נשים ומחשבים: קרן רוטנברג-שיפמן, סאפ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קרן רוטנברג-שיפמן, מנהלת מוצר במרכז הפיתוח של סאפ

קרן רוטנברג-שיפמן, מנהלת מוצר במרכז הפיתוח של סאפ.

שם ותפקיד: קרן רוטנברג-שיפמן, מנהלת מוצר במרכז הפיתוח של סאפ (SAP).

מצב משפחתי: נשואה + 3.

ותק בתפקיד: בסך הכל 19 שנים בסאפ. התחלתי בסאפ בסיום הלימודים כבודקת תוכנה, אחרי כשנתיים עברתי לתפקיד מפתחת תוכנה, ומשם למגוון תפקידי ניהול מוצר ב-13 השנים האחרונות.

השכלה ושירות צבאי: את השירות הצבאי עשיתי ביחידת הקישור לכוחות הזרים ברמת הגולן כחיילת בודדה, כאשר הוריי ואחותי גרו בארה"ב. גרתי לבד בדירה שכורה, כך שהייתי צריכה להתבגר מהר ולנהל את הבית בעצמי – לעשות קניות, כביסות ולשלם חשבונות.

השכלה: בוגרת תואר ראשון BSC במדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. גם את לימודי התואר עשיתי כשמשפחתי בארה"ב.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? שני הוריי הם בוגרי תואר ראשון במתמטיקה ועוסקים במחשבים. כילדה הייתי שומעת את שיחותיהם על העבודה ותמיד עניין אותי להבין מה הם אומרים ולהיות חלק מהשיחה "של הגדולים". במהלך השנים הבנתי שאני מוכשרת במקצועות הריאליים, ואכן בתיכון למדתי מחשבים מוגבר. בכיתת המחשבים היה רוב מוחלט של בנים ורק ארבע בנות. המורה היה חדש בתחום ההוראה ובשילוב עם התחום המאתגר, לאורך שנות התיכון הבנות האחרות עזבו את הכיתה וכך בסוף נותרתי הבת היחידה שם. למרות זאת, החלטתי שאני לא רוצה לוותר על ההשקעה ולסיים את המסלול שהתחלתי בצורה הכי טובה שאני יכולה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני מאמינה שבעבר הייתה אפליה והיום התחושה שלי שזה כבר כמעט לא קיים, ויש לנשים ולגברים הזדמנויות שוות בתעשיית ההיי-טק, ולדעתי יש אפילו אפליה מתקנת במידה מסוימת. לצערי עדיין אין הרבה נשים בתפקידים מאוד בכירים בתחום הטכנולוגי, לדוגמה CTO, וזאת כיוון שנשים פחות מציעות את עצמן לתפקידים כאלו.

אני לא מאמינה בצורך באפליה מתקנת, כי בעיני צריך לקבל את האדם המתאים ביותר לתפקיד. מה שכן, יש לא מעט נשים מוכשרות ומתאימות, גם לתפקידים טכנולוגיים בכירים ומשפיעים, וצריך לסלול את הדרך שלהן לתפקידים הללו. אני הייתי רוצה לראות שיותר מעודדים נשים להגיש מועמדות לתפקידים בכירים, להאמין בעצמן וביכולות שלהן ולהתקדם. אני גאה מאוד שזה משהו שמוטמע בתרבות הארגונית אצלנו בסאפ. הנהלת מרכז הפיתוח מאוד מעודדת, מקדמת ומעצימה את העובדות להעז, להגיד "כן", להתנסות, וגם מעניקה כלים וידע פרקטיים ואופרטיביים בפועל.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי לא הרגשתי מעולם אפליה. ואפילו הפוך, הרגשתי את היתרונות שאני מביאה מתוקף היותי אישה. במרכז הפיתוח אצלנו ב-סאפ יש לנו נוכחות נשית מאוד חזקה ומשמעותית, עם מנכ"לית של מרכז הפיתוח, סמנכ"לית משאבי אנוש, כשליש מההנהלה הן נשים ואחוז דומה מנהלות פיתוח. מעודדים אותנו, כנשים (אבל גם את הגברים, כמובן), כל הזמן ללמוד ולהתקדם. לא רק שאין אפליה, ה"אני מאמין" אצלנו הוא שאנחנו חזקים וטובים יותר דווקא בזכות האיזון וה"ביחד" שלנו. גם בסאפ הגלובלית לא נתקלתי באפליה על רקע היותי אישה, הרגשתי תמיד כבוד ויחס שווה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים