נשים ומחשבים: ליבי אורמן, Orca-AI

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ליבי אורמן, מנהלת פעילות עסקית, Orca-AI

ליבי אורמן, מנהלת פעילות עסקית, Orca-AI.

שם: ליבי אורמן.

תפקיד: מנהלת פעילות עסקית בחברת Orca-AI.

ותק בתפקיד: שישה חודשים. לפני כן, מנהלת תפעול ומשרד כשנתיים.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון בניהול משאבי אנוש – מכללת ספיר, בעלת תעודת חשבת שכר בכירה.

שירות מלא בחיל האוויר – מנהלת לשכה וחמ"ל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? לטכנולוגיה יש פוטנציאל לעשות שינוי משמעותי ולהשפיע על חיים של מיליוני בני אדם. רציתי לעשות משהו עם משמעות, שייתן לי סיבה טובה לקום בבוקר. נפל בזכותי להיות חלק מחברה שהיא חלוצה בתחומה, בשוק מתפתח – שוק הטכנולוגיה הימית. בשנים האחרונות קמו הרבה סטארט-אפים בתחום ותעשיית הספנות נפתחת יותר ויותר לפתרונות מבוססים טכנולוגית מתקדמת ובינה מלאכותית. Orca-AI היא חלק מהמהפכה הטכנולוגית של תעשיית הספנות, ואני שמחה שזכיתי להיות חלק ממשהו גדול שגורם לי להתרגש כל יום מחדש. 

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שנשים צריכות להוכיח יותר את מקומן ולהיאבק יותר לקבל הכרה ולהגיע לתפקידי מפתח במקומות עבודה. אני רואה נשים חזקות סביבי, שיודעות לדרוש ולדבר, ואצלי בחברה האפליה לא מורגשת. אני כן חושבת שאישה תצטרך לעבוד יותר קשה כדי להשיג מה שגבר ישיג, אבל מצד שני, חברות טכנולוגיה חותרות לייצר גיוון תעסוקתי וקיימת 'אפליה מתקנת'. מאמינה שעם השנים יותר ויותר נשים יגיעו לתפקידים בכירים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? במקומות העבודה הקודמים שלי הרגשתי אפליה מסוימת, או חוסר רצון מצד גברים סביבי לקבל דעה נשית, אבל מעולם לא נתתי לזה לעצור אותי. ב-Orca-AI, אחרי כשנתיים וחצי בתפקיד אדמיניסטרציה, התקדמתי לתפקיד מנהלת הפעילות העסקית (Business Operations Manager). הקידום קרה בטבעיות וללא שום קשר להיותי אישה, אלא בזכות יכולתי וכישוריי.

עולם ההיי-טק עשה שינוי משמעותי בשנים האחרונות והיום יש פתיחות גדולה יותר לאיזון בית-עבודה ועובדים נמדדים לפי היכולות והביצועים שלהם ולא לפי קריטריונים מיושנים של נוכחות במשרד. בחברה בה אני עובדת עכשיו, העבודה היא היברידית וניתן לעבוד מהבית אם רוצים. גם גברים וגם נשים יכולים לעבוד ימי עבודה קצרים, ואם עובד מבקש חופשה מיוחדת לצרכים אישיים, הוא לרוב יקבל אותה. כשהייתי צריכה פסק זמן והרגשתי שאני רוצה לרדת לסיני לנקות את הראש, הבוס שלי פירגן בענק. העבודה לא עוצרת אף פעם, אבל יש את ההבנה הברורה שנדרש איזון בית עבודה לפנאי – לנשים וגברים כאחד.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    אחת הנשים המדויקות החזקות והעוצמתיות . כייף לראות עוד ועוד נשים עצמאיות וחזקות . עלי והצליחי ליבי

    1. ליז

      איזה כתבה מעניינת על אישה חזקה וחכמה כיף לראות שיותר ויותר נשים משתלבות בעמדות מפתח גם בעולם הטכנולוגיה אין לי ספק שבעוד כמה שנים את תמשיכי להתקדם ותגיעי רחוק עם התמדה תשוקה ואהבה למקום העבודה בשילוב עם האיזון שסיפרת שקיים השמיים הם גם לא גבול ... בהצלחה

אירועים קרובים