איך להתמודד עם המשבר הבא

העולם נע במחזוריות - אחרי שיא תמיד מגיע המיתון ● המגזין CIO החליט להיעזר במומחים של גרטנר, ולספק מספר עצות למנמ"רים שזה עתה יצאו ממיתון אחד, לגבי ההיערכות למיתון הבא ● להדפיס ולשמור

המיתון אמנם כבר מאחורינו – המנמ"רים נושמים לרווחה וההנהלות משחררות תקציבים – אבל אירועים שונים בעולם הפיננסי עלולים לתפוס את מקומה של האופטימיות. כולנו יודעים שהעולם נע במחזוריות – אחרי שיא תמיד מגיע המיתון. על כן, יש חשש שלמרות הכל משהו בכל זאת יכול להשתבש בקרוב. במילים אחרות: המיתון הבא עלול להגיע הרבה יותר מהר ממה שאנו חושבים.

המגזין CIO החליט להיעזר במומחים של גרטנר (Gartner), ולספק מספר עצות למנמ"רים, שזה עתה יצאו ממיתון אחד, לגבי ההיערכות למיתון הבא. אחד הלקחים מהמיתון של 2008, כותבים ב-CIO, הוא העובדה שהוא הגיע בהפתעה. כיום ברור לכולם שצריך להיערך מראש לכל צרה שלא תבוא, כדי שאף מנמ"ר לא יופתע. מבחינה מנטלית כולם מוכנים לזה – עכשיו רצוי גם להיערך פיסית. להלן מספר עצות.

עצה ראשונה: מודל ה-"לעשות יותר בפחות" לא נעלם, למרות שהמיתון חלף. CIO וגרטנר ממליצים למנמ"רים להמשיך וליישם אותו. ההנהלות יאהבו את זה.

עצה נוספת: כאשר באים אליכם בדרישות להחליף חומרה ותוכנה, עליכם לנסות לשאול בעדינות: "אם חלונות XP משרתת אתכם היטב – אז למה שנעבור לחלונות 7 (Windows 7)?".

כמו כן, רצוי מאוד להיות יותר ממוקדים – ליצור מוקדי התמחות בארגון ה-IT ולבדל את הפעילויות, וזאת כדי שאם חלילה תצטרכו לקצץ, יהיה לכם קל יותר למפות את הצרכים.

אל תחסכו מעצמכם אף שאלה, מפצירים בכם אנשי CIO וגרטנר, במיוחד כאשר מדברים אתכם על פרויקט חדש שנועד לייצר כל מיני אתגרים ניהוליים. תחשבו פעמיים לפני שאתם נכנסים אליו.

חמישה ימי עבודה זה מספיק. אם קוראים לכם לטיפול בתקלות, אפשר לבקש מהמשתמשים להביא את המחשב אליכם – לא צריך להוציא צוותים במיוחד לכל מקום, בוודאי שלא ביום החופשי.

על המנמ"ר לדעת להתמודד גם עם אמירות דוגמת "למה אנו צריכים BI? האקסל עושה עבודה טובה מאוד". לא צריך מיד להסתער על השואל – לפעמים הוא צודק ואקסל מספיק.

חשוב מאוד שכל עובד יהיה בר החלפה. הימנעו ממתן ידע ייחודי בידי עובד אחד – הלקחים ממיתונים קודמים ומשברים ידועים היטב. לכל עובד צריך להיות גיבוי.

למדו להכיר את האויבים מבחוץ – את אלו שמחפשים לפרוץ ולגרום נזק. לא יזיק גם להעסיק מידי פעם איש QA שבעברו היה האקר. הוא יכול לחסוך לכם לא מעט הוצאות.

יש כמובן גם עצות שכל מנמ"ר מנכס לעצמו על סמך ניסיונו – בין היתר, לקחים שהפיק מהמיתון הקודם.

חשוב מאוד שהמיתון הבא לא יתפוס אותנו בלתי מוכנים. היערכות היא הצעד הראשון לקראת מוכנות. מיתון לא צפוי כולל בתוכו מרכיבים של היסטריה והנטייה היא תמיד להפעיל את גרזן הקיצוצים על אגף ה-IT. היערכות נכונה תרכך את המכה ותסייע לצאת בשלום מהמיתון הבא.

להדפיס ולשמור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים