כיצד לקדם טרנספורמציה דיגיטלית בארגון בשנה החדשה?
כמה עצות למנמ"ר כיצד להצעיד, או להמשיך להצעיד, את הארגון שלהם לעבר חדשנות, התיעלות ושיפור חוויית הלקוח
שנת 2022, שהחלה זה עתה, ירשה מקודמתה שורה ארוכה של משימות ואתגרים עבור המנמ"רים. בימים אלה נערכים המנמ"רים ברחבי העולם לסיים את תוכניות העבודה לארגון הצוותים שלהם, כדי להתייעל בשנה החדשה ולשרת טוב יותר את הארגונים שבהם הם עובדים. מנהלי טכנולוגיות מארגונים שונים בעולם משתפים את העצות שלהם לקולגות בפרוס השנה החדשה. העצה הראשונה שלהם מתבססת על הנחת היסוד שגם השנה, כמו בשנה שעברה, המשאב האנושי הוא הנכס הגדול ביותר של הארגון. לכן, כל מנמ"ר צריך להדק היטב את השורות אצלו, לוודא שלעובדים שלו יש את כל הכלים לעבודה כדי שהוא יוכל למקסם את התפוקה שלהם.
נושא אחר שראוי להמלצה הוא ההתייחסות של ה-IT לחוויית הלקוחות – הן הפנימיים והן החיצוניים. הIT צריך לתת את הכלים המתאימים כדי שהיא תהיה הכי טובה שאפשר. התפיסה שצריכה להנחות את המנמ"רים היא שה-IT הוא חלק משרשרת גדולה יותר, ותפקידו הוא לאפשר את חוויית השירות ללקוח ללא שום חיכוכים מצידו ובלי חסמים טכנולוגיים.
תחום חוויית הלקוח קיבל משנה חשיבות בקורונה, וההערכות הן שציפיות הלקוחות לחוויית שירות טובה תהיינה הרבה יותר תובעניות השנה ובשנים הקרובות, וכדאי שארגונים יהיו ערוכים לכך.
עצה נוספת: גם ב-2022, האג'יליות צריכה להיות אבן דרך בעבודת ארגוני ה-IT, כמו גם הארגון כולו. יש יותר ויותר אינדיקציות שלפיהן ארגונים הצליחו לשרוד את השנתיים האחרונות כי הם למדו להיות זריזים, לעבוד בצורה יעילה ולחשוב מחוץ לקופסה. כל הסימנים מראים שגם 2022 והשנים שאחריה יתאפיינו בתכונות אלה – וזה מצריך את המנמ"רים להיערכות. הוכחה לכך אנחנו מקבלים ממש בעצם ימים אלה, כשארגונים לא מעטים מחזירים את העובדים שלהם לעבודה מהבית, עקב האמוקרון.
עבודה היברידית, אוטומציה וחדשנות
לקורונה היו הרבה השפעות שליליות ומעט חיוביות, במיוחד בצדדים העסקיים של ארגונים. אחד היתרונות הוא שהתקופה הזאת אפשרה, ובעצם עודנה מאפשרת, למנמ"רים ללמוד טוב יותר את הליבה העסקית של הארגונים שבהם הם עובדים ולהכיר דברים חדשים, ובכך להיות ערוכים להנעה של הרבה יותר יוזמות לטובת עסקי הארגון בשנה החדשה. אחת הדרכים לכך היא הטמעת כלים שיאפשרו מיצוי המידע הקיים, בין היתר כלי בינה מלאכותית ולימוד מכונה.
ככל שזה נראה כרגע, גם 2022 תכלול מרכיב משמעותי של עבודה היברידית. השילוב הזה של עבודה בבית ובמשרד מחייב את מנהלי ארגוני ה-IT להיערך טוב יותר, לשפר את יכולות הניהול שלהם ואת תרבות העבודה, במציאות שבה העובדים נמצאים לפרקים במשרד ולפרקים מחוצה לו. יש כבר ניסיון מצטבר של שנתיים, וזה הזמן ליישם את הלקחים.
אתגרי 2022 לא יהיו שונים בהרבה מ-2021, אבל חלק מהם יהיו תובעניים יותר, והם יפגשו ציפיות ודרישות מצד הלקוחות שאותם משרת ה-IT
אי אפשר להתעלם במאמר שכזה ממשימה מרכזית נוספת שמלווה את הארגונים כבר כמה שנים: אוטומציה של תהליכי עבודה, שיאפשרו לעובדים להיות מרוכזים במשימות שלהם מבלי להתעסק בפעולות צדדיות, שהם לא הוכשרו לביצוען. זה נכון הן לגבי אנשי מקצוע באגף ה-IT והן למנהלי מכירות, שיווק ואדמיניסטרציה. זו הסיבה שתחום ה-RPA, למשל, צובר תאוצה בשנים האחרונות – הוא נותן פתרון לאוטומציה של תהליכים.
ויש גם את העצה הקבועה, שנכונה לכל מנמ"ר בכל שנה ובכל מקום: לחדש, ליזום, לחשוב מחוץ לקופסה. ברשימת המשימות השנתיות, משימה זו צריכה להיות בין חמש הראשונות. המנמ"ר צריך להוביל את דגל החדשנות בארגון, לפמפם אותה ולהיות מזוהה עימה. ההנהלה מצפה ממנו לפעול כך. היא לא תבקש ממנו לעשות את זה ולא תעיר לו אם הוא לא יעשה, אבל היא תרשום לפניה הערה אם תראה שהחדשנות לא מהווה חלק מרכזי מעבודת ה-IT .
ולבסוף, בשנה הזו, כל הארגונים יצטרכו לעשות עוד צעד במשימה הבלתי נגמרת – לפשט תהליכים. דו"ח מגמות של חברת המחקר בשם אינפוטק מראה שמורכבות וסרבול מהווים את החסם המרכזי שמנהלי מערכות המידע צריכים להתמודד אתו. לכן, מומלץ לאמץ את המילה פשטות כדרך חיים, ואף לתלות אותה על הקירות בארגון.
השורה התחתונה: אתגרי 2022 לא יהיו שונים בהרבה מ-2021, אבל חלק מהם יהיו תובעניים יותר, והם יפגשו ציפיות ודרישות מצד הלקוחות שאותם משרת ה-IT .
;
תגובות
(0)