נשים ומחשבים: נועם שפרן, רמיטלי ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נועם שפרן, ראש צוות פיתוח ברמיטלי ישראל

נועם שפרן, ראש צוות פיתוח ברמיטלי ישראל

שם ותפקיד:  נועם שפרן, ראש צוות פיתוח ברמיטלי ישראל (לשעבר REWIRE), הפועלת להנגיש שירותים פיננסיים לקהל מהגרי העבודה ברחבי העולם.

השכלה ושירות צבאי: השכלה – תואר ראשון במדעי המחשב מהאקדמית תל אביב יפו, מפקדת וסמלת בחוות השומר בשירות הצבאי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד הייתי מאד ריאלית, הרחבתי פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יח"ל בתיכון – כלומר תמיד עניין אותי הפרקטיקה של איך דברים עובדים, איך מייצרים דברים מאפס. ההחלטה ללמוד מדעי המחשב נפלה כשטיילתי בדרום אמריקה אחרי הצבא, ובאחד הטיולים נחשפתי לפערים הטכנולוגים ועניין אותי להיות בתחום שעוסק בקדמה.

בהתחלה התלבטתי בין תואר במדעי המחשב לבין הנדסת מכונות, כי עניין אותי מאוד איך דברים עובדים מאחורי הקלעים. בסופו של דבר נפלה ההחלטה ללכת לתואר במדעי המחשב פשוט מתוך ראיית העתיד וסוג סביבת העבודה שאני רוצה לייצר לעצמי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני בטוחה שיש. יוצא לי בעיקר לשמוע סיפורים מאנשים שאני מכירה מהתחום או בקבוצות פייסבוק שונות, שם צפים סיפורים שקורים לנשים בתעשייה. כן חשוב לציין, שבגלל הגברת המודעות יש שיפור עם הזמן ביחס ובמעמד של נשים בתעשייה.

למזלי, אני במקום שבו לא רק שאין אפליה, אלא חשוב להנהלה לגייס ולקדם נשים בכל התפקידים, ובפרט בתפקידים טכנולוגיים. בשביל ליצור סביבת גיוס נעימה למועמדות, דואגים שנשים ממחלקת פיתוח יהיו חלק מתהליך הגיוס, וכיום ברמיטלי ישראל יש במחלקת הפיתוח 32% נשים – ואנחנו מחפשים לגייס עוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

האמת שלא :).  לפחות בהרגשה שלי, אני נמצאת במקום שבו מעריכים את העובדת לפי הביצועים שלה ללא קשר לנושאים של גזע, דת מין וכו'. מובן שעם הזמן למדתי שלא רק צריך לדרוש, אלא גם איך לדרוש את מה שמגיע לי. כנראה שעניין האפליה מגיע קודם כל מההסללה המגדרית שדוחפת נשים החוצה מתארים ריאליים. אבל למדתי שבשביל להתקדם ולגדול, אני צריכה קודם כל להעריך את עצמי ולדעת להגיד את זה בקול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים