כיצד המנמ"רים מסייעים להאצת עסקים?

פרויקטי IT מוצלחים הם באופן טבעי אלו שמצליחים להצעיד קדימה את הארגון הן ברמת הביצועים והן ברמת ההכנסות ● שתי תחרויות מבית אנשים ומחשבים, שיראו אור בתקופה הקרובה, מבטיחות להביא לכם את הפרויקטים שעשו חיל בשני העולמות

הצורך בהאצת תהליכים עסקיים על מנת להגדיל את רווחי הארגון עומד על סדר היום של המנמ"ר מזה כמה שנים. תהליך זה משקף את המיצוב החדש של אנשי ה-IT בתוך הארגונים שהם עובדים בהם. יותר ויותר אנו שומעים על פרויקטים בתחום המובייל, האפליקציות או התשתיות, שכל תכליתם הוא להניע תהליכים עסקיים, התייעלות, חיסכון וסיוע לפריצה קדימה.

מגמה זו מגולמת, בין היתר, בתחרויות השנתיות שמתקיימות על ידי אנשים ומחשבים. התחרות המרכזית היא כמובן IT Awards, שמתקיימת בחודש דצמבר כבכל שנה. בימים אלו החל תהליך גיוס ההצעות לפרויקטים מצטיינים.

התחרות מקיפה מגוון רחב של תחומים בתוך ה-IT ומייצגת פעילות של מגזרים רבים במשק הישראלי – החל מפיננסיים, דרך טלקום,  וכלה בריטייל, ממשלה, צבא ותעשיות אחרות. בשנה שעברה היו לא מעט דוגמאות של פרויקטים שתרמו לליבה העסקית של הארגון. כך, למשל, הום סלולר, שחתמה על הסכם אירוח עם סלקום. סלקום הגישה להום סלולר פרויקט מבוסס SaaS, שאיפשר להום סלולר לעלות לאוויר במהירות ולשרת את לקוחותיהם. בבנק יהב, לדוגמה, נבנתה מערכת BI שאיפשרה להציג מגוון רחב מאוד של נתוני הבנק ולמזגם עם פריטי מידע מתחומים שונים. כך עלתה זמינות המידע הניהולי, שהוביל את הבנק לספק לשירות טוב יותר.

בנק אחר וקצת יותר גדול, הבנק הבינלאומי, פיתח פתרון ייחודי שמציע ניהול קמפיינים בצורה יעילה ומהירה. אחת הבעיות בארגונים כאלו היא מהירות התגובה של ה-IT לדרישות העסקיות של השיווק והנהלת הבנק. פיתוח תהליכים ופתרונות מקוריים חשוב גם בעולם הבריאות. למשל, ניהול תחום ומיקוד במרפאות רופא, במכבי שירותי בריאות, אשר נועד לתת פילוח של לקוחות והסתכלות טובה יותר.

גם השנה צוות השופטים המורחב יחפש את המצוינות ביישום ובהטמעת פרויקטי IT בארגונים. גם השנה נחפש את הקשר בין הפרויקט לבין הישגיו של הארגון, הן ברמת הכנסות ורווח והן ברמת ביצועים. בכל אחד מהם ה-IT צריך להיות דומיננטי ולהוכיח שהוא זה שהביא להנהלה את הפתרון האולטימטיבי, שבידל אותה מול המתחרים והציב אותה במקומות ראשונים במגרש.

השנה נעשו מעט שינויים ברשימת הקטגוריות וכדאי להתעדכן ולהתאים את הגשת הפרויקטים בהתאם להם. התחרות כוללת שני שלבים מרכזיים. השלב הראשון הוא שלב סינון ומיון מאות הפרויקטים המגיעים אלינו כמדי שנה. זהו תהליך ממוחשב לחלוטין באמצעות הווב. השלב השני כולל ראיונות עם המועמדים, במסגרתם עליהם לפרט על המוצר ולהסביר מדוע הם הטובים ביותר. טקס ההכתרה כבר הוגדר על ידי משתתפיו כ-"אוסקר" של ה-IT. הוא מהווה גם מקור לגאווה לכל החברות הספקיות שעובדות עם המנמ"רים, אשר רואות בפעם הראשונה בתחרות אילו פרויקטים שהן היו קשורות אליהן זכו לפרסים מטעם השופטים.

הצטיינות דומה קיימת בתחום של האתרים המשרתים את מרבית ארגוני המשק. זוהי תחרות Webi השנתית, שתהליך השיפוט הראשוני שלה הסתיים ומיד לאחר חופשת הקיץ ייערך יום ראיונות אישיים עם אותם נציגי חברות שחבר השופטים סבור שהם ראויים לפרס. גם תחום המובייל, שבעבר היה חלק מתחרות מצטייני המיחשוב, זכה לתחרות משלו – MobiAwards. היא מעודדת ישום ופיתוח אפליקציות ארגוניות שמסייעות לליבת העסקים של החברה. תהליך איסוף הפרויקטים בעיצומו, והמרכזיות של תחום זה בחיי הארגונים כבר נותנת אותותיה בלחץ הרב שמורגש בהגשת הפרויקטים על ידי מפתחים וארגונים.

לא שכחנו כמובן את אירוע הכתרת המנמ"רים השנתי שנערך במסגרת KickOff 2013. כאן מתבקשים המנמ"רים, שנבחרים על ידי ועדה בראשות פרופ' גדי אריאב, להוכיח את התרומה האישית שלהם להצלחת ארגון ה-IT שהם עומדים בראשו, ולהצלחתה של כלל החברה שהם עובדים בה. זוהי המצוינות האישית במיטבה. צוות השופטים מופתע מדי שנה עד כמה אנו לא חשופים ליצרתיות ולחדשנות של המנמ"רים. כך, מנמ"רים חדשים יחסית מרתקים את השופטים בפרויקטים מדהימים וחשובים.

עשר שנות תחרות לימדו אותנו שאין גבול למצוינות ושהיא איננה כלי חד פעמי. ההצטיינות והמצוינות גורמת לתהליך מעניין בתוך הארגון, עוד בטרם הוגש הפרויקט. הזכייה בפרס היא עוד חלק בתהליך מרכזי וחשוב בחיי הארגונים – ובמיוחד במגזרים ששם התחרות היא בשיאה.

אנו מצפים אפוא שגם השנה, למרות ודווקא בגלל ההאטה היחסית שהייתה בחודשים האחרונים, נאתר גם הפעם את יחידות ה-IT המצטיינות במשק ואת המנמ"רים שמהווים מודל לחיקוי לשנים הבאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Avigdor Bar Yosef

    Usually when distressed enterprise information systems directed contraction but just as thirsty tree and is in distress and rather then take out new buds that will bring him new blossoms and fruit that information systems can bring to streamline the organization by implementing computing places not yet implemented, changing practices and more ...

אירועים קרובים