נשים ומחשבים: יעלי דרשביץ, וואן זירו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: יעלי דרשביץ, מנהלת מחלקת המוצר בבנק וואן זירו

יעלי דרשביץ, מנהלת מחלקת המוצר בבנק וואן זירו.

שם ותפקיד: יעלי דרשביץ, מנהלת מחלקת המוצר בבנק וואן זירו (ONE ZERO).

תפקידים קודמים: ראש צוות מוצר בוואן זירו, מנהלת מוצר בפיוניר.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן; תואר שני במינהל עסקים עם התמחות במימון ושיווק; ניהול מערכות מידע, טכניון; חוויות משתמש, UX, טכניון. בשירות הצבאי – מנהלת מחלקה ביחידת מודיעין מסווגת (81).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

גדלתי בבית עם הורים שבנו עסק ב-10 אצבעות. מגיל צעיר לימדו אותי את הקסם שבלפתור בעיות, לפצח דברים מורכבים. אני early adaptor – הראשונה שתנסה פיצ׳רים וטכנולוגיות חדשות, הראשונה שתקנה את הדגם החדש של שעון אפל, אני אוהבת להתנסות, לחוות, לחשוב איך אפשר לעשות את זה יותר טוב, איך לשפר ולדייק את חוויית המשתמש. בסוף, טכנולוגיה היא כלי לתת חוויית לקוח מדהימה. המוצרים של אפל הם השראה בעיניי. לחזות מראש את התגובה של הלקוח למשהו שהוא בחיים לא ניסה קודם, להפתיע ולהדהים אותו ולדאוג שיהיה לו נוח ופשוט.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

מעולם לא הרגשתי אפליה נגד נשים בתעשייה, אבל ברור לי שההסללה מתחילה הרבה קודם. יש פחות נשים בתפקידים טכנולוגיים, וזה מתחיל בחינוך מגיל צעיר וכאן נדרשת עבודה. בסוף, יש מיעוט יחסי של נשים בחדר. במובן זה אני שמחה שבנק ONE ZERO שונה, ו-60% מתפקידי הניהול הבכירים מאוישים על ידי נשים.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

מעולם לא הרגשתי אפליה, אבל יש המון מחקרים שמדברים על איך בנות בבית הספר מצליחות יותר במקצועות ריאליים כשאין בנים בכיתה, כי הן מרגישות יותר בנוח לשאול שאלות. צריך לחתור לכך כבר ברמת החינוך שיהיו יותר נשים במקצועות טכנולוגיים, שהנוכחות והקול שלהן יישמע יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים