נשים ומחשבים: דקלה וגנר, מיוניק רי בישראל ואיגוד האינשורטק הישראלי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: דקלה וגנר, ראש תחום חדשנות במיוניק רי בישראל ויו"ר איגוד האינשורטק הישראלי

דקלה וגנר, ראש תחום חדשנות במיוניק רי בישראל ויו"רית איגוד האינשורטק הישראלי.

שם ותפקיד: דקלה וגנר, ראש תחום חדשנות במיוניק רי בישראל ויו"רית איגוד האינשורטק הישראלי.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת  8200, עו"ד וכלכלנית. ב-15 שנים האחרונות השקעתי בסטארט-אפים, שימשתי כמנכ"לית בכמה סטארט-אפים, כמו מדי-קרווד ןייעצתי למאות סטארט-אפים בתחומים שונים בעולמות של אינשורטק וטכנולוגיות לביטוח, לרבות תחומי האקלים, AI, ווב3 ועוד.  כיום אני מייצגת בישראל את חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, שמנהלת למעלה מ300 מילארד יורו של נכסים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אני מאוד מולטי-דיסצינפלינרית, למדתי משפטים וכלכלה ועסקתי במספר רחב של תחומים בחיי. לכל משימה אני ניגשת עם הבנה מעולמות שונים ויכולת הסתכלות מזויות מגוונות. זה מכפיל כוח בעולם של ימינו. לתחום הטכנולוגיה נחשפתי בשירותי הצבאי, ומאז דרכינו לא נפרדו. אני מומחית במציאת שימושים לטכנולוגיות מסוימות בעולם הביטוח, שלא חשבו שהן רלוונטיות לתחום. במהלך שנותיי בתחום גיבשתי עשרות פתרונות שנדרשים באופן מיידי לחברות בתחום הביטוח ובניתי מנועי צמיחה ומקורות הכנסה חדשים לעולם הביטוח, תוך שימוש בטכנולוגיות ושילובן בעולמות הביטוח. עבודתי עם חברות ענק בינלאומיות בתחום הביטוח בכל העולם, כמו הלקוחות שלנו, אפשרה לי להיחשף לאסטרטגיות בתחומי החדשנות וההשקעות המוסדיים ולתאם את סדרי העדיפויות של ההנהלה שמנווטות את הספינה בעולמות אלו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
בתחום הטכנולוגי בעולם הביטוח יש רוב גברי מובהק ומיעוט נשי. לצערי, הדבר נכון לישראל ולעולם גם בסקטורים אחרים בתעשיית ההיי-טק. עם זאת, אני פועלת לקידום נשים בסקטור זה, החל משעות ייעוץ פרו בונו וכלה בעידוד נשים להיחשף לנשות מפתח בתעשייה העולמית. ניתן לראות ניצנים של שינוי כאשר לפני מספר שבועות הוזמנתי לכנס האינשורטק הגדול בלונדון, בעוד בכנסי עבר הייתה נוכחות נשים מועטה, השנה הנוכחות הורגשה על הבמה, ובקהל והנושא נדון בפתיחות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כמעט כל אישה נתקלה במהלך חייה באפליה כזו או אחרת. יחד עם זאת, בסגירת עסקאות ובכלל בעבודתי, הצלחתי להוכיח שבזכות מקצועיות, הבנה וביטחון שמעבר להיותי אישה אני אשת מקצוע. ברמה הגלובלית, כיום אנחנו רואים יותר נשים נכנסות לתחום, ואני ממשיכה לעודד נשים להצטרף לתעשיית האינשורטק. יחד עם זאת, בישראל ובעולם בכלל, יש עוד עבודה לעשות על מנת לעודד נשים יזמיות להשתלב בתחום.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    ממש מענין. מה אינשורטק כולל? אשמח ללמד עוד.

    1. אדם

      בחורה על רמה. מכיר אותה בחיים והיא עוד יותר מרשימה.

אירועים קרובים