מנמ"ר שעושה BYOD, צריך לעשות גם MDM

סקר של InformationWeek האמריקני העלה, כי אף ש-72% מהמנמ"רים העריכו שיצטרכו לתת פתרונות למגמת ה-BYOD, הרי שרק 26% מהם סבורים שהם יטמיעו כלי MDM ● מנמ"רים, שימו לב: אם אתם מפנימים את העובדה ש-BYOD היא עובדה קיימת, כדאי מאוד שתפנימו גם שיש צורך להשקיע בכלי ניהול של הרכיבים הניידים

תופעת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device, "הבא את רכיבי המיחשוב האישיים שלך מהבית לעבודה") הולכת ומתפשטת בארגונים. יותר ויותר עובדים רוכשים טלפונים חכמים או מחשבי לוח, ומבקשים להשתמש בהם גם לצורכי עבודה. ההיגיון מחייב שלאור מציאות זו, נהיה בקרוב עדים לתופעה מקבילה, בה ארגונים משקיעים בפיתוח כלים לניהול המכשירים שבידי העובדים, לרבות השקעה בתחום האבטחה. אבל בניגוד להגיון המתבקש, הרי שהמציאות בארגונים שונה. המנמ"רים מיישמים את מדיניות ה-BYOD, אבל המודעות שלהם לחשיבות של MDM (ר"ת Mobile Device Management) נמוכה ביותר.

ההשלכה של מצב זה היא רחבה. בראש וראשונה היא עלולה ליצור מחסור חמור בכוח אדם מיומן שיטפל בנושאי האבטחה וניהול המכשירים החכמים. זאת, במיוחד לאור המציאות לפיה ארגונים כלל אינם מודעים לעובדה שעליהם ליישם כלים אוטומטיים לניהול הרכיבים.

המספרים מדברים: סקר של InformationWeek האמריקני העלה, כי אף ש-72% מהמנמ"רים העריכו שהם יצטרכו לתת פתרונות למגמת ה-BYOD, הרי שרק 26% מהם סבורים שהם יטמיעו כלי MDM, ועוד 17% אמרו שהם "שוקלים" להטמיע כלים אלה.

בשוק יש שורה ארוכה של כלי MDM אותם סקר השבועון. המסקנה היא שכל החברות הפועלות בתחום מציעות פתרונות דומים, ולכן לא צריכה להיות לארגונים בעיה מיוחדת לבחור בכלי זה או אחר. נכון הוא שקיימת אפשרות להקים חנות וירטואלית ליישומים בתוך הארגון ולאפשר לעובדים להוריד ממנה את היישומים שהם זקוקים לו. אבל הקמת חנות שכזו תדרוש להניע את העובדים לפעולה פעמים רבות בשנה, בכל פעם שיישום חדש יעלה, דבר הדורש הסברים, הטמעה ותמיכה. כלי ה-MDM יודעים לנהל את כל הרכיבים והיישומים ובמיוחד לעטוף אותם באבטחה המתאימה, בעלויות סבירות.

קצת קשה להסביר את הסיבות למציאות אבסורדית זו, של הפעם בין מוכנות המנמ"רים ל-BYOD לבין חוסר המוכנות להטמעת כלי MDM. אחד ההסברים הוא, שהמנמ"רים מיישמים מדיניות BYOD לא מתוך אהבה גדולה, אלא מתוך צורך למלא אחר החלטות מנהלים שדוחפים לכך. אבל כאשר מדובר ביישום כלי MDM, המנמ"רים לא ממש "מתאבדים" על כך, ומעדיפים להפנות את התקציבים למטרות אחרות.

סיבה אחרת היא, שלמרות מגוון הכלים בשוק, עדיין אין יצרן דומיננטי שהטמיע מערכות רבות ולכן ארגונים רבים מעדיפים לשבת על הגדר ולא לרכוש בשלב זה כלי MDM. אלא שמומחים מתריעים שיש בכך סיכון רב, במיוחד בהיבט של אבטחת מידע.

עבודה מרחוק והאפשרות של מתן גישה לעובדים לשרת הארגוני אינן מגמות חדשות. אבל כל עוד היא נעשית באמצעות מחשבים ניידים, שהם רכוש החברה, הניהול והשליטה עליהם אינם בעייתיים. בעידן ה-BYOD המנמ"ר מאבד שליטה על הרכיבים הניידים בארגונו, אך נדרש מצד שני לנהל אותם, תוך ביצוע מדיניות לא מבוקרת ולא מפוקחת של הרשאות. מי רשאי לגשת למידע, לאילו סוגים של מידע ובעיקר – מדיניות של יצירת תגובה מהירה במקרים של אסון, תקלות או אבדן מכשירים. ההערכה היא, שבמוקדם או במאוחר הארגונים יתעשתו ויפנימו את הצורך בשימוש בכלי MDM, אשר קיימים כבר שוק.

יישומי המובייל בשוק הארגוני יעמדו במרכז כנס Mobility 2012 של אנשים ומחשבים שייערך ב-20 בדצמבר במרכז הכנסים אווניו. מרצים מהשורה הראשונה ידברו באירוע על BYOD, טכנולוגיות פיתוח, בדיקה והטמעת יישומים, אבטחת מידע לעולם הנייד והיבטים משפטיים. זאת, לצד נציגי חברות שמספקות פתרונות MDM ופתרונות דומים להם. לצד הכנס תתקיים תצוגה רחבה של החברות. בכנס יתארחו גם סטודנטים מהמרכז האקדמי אריאל, שחנך השנה מסלול מיוחד ליישומי סלולר, כחלק מלימודי תקשורת. בחלק האחרון של האירוע יוענקו אותות הצטיינות לזוכים בתחרות Mobi 2012, בהובלת דורון אמיר, ובהשתתפות ד"ר אזי לב און, ראש המגמה לתקשורת במרכז האקדמי אריאל.

השורה התחתונה: אם אתם מפנימים את העובדה ש-BYOD הוא עובדה קיימת, כדאי מאוד שתפנימו גם שיש צורך להשקיע בכלי ניהול של הרכיבים, MDM.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לוועידת Mobility 2012 של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    Mobile Device Management נעשה עבור כמויות הקרינה האלקטרומגנטית של משדר הנייד קלט/פלט בהתאם לתקניי הנחיות משרד הבריאות/CE-EU/FDA. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים