מה צריך מועמד כדי להיות מגויס לחברת סייבר טובה?

הכותבת, סמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת סייברפרוף, מספרת מניסיונה מהם כישורי המפתח והניסיון שחברות כמותה מחפשות

מעין כהן חזיז, מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת סייברפרוף.

בתקופה האחרונה נראה שלא עובר יום מבלי שעוד פרצת סייבר תופסת את כותרות החדשות. ככל שאיומי הסייבר מכל הסוגים ממשיכים לצמוח – במספרם וברמת התחכום שלהם – כך המגייסים בענף עובדים במרץ כדי לגייס את כישרונות אבטחת הסייבר הטובים ביותר.

אני מדברת מניסיון אישי – כי אני עוסקת, בין היתר, בגיוס טאלנטים ואנשי מקצוע בתחום אבטחת הסייבר לחברת סייבר גלובלית.

הערך המרכזי שמניע את עבודתי מבוסס על אמונתי כי אנשים הם 'המשאב' היקר ביותר בחברה שלך. לכן אני פועלת לגייס עובדות ועובדים בעלי מגוון רחב של תכונות וכישורים, אשר יתאימו לאופי העבודה בחברת סייבר מובילה

דרכי לתפקידי הנוכחי כמנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת סייברפרוף (CyberProof) החלה כבר עם שירותי כקצינת קישור בצה"ל, שם גיליתי את תשוקתי לתחום משאבי האנוש. לאחר השחרור בחרתי בתחום זה גם בלימודיי ובאפיק הקריירה שלי, ואני עוסקת בו מזה 22 שנים, במגוון תפקידי משאבי אנוש וכשותפה עסקית להנהלה בהנעת תהליכים אסטרטגיים, בחברות טכנולוגיה וסטארט-אפים גלובליים. כשהגעתי לחברה לפני כשלוש שנים היינו 120 איש וכיום כ-600 עובדים גלובליים. אני מובילה צוות גלובלי של משאבי אנוש, הפרוס על פני חמש מדינות, התומך בצמיחת החברה ובהפיכתה למובילה בתחום הסייבר.

הערך המרכזי שמניע את עבודתי מבוסס על אמונתי כי אנשים הם 'המשאב' היקר ביותר בחברה שלך. לכן אני פועלת לגייס עובדות ועובדים בעלי מגוון רחב של תכונות וכישורים, אשר יתאימו לאופי העבודה בחברת סייבר מובילה.

מי הוא טאלנט סייבר בפוטנציה? אילוסטרציה.

מי הוא טאלנט סייבר בפוטנציה? אילוסטרציה. צילום: BigStock

לפניכם כמה מהתובנות וההמלצות שלי לגבי כישורי מפתח וניסיון שחברות כמו סייברפרוף מחפשות:

גישה פרו-אקטיבית – חברות סייבר זקוקות לאנשים שיש להם את היכולת לשגשג בסביבה מהירה ומשתנה. למרות שחלק גדול מההכשרה הנחוצה כדי להצליח בסייבר ניתן ללמוד בעבודה, להיות אדם שמתלהב להתמודד עם אתגרים חדשים שנמצאים מחוץ לאזור הנוחות שלו, זה משהו שהעובד עצמו צריך להביא לשולחן. זה חייב להיות חלק מהאישיות שלו.

שחקנים קבוצתיים – מלבד אינטליגנציה וניסיון רלוונטי, ובמיוחד במודל העבודה ההיברידי הנהוג אצלנו מאז המגיפה, אנחנו מחפשים אנשים שרואים את עצמם כחלק מצוות, גם כשהם עובדים מרחוק ויודעים לבקש ולהעניק עזרה לקולגות שלהם.

אוריינטציה שירותית – אם כישורי תקשורת חזקים הם חיוניים בעת אינטראקציה בתוך צוות, הם חשובים עוד יותר בעת התמודדות עם לקוחות של חברות סייבר כמו סייברפרוף. אלו חברות מוכוונת שירות ובסופו של יום, חשוב לשים את צרכי הלקוח במקום הראשון ולהתעלות על הציפיות שלו.

הזדהות עם ערכי הארגון – בכל חברה השואפת לבנות צוות חזק מעוניינת להביא עובדים חדשים החולקים את ערכי הליבה של הארגון, חייבת להיות התאמה בנושא הזה ללא פשרות. בסייבפרוף, אנו מחויבים לערכים של אנושיות, ענווה ויושרה, ונחפש אנשים שלוקחים אחריות על מטרות ותהליכים, שמגיעים עם גישת Can do המובילה ליוזמה וחשיבה קדימה ולתוצאות מוכוונות פתרונות. נחפש את אלו שחושבים בגדול ומקבלים החלטות נועזות. אנו מקדמים תקשורת ישירה, פתוחה וכנה ועבודת צוות. לכן, חשוב לנו לבדוק עם מועמדים את האופן שבו הם פותרים קונפליקטים, והאם הם מסוגלים לקבל החלטות ולקחת אחריות על בחירותיהם. האם הם יתנו מעצמם את האקסטרה מייל ולא יפחדו לעבוד קשה על מנת להשיג את המטרות, תוך שמירה על כבוד הדדי ורוח צוותית?

שאיפה להתפתחות אישית – באופן טבעי, אני מעוניינת להכניס אנשים לחברה לטווח ארוך. אנחנו מעסיקים אנשים נהדרים ורוצים לראות אותם נשארים איתנו וגדלים. מועמד ששואל שאלות טובות ומעמיקות על החברה במהלך תהליך המיון, זה סימן מעולה לאדם שמחפש הזדמנויות צמיחה, ואשר ימשיך להיות מעורב ובעל מוטיבציה. 

כישורים טכניים וניסיון – בעוד שיחס ואישיות הם חלק ממה שחברות מחפשות, חשוב שיהיה הרקע הטכני הנכון. הפרטים הספציפיים תלויים בדרישות של כל תפקיד, אך מיומנויות מסוימות מבוקשות באבטחת סייבר בכללותה. עבור מגוון רחב של תפקידים, כדאי לקבל הסמכה של סיסקו ששמה CCNA (ר"ת Cisco Certified Network Associate), להיות בעל ידע בכלי SIEM (כמו Sentinel ו-Splunk), או להיות בעל ניסיון עם Python, Linux ו-Microsoft Azure. למועמדים טכניים בעלי ניסיון בדיסציפלינות אלו יש יתרון מובהק.

תואר אקדמי – כן או לא? תואר אקדמי אינו חובה כדי לקבל עבודה באבטחת סייבר. אך למעוניינים בבחירת תואר שנותן יתרון בסייבר, תחומי הלימוד החשובים ביותר כוללים מערכות מידע, מחשוב וטלקומוניקציה. 

לסיכום, ברצוני להדגיש כי אנשי אבטחת סייבר מגיעים מכל תחומי החיים, ואנו מעודדים אנשים שעברו הכשרה בתחומים שאינם קשורים להגיש מועמדות לתפקידי סייבר.

הקמנו את CyberProof Academy – מערכת פנימית שלנו להכשרות והסמכות. אנחנו מאמינים שהטאלנט הטוב ביותר מגיע מבפנים, ולכן נותנים גם אפשרויות גדילה מתוך החברה. העובד לומד תוך כדי עבודתו ומקבל הכשרות נוספות, שיאפשרו לו בהמשך להתקדם אנכית או אופקית ולפתח את הקריירה שלו.

אם יש למועמד את הדחף והמיומנות להצליח, חוסר הכשרה פורמלית או ניסיון בעבודה לא אמור להוות מכשול. במיוחד בגלל המחסור הגובר בכישרונות סייבר מנוסים, אנחנו מאוד פתוחים להתחשב באנשים עם רקע מגוון יותר; אם היינו מוכנים להתחשב רק באנשים מיחידות מודיעין ספציפיות בצבא, או כאלה עם הסמכות מסוימות, היינו חותכים חלק גדול ממאגר הכישרונות הזמין. הגיוני לחפש אנשים עם המאפיינים והאינטליגנציה הנכונים, ולהציע להם הכשרה תוך כדי עבודה.

הכותבת היא מנהלת סייט ישראל וסמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת CyberProof

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים