נשים ומחשבים: אלה ברזלב, Home365

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אלה ברזלב, מפתחת פרונט אנד ב-Home365

אלה ברזלב, מפתחת פרונט אנד ב-Home365.

שם: אלה ברזלב.

תפקיד: מפתחת פרונט אנד ב-Home365.

ותק בתפקיד: תשעה חודשים ב-Home365, במקצוע – כשנתיים וחצי.

השכלה ושירות צבאי: "אני בוגרת תואר ראשון במערכות מידע. בסיום התואר עשיתי בוטקאמפ בקודינג אקדמי, שהוסיף לידע שצברתי בו. שירתתי בחיל התקשוב כמדריכה בקורס מפעילי קשר בבה"ד 7".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"בגיל 5 קיבלתי את המחשב הראשון שלי, וכבר אז היינו בלתי נפרדים. מגיל צעיר אהבתי מאוד לבנות אתרים ולמדתי לבד HTML. בתיכון הרחבתי חמש יחידות במגמת מחשבים. אמנם, בחרתי בתואר המשלב קורסים מתחומים שונים, אבל כבר בשיעור הראשון במבוא למדעי המחשב הבנתי שאחרי התואר אהיה מתכנתת.

פיתוח פרונט אנד מאפשר לי לשלב בין שני עולמות שאני מאוד אוהבת: החשיבה והלוגיקה לצד היצירתיות והעיצוב. אני הכי אוהבת במקצוע את תחושת הסיפוק מהיצירה והפיתוח של פיצ'רים שעוזרים לאנשים ועושים להם את החיים פשוטים יותר".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"עובדתית, יש אפליה נגד נשים בתעשייה. רוב העובדים בתעשייה הם גברים, ונשים עדיין מרוויחות פחות מגברים. עם זאת, בהחלט מורגש שינוי, ואני מקווה שהמודעות וההכרה בבעיה תביא לשוויון ולצמצום הפערים. למשל, אצלנו, אני המתכנתת היחידה בחברה, וכל הזמן נעשים מאמצים לגייס נשים לתפקידי תכנות".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"באופן אישי לא נתקלתי באפליה, אבל אני שומעת וקוראת על הרבה מקרים שבהם נשים הופלו לרעה. הנפוץ במקרים אלה הן שאלות מגדריות בראיונות עבודה. הוריי והסביבה שבה גדלתי מעולם לא הגדירו מקצועות טכנולוגיים ככאלה המיוחסים לגברים. אני רוצה להאמין שבעקבות השיח והמעשים לצמצום הפערים, התפיסה השוויונית תהיה נחלת הכלל".

 

 

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים