נשים ומחשבים: רותם רפאל, ארמו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רותם רפאל, מנהלת תחום פיתוח ב-ארמו

רותם רפאל, סמנכ"לית הנדסה ב-ארמו

שם ותפקיד: רותם רפאל, מנהלת תחום פיתוח בארמו (ARMO).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: אדריכלית מוצר, תשתיות ו-DevOps; ו-ראש צוות תוכנה, בחברת קוגניט (ורינט מערכות).

השכלה ושירות צבאי: בעלת תואר ראשון בהנדסת תוכנה ותואר שני במנהל עסקים. בשירותי הצבאי הדרכתי בחיל התקשוב מגוון מקצועות המחשב.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אל תחום הפיתוח נחשפתי לראשונה בתיכון, כשהגברתי מגמת מחשבים, ושם התאהבתי בתחום פיתוח האתרים. משם המשכתי לשירות צבאי באותו התחום, והדרכתי חיילים במקצועות המחשב. כבר אז היה לי ברור שלשם אני מכוונת את הקריירה שלי ושבתחום הזה אני רוצה לעסוק. תוך כדי הטיול הגדול בדרום אמריקה כבר נרשמתי לתואר ראשון בהנדסת תוכנה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אין לי ספק שהאפליה בין נשים וגברים עדיין קיימת, בהיבטי השכר וקבלה למקומות העבודה, ולא רק בתעשיית ההיי-טק, אלא בעוד מקומות. אני שמחה לומר שאישית לא נתקלתי בה לאורך הקריירה המקצועית שלי.

אני חושבת שבשנים האחרונות אפשר לראות מגמה חיובית בתעשיית ההיי-טק בישראל. אנחנו רואים יותר ויותר נשים בתפקידי פיתוח ובתפקידים בכירים בתעשייה, והן משלבות work-life balance בצורה שהקריירה היא לא בתחתית סדר העדיפויות, וגם מצד המעסיקים יש הבנה שאפשר לשלב בין השניים, גברים ונשים כאחד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, לאורך הקריירה המקצועית שלי לא נתקלתי באפליה במקומות שבהם עבדתי. אפשר לומר שאפילו להפך – הגיוון הזה מורגש בכלל החברה ונותן נופך אחר לצוותים ולסביבת העבודה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שושן

    כל הכבוד רותם. תמשיכי להוביל ולהוות דוגמה.

אירועים קרובים