נשים ומחשבים: נטלי שמחוב, אינטל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: נטלי שמחוב, מהנדסת תהליך באינטל

נטלי שמחוב, מהנדסת תהליך באינטל קריית גת.

שם ותפקיד: נטלי שמחוב, מהנדסת תהליך באינטל.

ותק בתפקיד: שנה (מתוך 3 שנים באינטל).

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר ראשון B.Sc. הנדסה כימית מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. הייתי סטודנטית מובילה במסגרת תוכנית מצוינות "עתידים לתעשייה" של עמותת ידידי עתידים – תוכנית המאפשרת לצעירות וצעירים מצטיינים מהפריפריה לרכוש תואר ראשון בתחומי ההנדסה או מדעי המחשב ולהשתלב מקצועית בחברות מובילות במשק הישראלי.

היום אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים MBA במגמת יזמות, חדשנות וניהול היי-טק באוניברסיטת בן גוריון. עשיתי שירות לאומי בחדר אחיות המרפאת מכבי בקריית גת.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתיכון הייתי בכיתת מצוינות טכנולוגית, מסלול שבו ניגשים לבגרות 5 יח"ל מתמטיקה כבר בכיתה י', בנוסף הגברתי פיזיקה, כימיה וביולוגיה. בתקופת התיכון השתתפתי גם בתוכנית "קדם עתידים" – תוכנית המאפשרת לתלמידי תיכון מהפריפריה רכישת תעודת בגרות איכותית מדעית, כרטיס כניסה ללימודים אקדמיים ולשירות משמעותי בצה"ל.

מאז ומתמיד התחברתי לתחומים הטכנולוגיים והריאליים, יש לי אהבה בלתי מוסברת למספרים. הרגשתי שזה חלק ממני ואני חייבת להגשים את עצמי. כשהתחלתי ללמוד הנדסה כימית ידעתי מראש שאני אשתלב בתחום הטכנולוגיה, וכך קרה שבסוף שנה ב' לתואר הראשון התקבלתי לאינטל.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? המודעות סביב הנושא הזה קיבלה תפנית בשנים האחרונות, לדעתי נעשו צעדים נכונים על מנת לצמצם את הפערים בין גברים לנשים בתעשייה, אך יש עוד דרך ארוכה. יש נשים מדהימות, שיכולות להגיע לתפקידים בכירים בתעשייה, אך חוששות מהצעד הזה מפני שהן נשים.

אני יכולה להעיד על עצמי והמשפחה ממנה הגעתי, מקצוע של הנדסה היה נחשב מקצוע יותר "גברי". בהתחלה לא קיבלתי תמיכה מהמשפחה, אבל האהבה שלי לתחום גברה, ובסופו של דבר אני מרגישה שעשיתי את הבחירה הטובה ביותר כשבחרתי בהנדסה. כל אישה צריכה להימדד על פי ההישגים והיכולות המקצועיות שלה, ולא על פי המגדר שלה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לא. בכל מקום עבודה נמדדתי על פי הכישורים האישיים שלי. להיפך, קיבלתי יותר הכוונה ודחיפה להצלחה קדימה ומיצוי היכולות המקצועיות שלי. עד היום עבדתי בעיקר במקומות שדוגלים בשוויון בין גברים לנשים. הרבה יותר נעים לעבוד בסביבה כזו, המודדת אותך כאדם ולא על פי המגדר שלך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים