כמה שווה מייל לבוס שלך?

בפעם הבאה שאתם שלחים מייל לבוס, נסו להצדיק את המשלוח שלו בערכים כלכליים מובהקים

מתכתב רבות עם הבוס שלך, האיש הבכיר ביותר בארגון? כנראה שאתה נמנה על אותם עובדים בעלי קשרים בחלונות הגבוהים, אלו שנחשבים כבעלי פוטנציאל להכניס כסף לארגון שלהם. זאת, לעומת עמיתיהם, שרועדים מפחד בכל פעם שהם שוקלים משלוח מייל לבוס.

מחקר שנעשה בשיתוף פעולה בין יבמ ו-MIT, פורסם לא מכבר במגזין CIO ובחן את התופעה. המחקר עקב אחר משלוח המיילים ושולחיהם, והוא נעשה על ידי מאות חוקרים של יבמ. הוא בדק את העובדים שמצויים בקשר שוטף עם הבוסים שלהם, כשאחד המדדים היה שאותם עובדים מייצרים עבור הארגון יותר מ-558 דולרים לחודש.

עורכי המחקר מסבירים, כי הוא נועד לבחון זווית חשובה, של הערך המוסף המצוי בתקשורת הבינאישית ברשת. כך, כיום ניתן לאנשים להיות בקשר עם גורמים שונים, לא רק במייל – אלא גם ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, לינקדין, וטוויטר. עובד ממוצע יכול לפגוש את הבוס שלו לא רק במייל הארגוני,  אלא גם בפורומים וברשתות חברתיות, וכמובן בבלוגים שנכתבים על ידי הבוס או על ידי העובדים.

החוקרים עקבו אחרי 2,600 מיילים שנשלחו בתוך יבמ לבוסים שלהם במשך שנה שלמה. הם ניסו לכמת את הערך העסקי של מיילים אלו – אם בכלל היה ערך שכזה. האנשים שכתבו את המיילים ידעו שהם במעקב, ולכן במסגרת התוצאות המשוקללות, נלקחה בחשבון העובדה שחלק מהעובדים כתבו מיילים כך שיתאימו למטרות המחקר, וינסו למצוא חן בעיני הבוסים שלהם.

באופן טבעי, לא כל מייל נשא ערך עסקי. בדירוג הערכים הכספיים למייל נקבע ערך נמוך ביותר, של 98 דולרים, עבור עובדים שהתפוקה שלכם נמוכה מאוד והתקשורת שלהם עם מנהלים אינה עם הבכירים ביותר. עובדים אלו לא תורמים כנראה לארגון ויכול להיות, לדעת החוקרים, שהם חלק מתופעה מוכרת בתרבות הארגונית: יותר מדי טבחים במטבח אחד.

אז בפעם הבאה שאתם שולחים מייל לבוס שלכם, תחשבו מה הערך הכספי שלו לתועלת הארגון. אם הוא פחות מ-100 דולרים, הניחו לבוס ואל תטרידו אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים