נשים ומחשבים: אור בעדני, פאדום

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אור בעדני, מפתחת fullstack בפאדום

אור בעדני, מפתחת fullstack בפאדום.

 שם ותפקיד: אור בעדני, מפתחת fullstack בחברת התוכנה פאדום (FADDOM) בתחום הענן ההיברידי.

תפקידים קודמים: מיישמת מערכות מידע בבזק בינלאומי.

השכלה ושירות צבאי: שירתתי כמנהלת תשתיות מערכות מחשוב ביחידת 8200 בחיל המודיעין. במסגרת התפקיד הייתי אחראית על תחזוק וניטור של מגוון מערכות ותשתיות ופתרון של תקלות שונות תחת לחץ. קורס פולסטאק של Coding Academy.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומתמיד התחום עניין אותי. בתיכון נמשכתי למקצועות הריאליים יותר ובחרתי להיות במגמת מדעי המחשב. בצבא התמיינתי למקצועות טכנולוגיים ולבסוף הגעתי לקורס נתמ"מ ביחידת ממר"ם ושובצתי בחיל המודיעין. היה ברור לי שגם אחרי הצבא ארצה לעסוק בתחום הטכנולוגי. ניסיתי למצוא איזה תפקיד יתאים לי יותר ועבדתי תחילה כמיישמת מערכות מידע, אך הבנתי שמקצוע זה פחות מתאים לי ואני רוצה להתמקצע בתכנות. החלטתי לשנות כיוון וללמוד בקורס תכנות fullstack במתכונת של בוט-קאמפ. במהלך הקורס נחשפתי לטכנולוגיות מעניינות וחדשות, מה שגרם לי להימשך יותר ויותר לפיתוח.

לחברה הנוכחית הצטרפתי לפני כ-9 חודשים לאחר שהחברה השלימה סבב גיוס והוחלט על הרחבת הפעילות והמשך פיתוח המוצר בישראל. החברה קיבלה החלטה אסטרטגית להרחיב את פעילותה בשוק הישראלי – מהלך טבעי ומתבקש מחברה שמערך הפיתוח, המחקר וניהול המוצר שלה כאן בישראל. במקביל להצטרפותי, החברה המשיכה לגייס גם כשכולם מסביב בענף ההיי-טק החלו לקצץ, ואנחנו ממשיכים לצמוח בצורה אחראית ומתונה גם כיום. במשך הרבה זמן התעניינתי בעולמות של סביבת המחשוב, המיפוי ואופן המעבר של חברות לענן, וכך למעשה נחשפתי לפאדום, שנחשבת פורצת דרך בקטגוריה זו שנקראת Application Dependency Mapping בארגון, ולהגיד למנהלי המידע איך נראית סביבת השרתים שלהם – איפה כל דבר חונה, מה יושב על מה, ומה אחראי על מה. המידע הזה באופן רגיל לא זמין וחופשי למנהלי המידע וזה דבר שהופך קריטי ברגע שרוצים לעבור לענן, שזה משהו שכל ארגון מבקש כיום לעשות, אם בצורה מלאה או היברידית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

עדיין ניתן לראות רוב גברי בתעשייה, סטטיסטית נשים משתכרות פחות ויש פחות נוכחות נשית בתפקידים בכירים. אני חושבת שנשים רבות חוששות להיכנס לעולם הטכנולוגי כי הוא נתפס כ"גברי", ולדעתי זה מתחיל בחינוך הדור הצעיר. צריך להגדיל את החשיפה של בנות לתחומים טכנולוגיים ולשבור את החלוקה המגדרית. עם זאת, נראה שבשנים האחרונות יש שינוי מגמה חיובי, ואני מקווה לראות עוד נשים משתלבות בתעשייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

אני אישית לא נתקלתי באפליה, במקום העבודה הנוכחי אני לא מרגישה שונות, ולא קיבלתי יחס שונה על רקע היותי אישה. אני נמדדת לפי היכולות והכישורים שלי, ותמיד נותנים לי מקום להתבטא ולקבל אחריות כמו שאר העובדים בצוות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים