נשים ומחשבים: נחמה ביכלר, טראוול בוסטר

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נחמה ביכלר, מנהלת עסקית ומכירות בינלאומיות בטראוול בוסטר מבית גלאור

נחמה ביכלר, מנהלת עסקית ומכירות בינלאומיות בטראוול בוסטר.

שם ותפקיד: נחמה ביכלר, מנהלת עסקית ומכירות בינלאומיות ב-טראוול בוסטר (Travel Booster) מבית גלאור.

השכלה: תואר ראשון במתמטיקה ותואר שני MBA במינהל עסקים, התמחות בשיווק, שניהם מאוניברסיטת תל אביב.

שרות צבאי: שירתי 3 שנים. היה לי חשוב לשרת בתחום מאתגר, עם תרומה, שיביא לידי ביטוי את היכולות שלי. למדתי במסגרת השירות הצבאי במשך שנה לימודי אלקטרוניקה, עם התמחות במכשירי ניווט מוטס במטוסי קרב, ושירתתי כמדריכה ומפקדת קורסים בבית הספר הטכני של חיל האוויר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

החוזקות שלי היו תמיד היו בתחום הריאלי. זיהיתי שיש לי יכולת אנליטית גבוהה, ופחות חזקות בתחומים ההומניים. בתיכון למדתי במגמה ריאלית. כשפניתי ללימודים נרשמתי לאוניברסיטה לשני תחומים שונים: פסיכולוגיה – תחום שמאוד עניין אותי והעמקתי ידע בנושא, ובמקביל מתמטיקה ומדעי המחשב. התקבלתי לשניהם, ובסופו של דבר קיבלתי החלטה ללמוד תחום מדעי/טכנולוגי. כבר בלימודי התואר הראשון קיבלתי החלטה להמשיך ללימודי תואר שני במינהל עסקים.

בין התואר הראשון לתואר השני וכן תוך כדי לימודי התואר השני עבדתי בחברת תיירות גדולה בתחום של תכנון, רכש ותפעול וניהלתי צוות עובדים. במסגרת עבודתי נחשפתי לאתגרים בתעשיית התיירות ובחשיבות הטכנולוגיה להגדלת הפרודוקטיביות, המכירות והרווחיות של הארגון.

לתחום הטכנולוגי הגעתי בעקבות פנייה מחברת גלאור, חברת טכנולוגיה שמפתחת ומשווקת תוכנת ERP ו e-commerce לחברות תיירות, שחיפשו מנהלת למחלקת הפרויקטים וניהול הלקוחות.

התחלתי בתפקיד ניהול מחלקת ניהול פרויקטים וניהול לקוחות, בהמשך הייתי שותפה לצוות שתכנן ואפיין את תוכנת ה-SaaS החדשנית אותה אנו משווקים כיום בארץ ובשוק הבינלאומי, וכיום אני עוסקת בקידום ומכירת התוכנה בשוק הבינלאומי ופועלת מול שותפים עסקיים לקידום התוכנה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?  

באופן רשמי אני לא חושבת שיש אפליה. יותר ויותר נשים פונות לתחום הטכנולוגי ויש להן אפשרות לשבור את "תקרת הזכוכית",  אך בפועל היא קיימת, גם בפערי שכר וגם כיום עדיין יש רוב לגברים בתפקידי ניהול בכירים. אני סבורה שזה נובע בעיקר מחשש בקרב נשים להתמודד לתפקידים בכירים וויתור לטובת משפחה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני באופן אישי לא נתקלתי באפליה. בחברה שבה אני עובדת יש מספר לא מבוטל של נשים בתפקידי מפתח לרבות המנכ"לית, שהיא אישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים