Jlab Jbuds Keyboard: שלושה מכשירים, מקלדת אחת

משתמשים במקלדות שונות במחשב הנייח, בלפטופ ובסמארטפון, למשל? מעכשיו אין צורך: Jbuds Keyboard של JLab מאפשרת לכם לחבר מקלדת אחת לשלושה מכשירים שונים, והיא עושה את זה היטב

המקלדת האלחוטית Jbuds Keyboard של JLab.

אחד ההיבטים של העבודה ההיברידית בחיי היום יום המקצועיים שלי הוא, כמו אצל רבים אחרים, המקום שבו אני מבצע את העבודה, למשל את הסקירות, כמו זו שאתם קוראים עכשיו. בדרך כלל אני עובד בבית, מול המחשב השולחני שלי, אבל לעתים אני יוצא נניח לכנס, ואז אני משתמש במחשב הנייד שלי. ויש גם מקרים דחופים, למשל כשאני נמצא בהמתנה בתור לספר, לרופאה או מכל סיבה אחרת וצריך לכתוב משהו – ואז אני משתמש בסמארטפון שלי.

התוצאה היא שאני עובד עם מקלדות שונות: זו שמחוברת למחשב הנייח, זו שמשולבת במחשב הנייד וזו הווירטואלית, שכל אחד מכיר, בטלפון. מכיוון שאני לא מחשיב את עצמי, ובצדק, לאמן הקלדה, המעברים הללו קצת מפריעים לריכוז, ולמהירות ולאיכות ההקלדה.

המקלדת האלחוטית Jbuds Keyboard של JLab פותרת את הבעיה הזו בקלות: מדובר במקלדת שיכולה להיות מקושרת בו זמנית לשלושה מכשירים – שניים באמצעות חיבור Bluetooth 5.2 והשלישי באמצעות דונגל 2.4 גיגה-הרץ. כשהדונגל לא בשימוש, הוא "תקוע" בחלק התחתון של המקלדת, מה שאומר שאם הוא מונח היטב, קשה מאוד לאבד אותו.

חיבור קל וברור

המעבר בין שלושת המכשירים מתבצע בקלות: לוחצים על המקש Fn ואז, במקביל, על אחד המקשים – 1, 2 או 3. אלה מסומנים די בבירור בכיתוב מתאים. בנוסף, הנורית בחלק העליון של המקלדת, שעשוי מבאקליט שחור נוצץ ואלגנטי, מחליפה את צבעה בהתאם, כדי לדעת לאיזה מכשיר היא מחוברת, והיא מאירה בצבע סגול, כחול או כתום. זה קצת שונה ממקלדות דומות, שמקדישות לכך כמה נוריות. אומרים שעל טעם וריח אין להתווכח, אז רק אכתוב שאני אוהב את הבחירה הזו של Jlab.

הצימוד באמצעות Bluetooth מבוצע בקלות, כמו כל חיבור של התקן דומה: אחרי שלוחצים על המקשים הנדרשים כדי לבחור את החיבור ולוחצים על כפתור הצימוד מספר שניות, הנורית מתחילה להבהב ומתחברים בקלות באזור ה-Bluetooth של המחשב או הטלפון/טאבלט.

המקלדת הזו מותאמת לשימוש, לפחות לפי החברה, עם Windows ,macOS ואנדרואיד. כדי לספר למקלדת מהו מערך המקשים שמערכת ההפעלה שאליה מחוברים מכירה, יש שלושה כפתורים ייעודיים שעליהם כתובים השמות של המערכות, וכמו שבוחרים את המכשיר שאליו מתחברים, משתמשים במקש ה-Fn כדי לבחור את מערכת ההפעלה המתאימה.

המקלדת האלחוטית Jbuds Keyboard של JLab.

המקלדת האלחוטית Jbuds Keyboard של JLab. צילום: יח"צ

כמו בכל מקלדת מודרנית, מקשי הפונקציה הם די שימושיים כשהפעילות הנוספת, שבדרך כלל מתחברת גם למערכת ההפעלה, מוצגת בכחול. יש עוד כמה מקשים שצבועים בכחול, וכולם ניתנים לשליטה ולהגדרה מסוימת, באופן עקרוני, באמצעות האפליקציה, שניתן להוריד מאתר החברה. לכשעצמי, לא הצלחתי להפעיל את האפליקציה, אבל זה לא הפריע לי לעבודה.

המקלדת נוחה לשימוש ושקטה מאוד, וזה טוב במיוחד לאלה שאפילו הרעש של מקלדת רגילה עלולה לעצבן אותם ואת סביבתם הקרובה. הבעיה היחידה שבה נתקלתי בשימושיות, וש-Jbuds Keyboard היא לא היחידה שסובלת ממנה, היא שאין שילוב מקשים שמאפשר לעבור שפות באנדרואיד בין עברית לאנגלית. העובדה הזו מקשה עד מאוד על ההקלדה, מאחר שהיא מצריכה לשלוח אצבעות למסך מדי פעם.

עוד אלמנט בולט במקלדת נמצא בצד ימין, וזו גלגלת שמאפשרת לשנות את עוצמת הקול בקלות, כברירת מחדל, ובעת שנמצאים בנגן המדיה להפעיל או להפסיק שיר, או לעבור לשיר הבא או הקודם – באמצעות לחיצות רצופות וקלילות.

Jbuds Keyboard של JLab מגיעה עם סוללה בנפח עבודה של 800 מילי-אמפר לשעה, ועל פי החברה, זה אמור להספיק ל-10 שעות עבודה. הטעינה מבוצעת באמצעות כבל USB מצורף, מה שאומר שבמקרה הצורך אפשר לחבר אותה גם באופן פיזי למחשב.

מה באשר למשקל? קל יחסית לשאת את המקלדת הזו ממקום למקום. היא שוקלת כ-470 גרם בלבד, כולל הסוללה המובנית, והמידות שלה הן צנועות למדי – 368x140x24 מ"מ. גם המחיר יחסית נוח ועומד על 179 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים