נשים ומחשבים: טליה יקר, אנקור

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: טליה יקר, מנהלת שיווק בחברת אנקור

טליה יקר, מנהלת שיווק בחברת אנקור.

שם ותפקיד: טליה יקר, מנהלת שיווק, אנקור (Anchor).

ותק בתפקיד: 7 חודשים.

תפקידים קודמים: Head of Growth בחברת פאוטון (Powtoon), מנהלת צוות סושיאל בבלונד 2.0.

השכלה: תואר בקרימינולוגיה ופסיכולוגיה מבר אילן, ולימודי פרסום ופלנינג מטעם הבצפר.

משפחה: נשואה +2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? נכנסתי לעולם הטכנולוגי לגמרי במקרה, לפני 12 שנה, לאחר שסיימתי את לימודי האקדמיים. בכלל רציתי לעבוד במשרד פרסום גדול ולהתמקצע בעולם הזה, אבל בזמנו ניתנה לי ההזדמנות להצטרף לסוכנות יחסי הציבור בלונד (היום Reblonde) בתפקיד של מנהלת סושיאל מדיה והלכתי על זה. שם נחשפתי לראשונה לתעשיית הטכנולוגיה בישראל ובעולם, על כל רבדיה – והתאהבתי בקצב המהיר, בעושר של הפתרונות הטכנולוגיים וביכולת לייצר ולשווק יש מאין. מאותו רגע, היה ברור לי שמקומי בתעשיית הטק והיה ברור לי שתמיד ארצה לעבוד בסטארט-אפים שהם יחסית בתחילת דרכם, שהפתרון שלהם הוא בעל ערך ומייצר שינוי ומשפיע לטובה על אנשים וחיי היומיום שלהם.

לאחר שצברתי ניסיון שיווקי של מעל 11 שנים בכמעט את כל סוגי השיווק – כולל שיווק וצמיחה מונחית מוצר (marketing & product led growth), כולל עבודה בחברת SaaS, self serve & b2b מדהימה בשם פאוטון, בה עבדתי במשך כמעט 6 שנים – יצאתי לדרך חדשה לפני 7 חודשים כמנהלת השיווק של הסטארט-אפ אנקור.

אנקור היא פלטפורמת SaaS שמגדירה מחדש את איך שתהליך הגביה ותשלומים בין חברות וספקים מתנהלים במאות השנים האחרונות, על ידי כך שהיא עושה אוטומציה וממציאה מחדש את התהליך כולו: החל מההסכם בין הספק ללקוח, דרך יצירת החשבונית, "המרדף" אחר הלקוח לתשלום, הגביה האוטומטית וכלה בהתאמות בבנקים (הריקונסיליאיישן) כדי שיסומן "בספרים" להנהלת החשבונות. ברמה האישית, היכולת לראות איך אנחנו משפיעים ישירות על טיוב החיים של הלקוחות שלנו ואיך אנחנו משנים תהליכים שכבר לא שייכים לעולם החדש, משכה אותי מאוד, וזה מה שמאפשר לי לעוף על העבודה שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מה שנקרא – אלפי מחקרים לא משקרים, ואני נחשפת בתדירות לסיפורים של אי-שוויון כלפי נשים בתעשייה. מה שכן, אני לא חווה את זה על בשרי בחברה שלי ואני בהחלט רואה שיש שיפור רב במצב היום לעומת מה שהיה בעבר. יש יותר מודעות הן מבחינת התרבות הארגונית והן מהעניין החוקי, ואני רואה גם שיש הקפדה ושמירה על נהלים באופן משמעותי יותר לעומת מה שהיה כשהתחלתי את הקריירה שלי. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני חושבת שבדומה לעוד הרבה נשים,  ובמיוחד בתקופה שהתחלתי את דרכי המקצועית לפני 12 שנה, חוויתי הערות שונות ושאלות, בעיקר על חיי הנישואים, אמהות ואיך אני אשלב חיי משפחה וקריירה, ואני בטוחה שהיו גם פערים בשכר. אלו שאלות שכל אישה נתקלת בהן, במיוחד במקומות שמצריכים זמינות 24/7. היום עם הניסיון והביטחון שצברתי אני מרגישה שאני יכולה להפנות את השאלות האלו חזרה, ולהעיר על הלגיטימיות שלהן, אבל אין ספק שבאופן טבעי בתפקיד כמו שלי, שלאורך השנים הצריך הרבה נטוורקינג ובניית קשרים עם לקוחות – יותר נעים להיות גבר מאשר אישה במקרים מסוימים. ב-אנקור היה נעים להיחשף לראיון עבודה שלא נשאלתי בו על היותי אמא, ואיך אני אשלב את המשפחה, זה גם מאוד מייצג את החברה, אנחנו מעל 50 אחוז נשים בתפקידי מפתח, ואני גם מרגישה שמאוד פתוחים ומודעים כאן לצרכים השונים של כל עובד בכל שלב בחייו, בין אם הוא גבר או אשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים