נשים ומחשבים: שוהם אלקיים, פנטרה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שוהם אלקיים, חוקרת חולשות סייבר בפנטרה

שוהם אלקיים, חוקרת חולשות סייבר בפנטרה.

שם ותפקיד: שוהם אלקיים, חוקרת חולשות סייבר (Attack Researcher) בפנטרה (Pentera).

השכלה: לקראת סיום לימודי תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה.

שירות צבאי:  שירתתי ביחידת ממר"ם של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. במסגרת התפקיד הייתי אחראית על הגנה של רשתות המחשוב בצה"ל תוך שילוב של מחקר ופיתוח. כמו כן הייתי אחראית על פיתוח והגנה של מערכת פורצת דרך, זוכת פרס ראש אגף התקשוב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומתמיד אהבתי את התחום הריאלי והצטיינתי בו. בכיתה ז' התחלתי ללמוד מדעי המחשב במסגרת בית הספר והתאהבתי בתחום, עד כדי כך שהתחלתי לפתח פרויקטים שונים בשעות אחה"צ. היה לי ברור שבצבא ארצה להגיע לתפקיד טכנולוגי, והתגייסתי למסלול שירות של ארבע שנים, שבמהלכו התמקצעתי בתחום הסייבר. כשהשתחררתי מהצבא חיפשתי תפקיד שישלב גם יכולות פיתוח וגם יכולות מחקר, ומצאתי את השילוב הזה בתפקיד שאני ממלאת היום, חוקרת בפנטרה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

באופן אישי לא חוויתי אפליה מגדרית, אך הנתונים והסיפורים מעידים שקיימת אפליה כזאת בתחום ההיי-טק. אני מכירה מישהי שהתקבלה לתפקיד טכנולוגי לאחר תהליך ראיונות בזום. כשהיא הגיעה למשרד, המנהלים שלה הבינו שהיא הרה, ופתאום הפרויקט שלטובתו גויסה בוטל, והיא פוטרה יום לאחר שהגיעה למשרד.

אנחנו בתעשייה עם רוב גברי מובהק – לדעתי, מדובר בפער שנבנה כבר בגילאים המוקדמים, כשבבית הספר נערות נשארות במקצועות ההומניים ולא מתנסות במקצועות הריאליים. ההמלצה שלי, כמי שנחשפה לתחום בגיל צעיר, היא להגדיל את המודעות ואת ההיכרות של נערות עם המקצועות הטכנולוגיים מגיל צעיר ככל האפשר – שידעו שזו אופציה, ושהן יכולות להצליח שם. הגברת תחושת המסוגלות שלהן להצלחה במקצועות אלו קריטית, והיא יכולה להגדיל את המוטיבציה שלהן לנסות ולהתמקצע במקצועות הטכנולוגיים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי באופן אישי באפליה נגדי. אני החוקרת האישה השנייה שהגיעה לפנטרה ואני לא מרגישה יחס שונה בשל המגדר שלי. מה שמבליט אצלי את הידיעה שהמגדר שלי פשוט לא משנה כאן, היא העובדה שיש בהנהלה שלנו נוכחות נשית חזקה – ארבע מנהלות מתוך תשעה חברי הנהלה.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור פ

    מעבר לכמה שאת חכמה ותותחית, את בן אדם מדהים. אוהבת 3>

    1. אופירה

      מהממת!! כיף לראות נשים שמצליחות בתפקידים כאלה, זה מוכיח שהכל אפשרי ❤️

אירועים קרובים