נשים ומחשבים: ד"ר רותם תדהר, TripleW

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ד"ר רותם תדהר, סמנכ"לית מחקר ופיתוח בחברת TripleW

ד"ר רותם תדהר, סמנכ"לית מחקר ופיתוח בחברת TripleW.

שם: ד"ר רותם תדהר.

תפקיד: סמנכ"לית מחקר ופיתוח בחברת TripleW, חברת ביוטק בתחום הכלכלה המעגלית.

ותק בתפקיד: בסך הכל 6.5 שנים בחברה, מתוכן שנה וקצת בתפקיד הנוכחי.

התחלתי בעבודה כחוקרת בימיה הראשונים של החברה, כשרק התחלנו בהקמת יכולות המו"פ. מאז התקדמנו, התפתחנו וגדלנו, ואני קודמתי לנהל את המחקר.

השכלה ושירות צבאי: אחראית משמרת בלשכת מפקד חיל האוויר. משם הגיעו החינוך לסדר, הארגון, העמידה בזמנים והעבודה המיטיבה עם אנשים.

תואר ראשון בביולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון. ההתאהבות הראשונה שלי בעולם המדע והמחקר (אגב, למדתי גם אמנות והיה מאבק קשה בבחירה בין שני התחומים).

תואר שני ודוקטורט ממכון ויצמן במעבדה של טוני פוטרמן – ה-מקום לרכישת כלים לניהול מחקר עצמאי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר בתיכון מאוד אהבתי מדעים מדויקים, חוקים ברורים שברגע שמבינים אותם הכל מסתדר. זה לא אומר שכבר אז ידעתי שבזה אעסוק בבגרות, אבל החיבור כבר היה. באוניברסיטה הלכתי לכיוון של ביולוגיה, פחות מדע מדויק, אבל מאוד מעניין. פרויקט המחקר בשנה השלישית של התואר הראשון היה זה שלכד אותי. המחקר והפיתוח של משהו חדש, שעד אותו הרגע לא ידעו איך הוא עובד, או שעד אותו רגע הפיתוח בכלל לא היה קיים – זו הרגשה מדהימה. להיות אחראית על גילויים חדשים. ומשם הרשיתי לעצמי להמשיך ולהתגלגל עם ההנאה הזו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ישנו קושי לנשים במקומות שהם ברובם גבריים. ישנם מקרים רבים בהם לנשים וגברים דרכי חשיבה שונות, דרכי עבודה שונות ודרכים שונות לניהול מחקר ולהתמודדות עם משברים. השונות הזו יכולה להביא איתה התנגשויות. ברוב המקומות שאני עברתי אין אפליה, אבל לעיתים זה עדיין מורגש, מבעבע מתחת לפני השטח. למשל בדרך שבה החלטות מתקבלות, בתחושות של זלזול, בחוסר התאמה. אגב, השונות הזו היא בדיוק הסיבה לצורך הגדול כן בשילוב הזה של נשים וגברים יחד, כי שונות של דעות ושיטות עבודה מביאה לפריון גדול בעבודה.

לשמחתי הרבה, בחברה בה אני עובדת כרגע, שוויון הוא אחד מהערכים המובילים שהמנכ"לים חרטו על דגלם מתחילת הדרך. עובדים אצלנו נשים וגברים שמובילים יחד את כל תחומי החברה, והתרומה של דרכי החשיבה השונות, שמשלימות זו את זו, היא תרומה עצומה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בקצרה – לשמחתי הרבה לא. בפירוט – אני לא יכולה לומר שחוויתי אפליה רשמית על רקע היותי אישה. אבל לצערי התחום הוא אפור. האם העובדה שבן הזוג שלי ואני התחלנו את המסלול שלנו באותה נקודת זמן, אבל אני יצאתי לשוק העבודה שנה וחצי אחריו בעקבות שלוש חופשות לידה, נחשבת לאפליה? בהחלט לא. האם זה עיכב אותי בנקודת ההתחלה שלי? כן. האם העובדה שבהחלט היו מקרים שבהם חשתי זלזול המכוון אליי בגלל היותי אישה נחשבת לאפליה? כן, קצת. אבל לשמחתי במקרה שלי זה לא היה מגורמים שהשפיעו ישירות על העבודה שלי, אלא בעיקר מגורמים שמחוץ.

העולם השתנה וממשיך להשתנות, בעיקר בתחומים הטכנולוגיים והמדעיים. אני מקווה שבקרוב גם שאלון כזה לא יכיל יותר שאלות על אפליה, כי לא תהיה כזו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים