נשים ומחשבים: ג'ני אקסיונוב, סיינט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ג'ני אקסיונוב, מובילה טכנולוגית בתחום הבטחת איכות תוכנה ב-סיינט

ג'ני אקסיונוב, מובילה טכנולוגית בתחום הבטחת איכות תוכנה בסיינט.

שם ותפקיד: ג'ני אקסיונוב, מובילה טכנולוגית בתחום הבטחת איכות תוכנה בסיינט (Cynet).

ותק בחברה: חצי שנה.

ותק בתפקיד: זו פעם ראשונה שאני מובילה QA כשחקנית יחידה בכל החברה. כבר חצי שנה אני נהנית מכל יום במקום עבודה מקסים, עם אנשים סופר מקצועיים.

תפקידים קודמים: אני נמצאת בעולם ה-QA כבר 15 שנה ובמהלך השנים עבדתי בחברות סייבר עם מוצרים מורכבים של שליטה ובקרה. עבדתי בתפקידים רבים וביניהם: יועצת בפרויקטים צבאיים, ביטחוניים ואזרחיים, בודקת ידנית, בודקת אינטגרציה, מובילה צוות אינטגרציה, הדרכות ומנטורינג לעובדים חדשים ועוד. עבדתי במגוון סוגי חברות, לרבות חברות סטארט-אפ קטנות של 30 איש, בחברות בינוניות של 100-150 איש ובחברות ענק כמו פאלו אלטו. בשנים האחרונות התרחבתי מקצועית גם לעולמות של ניהול מוצר, אבל תמיד בשילוב עם QA.

השכלה ושירות צבאי: עשיתי שירות צבאי במצו"ב בתפקיד QA בתחום הסייבר. במסגרת הצבאית עשיתי קורס ניהול רשתות, קיבלתי הסמכה בינלאומית של ISTQB. לפני מספר שנים (רגע לפני התפרצות של הקורונה) סיימתי תואר ראשון בהנדסת מערכות מידע.

משפחה: בזוגיות עם דור ואמא של עלמה בת השנה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד ידעתי שמחשבים הם העתיד של כולנו ועתיד זה סיקרן אותי מאוד. רציתי מאוד להגיע למגמת מחשבים, אבל בגלל שעליתי לארץ בגיל 16, איחרתי את המועד. אז שמעתי שפותחים קורס QA בבית ספר, במסגרת פרויקט התנדבותי שהובילה קרן טל (מנהלת בי"ס קמפוס ביאליק רוגוזין) עם חברת היי-טק בשם טסקום. ישר קפצתי על ההזדמנות. היה לנו מנחה מושלם בשם שש וכבר מהשיעור הראשון התחברתי לתחום והבנתי שאני רוצה להמשיך בו. שם בעצם התחילה הקריירה המקצועית שלי. שש עזר לי בזה המון והוא הפך ל"אמא" ו"אבא" שלי בעולם המקצועי. בצבא המשכתי בתחום ה-QA בעולמות הסייבר וגם אחרי צבא, עד היום.

האם את חושבת שיש אפליה כנגד נשים בתעשייה? אני מעולם לא חשתי אפליה כלשהי במקומות העבודה, אבל עם זה יכול להיות שהייתה ואני פשוט לא הייתי מודעת לה. יכול להיות שהמשכורת שלי היתה נמוכה יותר מזו של גבר באותו תפקיד, או שהגיע לי קידום מקצועי יותר מהבחור שעבד איתי… אין לי איך לדעת. אפשר להתבסס רק על סטטיסטיקות, ולצערינו הן לא לטובתנו. אני כן יכולה להגיד שחסרות נשים מקצועיות בתפקידים בכירים. חלקן בוחרות בדרך מאוד אגרסיבית ודורסנית כדי לנצח בתחרות עם גברים, וחבל מאוד שכך. אני חושבת שאישה מביאה ערך מוסף איתה. האינסטינקט האימהי יכול לעזור למנהלת טובה להרגיש את העובדים שלה, לתת להם סביבה בטוחה ורגועה בעבודה, עם מרחב גדול יותר להתפתחות של יצירתיות, התפתחות מקצועית ופרודוקטיביות ופחות למשחקי אגו. הד לכך הוא המשפט ששמעתי: " לו היו יותר נשים בפוליטיקה בעולם, היו פחות מלחמות". 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך על רקע היותך אישה? למזלי לא חוויתי חוויה מסוג זה. בילדותי מאוד אהבתי ספורט ובחרתי בהאבקות חופשית, תחום שנחשב מאוד גברי אף אחד לא אמר לי שזה לא בסדר. יתרה מכך, אפילו הרגשתי הערכה מאנשים בסביבה. לא היו הרבה בנות בקבוצה, וזאת פשוט הייתה הבחירה של כל אחת מהן.

כללית, אני מאמינה שכל אחד צריך לעשות מה שמעניין אותו ולהאמין בעצמו. ברגע שאתה מאמין שבחרת בדרך נכונה, גם אנשים מסביבך יאמינו בך, ומרגע זה כבר לא יהיה משנה אם זה גבר שעושה לק ג'ל או אישה שיפוצניקית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים