הרשת החברתית היא המלך

הרשתות החברתיות הפכו להיות פופולריות במיוחד בשנים האחרונות ● ככל שהתופעה התרחבה, החלו ארגונים להסתכל על הרשתות ועל הקהילות שלהם בצורה יותר רצינית: הכוח של ההמונים איים לחלוף מעל הארגונים, אז הבינו המנמ"רים את הצורך להיחשף למציאות החדשה שהחלה להתהוות באמצעות הרשתות החברתיות

שלוש השנים האחרונות היו דרמטיות במיוחד עבור המנמ"רים. הן החלו בתחזיות בלתי ריאליות לגבי תקציבי ה-IT שלהם ל-2008, רגע לפני שהמיתון נחת על כל העולם ללא כל הודעה מוקדמת. 2009 הייתה שנת הקיצוצים, הצמצומים והדיכאון. השנה היא שנת התיקון: התקווה הגדולה לקראת 2011-2012, תוך ציפיה ל-"בום" רציני שיחזיר אותנו קרוב ככל האפשר לימי 2007 העליזים.

הלחץ של הנהלות הארגונים לצמצם את תקציבי ה-IT, לצד הצורך להגביר את היצירתיות במסגרת התחרות הקשה בשוק והמרדף אחר הלקוחות, הביאו את הארגונים להיחשף בצורה חזקה ביותר לתפיסת הוויקי (Wiki). המדובר בשיטה לבניית מאגרי מידע ואתרים, שהמאפיין המרכזי בהם הוא שהתוכן נכתב על ידי הגולשים באמצעות כלים מתאימים שמופקדים בידיהם.

הרשתות החברתיות הפכו להיות פופולריות במיוחד בשנים האחרונות. ככל שהתופעה התרחבה, החלו ארגונים להסתכל על הרשתות ועל הקהילות שלהם בצורה יותר רצינית. הכוח של ההמונים איים לחלוף מעל הארגונים, מציאות שהביאה את המנמ"רים להבין בצורך להיחשף אליה. המנמ"רים שמו בצד את האגו, את דעותיהם האישיות בנושא, חלקן מבוססות על חוויות מהבית, בראותם מה הילדים שלהם עושים ברשת החברתית. או אז הם התגייסו לסייע לארגונים שלהם להגיע ללקוחות היכן שהם נמצאים.

מציאות זו מקבלת אישוש בסקר השנתי של InformationWeek, המדרג מדי שנה 500 ארגונים המשקיעים בצורה יצירתית ומועילה ב-IT שלהם למימוש טוב יותר של האסטרטגיה הארגונית. לא פלא שהחברה שדורגה במקום הראשון השנה, הצליחה ליישם בצורה מושכלת ויעילה את היישומים הרלבנטיים מהרשתות החברתיות לטובת לקוחותיהם.

עוד עלה מהסקר שערך העיתון, כי המנמ"רים דיווחו שהם נאלצו לתת מענה הולך וגובר למשתמשים הפנימיים שלהם, שגם הם כבר נמצאים עמוק בפעילות ברשתות החברתיות, מקדמים את האסטרטגיה הארגונית ביוזמות עצמאיות ואחרות, ומבקשים כלים תומכים לצורך כך. מצב זה מחייב את הארגונים לחשוב מחוץ לקופסה. זוהי החדשנות במיטבה ואותה מחפשים המנמ"רים והארגונים שלהם. הנה כי כן, הנתונים מדברים בעד עצמם: 72% מהמנמ"רים יישמו השנה בארגונים שלהם כלי וויקי לעומת 42% מהם שעשו זאת בשנה שעברה.

כלל המגמות שצוינו משתלב עם מגמה נוספת: שילוב כלים אנליטיים, והטמעת כלי BI בקרב יותר ויותר לקוחות וארגונים. האתגר המרכזי הוא להשקיע את המשאבים בתחום זה בצורה חכמה, תוך מציאת האיזון בין צורכי הלקוח למטרות העסקיות של הארגון. מנמ"רים שהצליחו לפתח את התחום, הם אלה שהצליחו להביא את הארגונים שלהם לצמרת רשימת ה-500 של ה-InformationWeek.

שיטפון הניידות שנחת על העולם עם הטלפונים החכמים, הוא עוד מגמה. הניידות הולכת להיות הדבר החם הבא בכל הארגונים. מציאות בה מיליארד יישומים למכשירי ה-iPhone כבר הורדו מהרשת, מחייבת את כל המנמ"רים להביט קדימה. אלא שעולה מהסקר של השבועון האמריקני, כי רק 22% מ-500 הארגונים המובילים הורידו יישומים לטובת ההיבטים העסקיים של הארגון, או פיתחו יישומים כאלה בעצמם. אמנם זהו אחוז לא גדול, אך הנתון משקף גידול משמעותי לעומת 15% מהארגונים שעשו זאת בשנה שעברה.

הסקר, המסכם את שנת 2010, מבטא את האווירה האופטימית ששררה השנה בקרב כל הארגונים, בכל הקשור לגידול בתקציבי ה-IT ולהשקעות עתידיות. בישראל, הציפיות דומות למדי. בשבוע הבא, כאשר "אחרי החגים" כבר יהיה מאחורינו, יסתערו כולם על הרבעון הרביעי, הקריטי בכל שנה.

גם בישראל נדרג ונכתיר, כמדי שנה, את הארגונים המצטיינים בפרויקטי IT למיניהם. תחרות ITAwards 2010 תתקיים בחודש דצמבר. תהליך איסוף הפרויקטים המתמודדים בארגונים הסתיים בחודש שעבר. גם השנה זכינו למבול פרויקטים בעלי אופי חדשני. בשבוע הבא יתיישבו 45 השופטים של התחרות למיין ולדרג את הפרויקטים, בתחילה ברשת ולאחר מכן באופן פרונטלי. כך נדע מיהם הארגונים המובילים במשק, שהשכילו לשלב בין השקעה בטכנולוגיה לבין הישגים עסקיים מוכחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים