בכירים דומים. אפשר בהחלט לומר שאפותקר נכנס למטה HP תחת ארטילריה כבדה ביותר שנורתה לכיוונו כמעט מכל עבר.

זה החל בלארי אליסון, שמעסיק כיום את המנכ"ל לשעבר של HP, נ, ועבר דרך אינסוף מאמרים, פרשנויות וביקורות מצד אנליסטים שהרימו גבה על הבחירה בו. אם לא די בכך, יש לו לאפותקר על הראש גם את המשפט שאורקל (Oracle) מנהלת נגד סאפ. כעת, במסגרת שיטת הספינים של אליסון, מנסה אורקל בכל דרך לגרור את אפותקר לבית המשפט – עובדה שלא תמצא חן, בלשון המעטה, בעיני בעלי המניות. אל תטעו: גם אליסון לא סבור שלאפותקר יש תפקיד מפתח במשפט – זו רק עוד שיטה להכות בשותפה עסקית לשעבר, שכעת מפריעה ל-"בוס" לשעוט קדימה אל עבר היעד האמיתי: יבמ (IBM).

עקומת הלימוד של אפותקר תהיה גדולה מהרגיל. הוא נכנס לחברה שמצד אחד הציגה תוצאות עסקיות טובות למרות המיתון, אבל מצד שני עברה לא מעט זעזועים בחודשים האחרונים. למרות כל זאת, HP המשיכה להיות דומיננטית בתחומים טכנולוגיים רבים. הרי היולט פקארד היא ספק מוביל של מרבית הטכנולוגיות החמות בשוק, לרבות מחשבים אישיים, שרתים, מערכות מידע, שירותים וכמובן – מדפסות. המעורבות שלה בשוק הקמעונאי, בשיווק מוצרי צריכה ביתיים והמוניים, תורמת להיקף המכירות הגדול של החברה.

במקביל, HP מאותגרת כיום מול שחקנים חדשים. בשוק השרתים זה אורקל וסיסקו (Cisco), ובשוק הצרכני אלו כמובן המוצרים החמים של אפל (Apple). באותה מידה, HP ממצבת עצמה חזקה יותר בתחום תשתיות התקשורת, כשהיא מונעת על ידי מהלכים של סיסקו.

המומחיות של אפותקר היא תוכנה – תחום שכרגע לא מהווה את עיקר ההכנסות של HP. נכון הוא שתוכנה היא אחד התחומים הצומחים ביותר של ענקית המיחשוב, אך כרגע היא תורמת רק ל-3% מהכנסותיה. בנושא הזה, יש להניח, שהציפיות של בעלי המניות גבוהות ביותר מאפותקר – שברוב שנותיו הבוגרות עסק בתחום התוכנה.

המשימה השנייה, אך לא פחות דחופה בדרך להרגיע את בעלי המניות, היא ליצור עבור HP מפת דרכים בתחום החדשנות. זו נקודה שהארד, קודמו של אפותקר בתפקיד, לא הצטיין בה. כך, אחרי לכתו, התבטאו לא מעט בעלי מניות סביב סוגיה זו. הדבר בלט שבעתיים אל מול אורקל השועטת במהירות מטורפת, והקמבק המטורף של סטיב ג'ובס.  לפתע נתפסה HP, ללא הצדקה, כחברה שמשתרכת מאחור. אפותקר ודאי יודע יודע שעדיין לא מאוחר וסביר להניח שכבר בהתחלה יבצע צעדים בכיוון זה.

השורה התחתונה: עוד לפני שנכנס למשרדי HP, הבין אפותקר שהוא לא יקבל מאה ימי חסד, כפי שמקובל לתת לכל מנהל בכיר. מצד שני, אם יצליח לעבור את 100 הימים הראשונים, ויחזיר לחברה את השקט והיציבות שהיא כל כך זקוקה לו, ניתן יהיה לומר שלמרות כל המחלוקות והביקורות, מועצת המנהלים של HP עשתה עסקה טובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים