חברי כנסת חדשים, הכירו את הקטר של המדינה

חברי הכנסת הנכנסים, בעיקר הצעירים שבהם, צריכים להפנים את חשיבות ענף ההיי-טק, שמכניס 25 מיליארד דולרים לקופת המדינה מדי שנה ומפרנס ישירות או בעקיפין כרבע מכלל המשפחות בישראל ● לשם כך עליהם להיאבק בוועדות השונות, בראשן ועדת המדע והטכנולוגיה, שם מתבצע עיקר העבודה

כנסת ישראל תקיים היום (ג') קבלת פנים לחברי הכנסת הנכנסים. זוהי הכנסת הראשונה בה יותר משליש מחבריה הם חדשים, חלקם בשנות העשרים לחייהם – מחזה נדיר בהחלט בנוף משכן הכנסת. אחרי שישבעו אמונים וירימו כוסית לחיים, יצטרכו חברי הכנסת, בין היתר, לבחור באילו ועדות הם רוצים להיות פעילים, שם מתרחש עיקר העבודה.

בניגוד לדימוי שלהן בקרב הציבור הרחב, ועדות הכנסת עוסקות בנושאים שנוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו. חלק גדול מהנושאים הם חוצי מפלגות. לא תמיד מדובר בנושאים סקסיים, אבל הוכח שחברי כנסת חרוצים, כאלו שהתמידו לטפל בבעיות מגזריות, תוגמלו כראוי בבחירות ונכנסו לכנסת. בין אותם תחומים חוצי המפלגות נמצא ענף ההיי-טק. למרבה הצער, הכנסת ה-19 לא משופעת באנשי היי-טק בולטים. מאז ומתמיד היה לענף לובי חלש שלא ידע לשמור על האינטרסים שלו. אולם בשנת 2013, כפי שכבר כתבנו בעבר, הבעיות של ענף ההיי-טק אינן נוגעות לו בלבד, אלא למדינה כולה.

חברי הכנסת החדשים צריכים להפנים את העובדה שההיי-טק בישראל מכניס 25 מיליארד דולרים לקופת המדינה מדי שנה. הוא מעסיק ומפרנס ישירות או בעקיפין כמעט רבע מכלל המשפחות בישראל. זהו ענף הייצוא הגדול ביותר. לראשי הענף יש תוכניות ברורות ופשוטות מאוד, שמאפשרות את הגדלת ההכנסות מענף זה ל-50 מיליארדים דולרים בתוך שנים בודדות. באשר לחברי הכנסת שרוצים לעסוק בכלכלה ובמצב המשק, זו הזדמנות פז להתחבר לתוכניות שכבר הוגשו לממשלה וניתנות ליישום. הרימו טלפון לאלישע ינאי, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. הוא ישמח להציג בפניכם את התוכניות. בכנסת, תוכלו לפגוש עמיתים לנושא ממפלגת העבודה, דוגמת פרופסור אבישי ברוורמן הוותיק ויזם ההיי-טק אראל מרגלית, וכן מהבית היהודי, כאשר העומד בראשה, נפתלי בנט, ודאי יכול לספר להם דבר אחד או שניים על אקזיטים. גם לליכוד-ביתנו יש נציגות בנושא – יאיר שמיר, יו"ר ומוביל חברות מצליחות בענף זה שנים רבות, ודאי בקיא בנושא – והרשימה עוד מתארכת.

הוועדות הרלוונטיות העוסקות בהיי-טק הן קודם כל ועדת המדע והטכנולוגיה. זוהי הוועדה האחרונה ברשימה בה נאבקים על כסא היו"ר. כחברי כנסת צעירים, אל תתרשמו ממה שהחברים הזקנים שלכם יאמרו לכם. ארבע השנים האחרונות הוכיחו, כי לוועדה זו יש שיניים. כך, למרות שהיא לא מחוקקת, היו"רים האחרונים שלה – זבולון אורלב, רונית תירוש ומאיר שטרית – ידעו להפוך אותה ללובי הכמעט רשמי של הענף. ועדה נוספת היא ועדת הכלכלה של הכנסת, שבראש ועדת המשנה שלה להיי-טק ותעשיות עתירות ידע, עמד בקדנציה הקודמת חבר הכנסת רוברט אילטוב. הוועדה הצליחה להכניס סעיפים חשובים בתקציב המדינה הקודם, שהיטיבו עם היזמים והתעשייה. תפקידכם יהיה לשמור שאף אחד לא ינסה לגעת בזה. ועדת העבודה והרווחה וועדת החינוך, שעוסקת בנושא החשוב של חינוך טכנולוגי, חשובות אף הן במאמץ.

בקיצור, חברי כנסת חדשים ויקרים, לימדו היטב את המצב במגזר ההיי-טק. אל תתרשמו מהתדמית כאילו "הכל בסדר", העבודה עוד רבה. שבצו את עצמכם לוועדות שעוסקת בתחום גם אם אינן סקסיות – ותזכו לתהילה ותודה. זה למען כולנו. בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים