נשים ומחשבים: תהילה שניידר, אלסטיק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: תהילה שניידר, מנהלת הנדסה באלסטיק

תהילה שניידר, מנהלת הנדסה באלסטיק, תחום האבטחה

שם ותפקיד: תהילה שניידר, מנהלת הנדסה באלסטיק, תחום האבטחה. 

ותק בתפקיד: 8 חודשים.

תפקידים קודמים: סמנכ״לית פיתוח בחברת בילד סקיורטי (שנרכשה על ידי אלסטיק), ראש ההנדסה בחברת קורוס (נרכשה על ידי זום אינפו).

השכלה/שירות צבאי: תואר שני במדעי המחשב, יוצאת יחידה טכנולוגית באמ״ן.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

כבר בימי התיכון הייתה לי זיקה למקצועות המדעים המדויקים (פיזיקה, כימיה, מתמטיקה ומחשבים). ההחלטה להתגייס לצבא כחלק ממסלול העתודה במדעי המחשב נבעה מהרצון שלי לשירות משמעותי ומההבנה שהעתיד נמצא בתחום הטכנולוגי. בשירות הצבאי שלי זכיתי להוביל מערכות מחקר מודיעיניות, החל מהאפיון, ועד הפיתוח והניהול שלהן.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? 

כן, האפליה עדיין קיימת אך היא הולכת ומצטמצמת. במקומות עבודה מסוימים נשים עדיין נאלצות להתמודד עם פערים בשכר, שאלות/תהיות לגבי מצב התא המשפחתי שלהן, וקושי להתקדם לתפקידים בכירים. עם זאת, אני חושבת שהמודעות הגוברת לנושא מייצרת הזדמנויות שבעבר היו פחות נגישות, ומעודדת נשים מוכשרות להגיע למגוון רחב יותר של תפקידים. באלסטיק, למשל, יש רצון אמיתי וכנה לייצר גיוון, מתוך הבנה שזה תומך ביצירת שוויון וגם מחזק את החברה ביצירת מוצרים איכותיים יותר בסופו של דבר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? 

לא חוויתי אף פעם אפליה מהותית. השיח במקומות שבהם עבדתי תמיד היה מקצועי, ולא הרגשתי שיש משמעות להיותי אישה. אני מניחה שניתן לטעון שאמירות/התנהגויות מסוימות לא היו מתרחשות כלפי גברים. אך לדעתי גם

גברים יכולים לטעון בדיוק את אותו הדבר. לכן, אני בוחרת לא לייחס לכך חשיבות רבה מדי.

 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תהילה המקסימה בהצלחה

    עבדתי איתי בעבר. חריפה וחכמה. פשוט תענוג! עלי הוצליחי!

אירועים קרובים