נשים ומחשבים: עדי גלעד, נבינה

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עדי גלעד, מאפיינת חווית משתמש בחברת נבינה

עדי גלעד, מאפיינת חווית משתמש בחברת נבינה.

שם ותפקיד: עדי גלעד, מאפיינת חווית משתמש בחברת נבינה (Navina). החברה פיתחה פתרון מבוסס בינה מלאכותית, שמשנה את האופן שבו רופאים ורופאות שנמצאים בחזית הטיפול בקהילה מתמודדים עם המידע שזורם אליהם בעידן הדיגיטלי. אני עובדת על בסיס יומיומי עם הלקוחות שלנו – רופאים בארצות הברית – כדי להכיר מקרוב את תהליכי העבודה שלהם, ומתרגמת את הצרכים שלהם לפונקציונאליות במוצר שמתפתח בקצב מאוד מהיר.

ותק בתפקיד: בנבינה כשנה וחודשיים, ובסך הכל כארבע שנות ניסיון.

תפקידים קודמים: לפני נבינה עבדתי בחברת הייעוץ TASC במחלקת הדיגיטל ועיצוב שירות, שם ייעצתי לחברות ציבוריות ומשרדי ממשלה בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית (כחלק מהמעבר לרוב נדרש שינוי תהליכים פנים ארגוניים, וכמובן אפיון הממשק הדיגיטלי).

שירות צבאי: לפני השירות הצבאי יצאתי לשנת שירות דרך תנועת הצופים. במהלך שנה זו גרתי בקומונה בשכונת גילה בירושלים, ריכזתי את תחום ההדרכה בשבט הצופים בשכונה והתנדבתי במספר מסגרות חינוכיות בקהילה. לאחר מכן, במסגרת השירות הצבאי הייתי מש"קית נפגעים בחיל המודיעין (ליווי חיילים בעת חופשת מחלה/ פציעה ממושכת).

מה הביא אותי לתחום הטכנולוגיה? את התואר הראשון שלי עשיתי בפסיכולוגיה, במהלכו נחשפתי לתחום אפיון חווית המשתמש. היכולת להשתמש בכלים פסיכולוגים על מנת לעצב טכנולוגיות שיסייעו לאנשים הלהיבה אותי מאוד וראיתי בה את האופק המקצועי שחיפשתי. החשק להמשיך להעמיק ולרכוש כלים מקצועיים בתחום הביא אותי לחזור לאקדמיה לתואר שני באינטראקציית אדם-מחשב במרכז הבינתחומי, בו התנסתי במחקר ואיפיון ממשקים מסוגים שונים ומגוונים (מוצרי IoT, עיצוב ספקולטיבי, אפיון חווית מציאות מדומה ועוד).

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אין ספק שהשיח היום שונה מהשיח של הדורות הקודמים ויש גם לא מעט סיפורי הצלחה של נשים יזמיות, מנהלות ומשפיעות בתחומן, אבל לצערי עדיין קיימים פערים ואפליה בעיקר בתחום השכר. מעבר לכך אני שמה לב שנשים לא תמיד מכירות במה שמגיע להן וממצבות עצמן נמוך מדי, הן ברמת השכר והן ברמת האפשרויות המקצועיות. הנושא קרוב לליבי. בתיזה שלי, בה פיתחתי סביבת VR, בחנתי את ההשפעות של super powers על תחושת המסוגלות העצמית של נשים בעת אינטראקציה עם דמות וירטואלית גברית. בעיני שיח נשי מקצועי שעולה היום ברשת מספק משאב מעולה וזמין ומקדם שוויון. היכולת להיעזר בקולגות וירטואליות בכדי להעשיר את עצמנו מקצועית, עסקית ואסטרטגית מספקת מקור להשראה ורשת תמיכה אפקטיבית לנשים בתחילת דרכן המקצועית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? עד כה, לשמחתי, לא חוויתי אפליה. האמונה שלי בעצמי וביכולותיי מסייעת לי לתקשר באופן ברור ופתוח את האג'נדה שלי. היום אני גאה לעבוד ב-נבינה, שהיא חברה שוויונית שבה חצי מהעובדות ומההנהלה הן נשים והשיח מאוד פתוח ומאפשר, ואני בטוחה ביכולת שלי להתקדם ולהשפיע. יש לנו היום אפשרות לבחור מקום עבודה, בעיני סביבת עבודה מעצימה היא קריטית ולא הייתי מוותרת עליה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים