נשים ומחשבים: טניה וסילביצקי, היילו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טניה וסילביצקי, ראש צוות בקבוצת ה-SoC בהיילו

טניה וסילביצקי, ראש צוות בקבוצת ה-SoC בחברת היילו.

שם ותפקיד: טניה וסילביצקי, ראש צוות בקבוצת ה-SoC בחברת הסטארט-אפ היילו (Hailo), העוסקת בפיתוח מעבדי בינה מלאכותית (AI) למכשירי קצה.

ותק בתפקיד:  שלושה חודשים.

תפקידים קודמים: מהנדסת Embedded SW בקבוצת ה-SoC בהיילו, מהנדסת Embedded SW עבור כרטיסי רשת באינטל ועוזרת מחקר והוראה באוניבריסיטה העברית, גבעת רם.

השכלה ושירות צבאי: תואר בוגר בהנדסת חשמל ומחשבים בהתמחות במחשבים באוניברסיטה העברית, תואר מוסמך במדעי המחשב, עם מחקר בממשק אדם מחשב באוניברסיטה העברית ותפקיד טכנולוגי בחיל המודיעין.

משפחה: רווקה.

 מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

התחברתי מאז ומתמיד לתחום הריאלי, ובפרט מאז שקיבלתי גישה למחשב בפעם הראשונה בבית הספר היסודי. זה המשיך עם מגמות מחשבים ופיסיקה בתיכון, תפקיד טכנולוגי בשירות הצבאי, ולימודי הנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטה. באוניברסיטה גיליתי גם את תחום המייקרים וה-Arduino והתחלתי להשתתף בהאקתונים ופרוייקטים התנדבותיים. לאחר מכן, נכנסתי למשרת סטודנט באינטל כמהנדסת firmware , מה שהגדיל את החיבור שלי לאמבדד וחומרה- וזה התחום שלי עד היום.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

בסופו של דבר כל אחד מגיע עם הרקע והמטען שלו שנובע ממגזר, מגדר, חינוך, אופי וגם אזור חיוג, וכולנו צריכים ללמוד לנווט בקריירה עם אתגרים שאינדיבידואלים רק לנו. אין איזשהו תרחיש שבו "שומרי סף מרושעים" מונעים מנשים להשתלב, אבל נכון גם לומר שהדרך שהאישה הממוצעת תחווה בקריירה כנראה תבוא עם אתגרים שונים מהדרך של הגבר הממוצע. מן הסתם גם כל הנשים הן לא מקשה אחת ואין דרך אוניברסלית שמתאימה לכולן.

אני יכולה לומר שיש הרבה מאמצים בתעשייה למגר אפליה, להכיל אנשים מרקעים שונים ולשלב אנשים מכל מיני רקעים ונשים בפרט במקצועות מגוונים, והמאמצים האלה נושאים פרי בהדרגה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אחרי 8 שנים בתחום האמבדד, שהוא דיי דליל בנשים מלכתחילה, יצא לי להיתקל בהמון מצבים לכאן או לכאן. לא פעם יוצא להיות האישה היחידה בחדר, וזה יכול להיות גם יתרון וגם חיסרון. מעל הכל, בהיילו מצאתי סביבה שהיא גם מכילה וגם מאתגרת, שיש בה מקום להתפתח, וכשאני מנסה לגייס עוד נשים שיצטרפו אליי אני עושה את זה בלב שלם ובציפייה לבאות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רם

    זוכר אותה עוד מהימים שהייתה ג'ינג'ית מגניבה ב-FW אצל בוריס. שאפו טניה. המון בהצלחה!

אירועים קרובים