נשים ומחשבים: מיה זטלמן-פלטונוב, סקייבוקס סקיוריטי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיה זטלמן-פלטונוב, ראשת צוות פיתוח בחברת סקייבוקס סקיוריטי

מיה זטלמן-פלטונוב, ראשת צוות פיתוח בסקייבוקס סקיוריטי.

שם ותפקיד: מיה זטלמן-פלטונוב, ראשת צוות פיתוח בסקייבוקס סקיוריטי (Skybox).

החברה מפתחת פלטפורמה מקיפה ואגנוסטית לכל פתרונות הסייבר הקיימים בשוק, שמאפשרת לארגונים ניהול פרואקטיבי של עמידות האבטחה שלהם. בתפקידי אני מובילה צוות פיתוח scrum, שכולל מפתחימ.ות וא.נשי QA – וגאה בכך שמחצית הצוות הן נשים, והיד עוד נטויה.

ותק בתפקיד: כחצי שנה בסקייבוקס, לפני כן עבדתי עשר שנים ברפא"ל בתפקידי פיתוח מעניינים ומאתגרים.

השכלה: תואר ראשון בהנדסת תוכנה.

מצב משפחתי: נשואה לשי, פלוס 4 ילדים (וכלב).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בבית הספר אהבתי את שיעורי המחשבים, הרגשתי שזה כמו לשחק או לפתור בעיות וגיליתי שאני לא מתאמצת שם כמו בלימודים הומניים, ודי נהנית למען האמת. אבי עבד בהיי-טק כמהנדס מחשבים והיווה מקור השראה עבורי, אז הגברתי מגמת מחשבים בבגרויות ואחרי השירות נרשמתי לתואר בהנדסת תוכנה.
התחלתי לעבוד ברפא"ל כבר בסיום הסמסטר השלישי, ולאורך התקופה שם הרגשתי שאני תורמת לביטחון המדינה, וגם ספגתי ערכים והתקדמתי מקצועית. כאשר גיליתי שאני טובה בראייה מערכתית-אינטגרטיבית, לקחתי את זה למקום של ניהול צוותי פיתוח, אינטגרציות ומהלכים מעניינים ומאתגרים.
לפני כשנה התחלתי לחפש חברה שתאפשר לי להשפיע באופן יותר משמעותי על התוצר הסופי. מהרגע שהגעתי לסקייבוקס הייתה לי כימיה וחיבור מעולה עם כל מי שפגשתי – משלב הראיונות ולמעשה עד היום. בנוסף, כמי שגרה בגוש שגב בגליל, מאוד נוח לי עם הגמישות והעבודה ההיברידית בסקייבוקס ועם האפשרות להגיע למשרד ברכבת ישירה להרצליה. כרגע אני ממש נמצאת במקום המושלם עבורי, אישית ומקצועית.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא יודעת אם יש אפליה ממש, אבל די ברור שבמקרים רבים מסתכלים אחרת על אישה, אם זה בגלל שאנחנו יוצאות לחופשת לידה, ואם זה כשיש אילוצים משפחתיים בבית ואז ברירת המחדל תהיה בדרך כלל שהאישה תישאר לטפל בהם ולא הגבר. זה דבר שצריך לסור מן העולם.
נקודה נוספת שצריך לתת עליה את הדעת היא ,שפחות נערות ונשים צעירות פונות ללימודי מדעים ומקצועות טכנולוגיים בהשוואה לגברים. אני מאמינה שככל שיותר נשים יפנו לקריירה בהיי-טק, כך הנראות שלנו בתעשייה תגדל, ואז גם היחס לנשים יהיה שוויוני יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באחד מראיונות העבודה בעבר, המראיין אמר לי "ראיתי בתמונת הפרופיל שיש לך שלושה ילדים. איך תסתדרי עם נסיעות לחו"ל במסגרת העבודה?", אז עניתי לו שיש לי פרטנר מדהים (שי בעלי האהוב) ושגם בעבודתי ברפא"ל היו לי נסיעות לחו"ל וזה לא הפריע לי אף פעם. במבט לאחור, ברור שאם הייתי גבר לא היו שואלים אותי שאלה כזאת. זה יחס שרק נשים יקבלו – וזה דבר שצריך לשנות בהקדם.
מעבר לכך, אני לא מרגישה שחוויתי אפליה. בצוות שאני מובילה יש איזון מוחלט בין נשים לגברים, ממש 50%-50%, ואני מאוד גאה במפתחות המוכשרות שלנו, וממשיכה לגייס נשים מעולות, וגם גברים מעולים, על סמך הכישורים המקצועיים והחברתיים בלבד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים