נשים ומחשבים: בר וידה, ויו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: בר וידה, מפתחת צד שרת בחברת ויו

בר וידה, מפתחת צד שרת בחברת ויו.

שם ותפקיד: בר וידה, מפתחת צד שרת בחברת ויו (Veev).

ותק בתפקיד הנוכחי: שנה וחודשיים.

השכלה ושירות צבאי: 12 שנות לימוד, תואר ראשון במדעי המחשב. שירות כלוחמת חילוץ והצלה בפיקוד העורף

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מאז שהייתי קטנה, נחשפתי אל תחום הטכנולוגיה דרך ההורים שלי. שני ההורים שלי עובדים בתחום הזה וזה תמיד היה סביבי. הם שיתפו אותי במה שהם עושים, ובעקבותם בחרתי בתיכון ללמוד במגמת מדעי המחשב. הבנתי שזה משהו שארצה להתעסק בו בעתיד ולכן החלטתי לעשות תואר. ההורים שלי נתנו לי יד חופשית בבחירת מקצוע, אך תמיד עודדו אותי ו"דחפו" אותי לזה בטענה שזה תחום שיתאים לי. ואני שמחה מהבחירה שעשיתי ומהמקום שאני נמצאת בו היום.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שבעבר הייתה אפליה וזה היה ניכר בכך שבתפקידי ההנהלה היה אפשר לראות בעיקר גברים, או שהשכר עבור אותה משרה היה נמוך יותר אצל נשים. אך אני חושבת שעם הזמן ההבדל מצטמצם. ניתן לראות שיש יותר שילוב של נשים בתפקידים בכירים ובכללי לדעתי יותר נשים ובחורות צעירות מרגישות יותר בנוח לעסוק בתחום הזה. לימודי התואר הראשון שלי היו בשנת 2016, ובכיתה שלי היו כ-80% בנים. מאז אני שומעת על יותר ויותר בנות שמגיעות ללמוד תארים בתחום הטכנולוגיה ומדעי המחשב כבר לא נחשב כ"תואר של בנים". 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני בתעשיית ההיי-טק כמעט ארבע שנים, ולשמחתי מעולם לא חוויתי אפליה. הצטרפתי לעבודה הנוכחית שלי ב-ויו לצוות שמורכב רק מגברים, ואני יכולה לתאר לעצמי שיש בחורות שזה היה מרתיע אותן, אבל אני מרגישה שאין כלפיי שום "הנחות" ואני מקבלת משימות גדולות וחשובות כמו שאר חברי הצוות. גם בעבודה הקודמת שלי הייתי בצוות שהיה מורכב רק מגברים, וגם שם הרגשתי שווה בין כולם.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים