נשים ומחשבים: ניצן בנימין, ווקמי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ניצן בנימין, מנהלת צוות יועצי טרנספורמציה דיגיטלית ב-ווקמי

ניצן בנימין, מנהלת צוות יועצי טרנספורמציה דיגיטלית ב-ווקמי

שם ותפקיד: ניצן בנימין, מנהלת צוות יועצי טרנספורמציה דיגיטלית בחברת ווקמי (WalkMe).

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: מהנדסת פתרונות מנהלת הצלחת לקוח, יועצת בכירה לדיגיטל.

השכלה: BSc הנדסת תעשייה וניהול, אוניברסיטת ת"א.

משפחה:  נשואה + תאומות בנות 3.5.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אבי מהנדס שעסק במגוון תפקידים בתעשייה עוד מהימים שהיי-טק עוד לא היה מילת באז שגורה, כך שכבר מילדות נחשפתי לתחום מהבית. אפשר לומר שהמקצועות המדעיים "באים לי בקלות", יש לי אוריינטציה טכנית וחשיבה ריאלית. זה התחיל בתיכון עם הגברה של מקצועות מדעיים ואחר כך בחירה של לימודי הנדסה באוניברסיטה, ובא לידי ביטוי גם בעשייה שלי היום. לפני כעשור, במהלך לימודיי התחלתי לעבוד כסטודנטית בתפקיד חוצה ארגון בחברת היי-טק, ובכך נחשפתי בתהליך מואץ למחלקות השונות ותהליכי העבודה. שם גם התהוותה התשוקה שלי להתעסק בליבה של המוצר, ולשלב ידע טכני בתפקיד עסקי מול לקוחות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני מכירה היטב את התאוריות שלפיהן אנשים מעדיפים להעסיק אנשים שדומים להם. לשמחתי, בשנים האחרונות ניכר גידול של נשים בתפקידי מפתח בחברות, מה שמעודד מוביליות והתקדמות של נשים נוספות לתפקידים בכירים. אני מכירה מנהלות רבות בתפקידים משמעותיים בתעשייה, מה שמעיד על כך שעם הכישורים המתאימים והרצון להתקדם אפשר להתגבר על מחסומים כמו תפיסות מגדריות מיושנות. אני גאה להגיד שאני מוקפת בנשים מוכשרות ומוערכות – גם קולגות, גם מנהלות וגם מנטוריות ב-ווקמי ובחברות אחרות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני בחרתי במסלול קריירה שמאופיין באיזון מגדרי, המתבסס בעקר על הצלחות והישגים ולא על ייחוס מגדרי, כך שמי שמוכשר/ת ועושה עבודה טובה פשוט מצליח/ה. כשילדתי את בנותיי חששתי שיניחו כי יש לי פחות זמן להשקיע בעבודה וימנעו ממני הזדמנויות, אך לשמחתי העריכו את היכולת שלי לשלב קריירה וחיי משפחה ואף קידמו אותי זמן קצר לאחר חזרתי מחופשת הלידה.

נראה שהדור שלנו מצליח להשתחרר מדפוסים מיושנים. ברור לי שיש עוד דרך, וגם אני אפעל לתמיכה וקידום של נשים ראויות ככל שאוכל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    ניצן אין כמוך שילוב של יכולות נהדרות, ראש טוב וקסם אישי ההצלחה שלך מובטחת

אירועים קרובים