נשים ומחשבים: רעות מלא-רון, רנוביי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רעות מלא-רון, סמנכ"לית עיצוב ברנוביי

רעות מלא-רון, סמנכ"לית עיצוב ברנוביי

שם ותפקיד:  רעות מלארון, סמנכ"לית עיצוב ברנוביי (renovai).

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: בסיום הלימודים עבדתי כמעצבת פנים במשרדי אדריכלים שונים, בהמשך עבדתי כשלוש שנים כמעצבת בכירה בחברת מיינדספייס. במסגרת התפקיד יצרתי והגדרתי את ספר ההנחיות והעיצוב של החברה והייתי אחראית על תכנון ועיצוב החללים של ההחברה ברחבי העולם – מתכנון ועד הפיקוח על הבנייה והביצוע.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בשלב מסוים בקריירה עניין אותי להתנסות בקשר שבין עולם העיצוב והטכנולוגיה. הרגשתי שמתחילת דרכי ובמסגרת התפקידים שעברתי התחלתי מסקייל מאד קטן ולאט לאט הסקייל הלך וגדל (מעיצוב חלל בית עבור 4 נפשות לחנות קטנה שבה מבקרים עשרות אנשים ביום לחללי עבודה בהם עובדים אלפים)  – הבנתי שבמפגש של עולם העיצוב והטכנולוגיה תהייה לי אפשרות להשפיע בקנה מידה נרחב ובאופן מיידי. בנוסף, עניין אותי להבין איך לוקחים עולם שהוא כל כך מופשט, עולם סובייקטיבי לחלוטין, עם מגוון רחב של "אמיתות" ומתרגמים אותו לכדי קוד, משקפים אותו באלגוריתמיקה. האתגר סיקרן אותי וחיפשתי חברות סטארט-אפ שמתעסקות בתחום.

הצטרפתי לרנוביי כדי להוביל את כל ההיבטים האדריכליים והעיצוביים ולוודא שלמוצר יש יכולת לתת פתרונות העולים בקנה אחד עם אלו של מעצב פנים מנוסה, למפות ולבנות את ההיגיון שמאחורי כללי העיצוב. במילים אחרות, תפקידי הוא ללמד ולאפשר למערכת לפתח את רמת האינטליגנציה הנדרשת להפקת תוצאות מיטביות כשל מעצב פנים מנוסה, תוך כדי הבנת הצרכים הייחודיים של כל לקוח קצה. הפתרונות שלנו מוטמעים באתרים של חברות שונות ומסייעים למילונים לרכוש את הפרטים המתאימים עבורם מדי יום – זאת תחושת סיפוק אדירה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לצערי ישנם עדיין פערים בין נשים לגברים בתעשייה, אבל אני שמחה להגיד מהחוויה האישית שלי שבכל המקומות בהם עבדתי ללא יוצא מן הכלל הייתה נוכחות נשית דומיננטית בקרב ההנהלה והעובדים. לאורך כל הדרך האישית והמקצועית שלי הייתי לצד נשים מדהימות, שהגיעו בדיוק לאן שהגדירו לעצמן בזכות ולא בחסד, ולא נתנו לאף תכתיב או מוסכמה חברתיות לעצור אותן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא זוכרת רגע כזה. גדלתי וחונכתי על ערכים של שוויון. על חשיבות המוסר והכבוד בין אנשים ללא קשר למגדר. כך גם בעבודה היומיומית שלי, יש לי את הזכות להיות חלק מההקמה של תרבות ארגונית שוויונית ואני מקפידה להתייחס לאנשים שבסביבת עבודתי ללא קשר לגילם, מגדרם והטייטל שלהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמי אבני

    אני גאה ברעות כלתי, שמחה להיות חמותה. מאחלת לה המשך הצלחה ראוייה !!!

אירועים קרובים