תחום אחר, אותה מטרה: מכדורגל למנהל פיתוח

כיצד חוויות הנעורים ממשחק מהנה ב-Football Manager תרמו ליכולות ניהול צוות הפיתוח של ניר הראל מחברת אינטואיט ישראל?

03/11/2021 13:10
ניר הראל, מנהל צוות פיתוח, אינטואיט ישראל.

כנער, ביליתי את רוב שעות אחר הצהריים העצלות שלי במשחק מחשב בשם Football Manager (ר"ת FM) – משחק סימולציה שבו אתה מגלם את תפקיד מנהל קבוצת כדורגל. אם נריץ כמה שנים קדימה בפאסט פורוורד, תמצאו אותי באינטואיט (Intuit), מוביל צוות מרהיב ומגוון של מהנדסי תוכנה, שעובד יחד כדי לבנות מוצרים חדשניים המשרתים מיליוני לקוחות ברחבי העולם.

בין אם מדובר בהצטרפות לחברה חדשה, גיוס כישרונות חדשים, מתן משוב קשוח, או חיזוק המורל עם שיחת מוטיבציה – משחק מחשב פשוט סלל לי באלגנטיות את הדרך להפוך למנהל תוכנה טוב יותר

כיום, כמבוגר (ועם זאת ילד בלב), גיליתי שהדמיון המדהים בין להיות מנהל כדורגל ומנהל פיתוח אינו ניתן להפרכה. הנה איך המשחק ששעשע אותי בצעירותי הכין אותי טוב יותר לעתיד המקצועי שלי:

בניית צוות – מנג'ר הכדורגל לימד אותי שסקאוטינג עדיף לעשות כאשר מתייעצים עם אחרים – במיוחד אלה שאתה סומך על הדעות שלהם. הדריכו את הסקאוטרים שלכם, הגדירו ציפיות מדויקות שיענו על הצרכים שלכם, ובקשו משוב מעוזר המנהל המהימן שלכם.

כמנהל פיתוח, אני קורא בנחישות למנהלים להציב דרישות ברורות בכל הקשור ברכש טאלנטים (Talent Acquisition), מכיוון שהם צברו שנים של ניסיון. בנוסף, אל תהססו להתייעץ עם מעריכים, חברי צוות ובעלי עניין, שכן המשוב האישי שלהם יכול גם לעזור למנוע הטיה. זה מסתכם ביכולת אקס-פקטור לגבש תהליך קליטה מדויק, שיזהה את הפוטנציאל של המועמד בטווח הארוך.

בחירת מנהיג – ב-Football Manager, תוך כדי משחק, חיפוש אחר קפטן מתאים היה בעדיפות עליונה. צמצמתי את השחקנים על ידי שילוב של מי שיש לו את ההשפעה הגבוהה ביותר, מוסר עבודה ומנהיגות. השחקן הזה יהיה המנהיג שלי על המגרש. הוא ידחוף קדימה כשהקבוצה סופגת שער וישמור על קור רוח כשהקבוצה מובילה.

במעבר מהיר בחזרה למערכת האקולוגית הטכנולוגית, אתם יכולים עכשיו לקרוא לקפטן הזה "מנהיג טכנולוגי". חבר צוות מכריע זה יפעל כדי להפוך את כל מי שבסביבתו להיות יעיל יותר ויפעל כדי שהאג'נדה שלכם תתממש.

גידול כישרונות ג'וניור – ברגע שמצטרפים לקבוצה ב-Football Manager, אחד הדברים הראשונים שצריך לחקור הוא הפוטנציאל החבוי בשחקנים צעירים, וכיצד לבנות להם תכנית צמיחה נכונה. נהגתי לבקש מהקפטן להדריך אותם על המגרש ומחוצה לו.

כמנהל פיתוח, למדתי שבאופן דומה, אותם מפתחים בתחילת הקריירה (ג'וניורים) עשויים להזדקק להדרכה צמודה. פתרון win-win במקרה זה יהיה לבקש מ"הקפטן" שלכם (או ממפתחים מנוסים באופן דומה) להדריך וליצור קשר הדוק עם מפתחים ג'וניורים אלה.

עבודת צוות – Football Manager לימד אותי שהבאת שחקנים שיכולים להשפיע לרעה על הגיבוש והלכידות של הקבוצה היא משהו שעדיף להימנע ממנו. 

דרך משקפי מנהל הפיתוח: צוות אינו אוסף של אנשים. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות, על חברי הצוות להחמיא אחד לשני (ולאתגר אחד את השני), לעשות סיעור מוחות, לחלוק ידע ולשתף פעולה.

לַחַץ – לפני משחק כדורגל (או אחריו) עדיף שתבחרו את המילים שלכם בקפידה, מכיוון ששיחת עידוד לא רצויה יכולה בהחלט לייצר אפקט בומרנג, בהתחשב באופן שבו השחקנים, סביר להניח, מבינים את המשימה שעל הפרק ואינם זקוקים להסחות דעת נוספות.

עבור מנהל פיתוח, זה סיפור עתיק יומין: במהלך ספרינטים, המנהל יקבל הרבה משוב מלחיץ מבעלי עניין ו/או מנהלים. התפקיד שלכם כמנהלים הוא לספוג את הלחץ הזה, ולשמש חוצץ בין הלחץ הנוסף הזה לבין המפתחים שלכם. במקום זאת, עודדו סיעור מוחות ובנו יחד תכנית כדי לעמוד ביעדים.

לסיום, במהלך פעילות המשחק והבילוי לא הקדשתי מחשבה רבה, אך ללא ידיעתי הצטיידתי טוב יותר וצברתי כישורי מנהיגות. בין אם מדובר בהצטרפות לחברה חדשה, גיוס כישרונות חדשים, מתן משוב קשוח, או חיזוק המורל עם שיחת מוטיבציה – משחק מחשב פשוט סלל לי באלגנטיות את הדרך להפוך למנהל תוכנה טוב יותר.

כדי להדהד את אותה גישה של מיזוג שני העולמות יחד, יורגן קלופ, המנג'ר של קבוצת ליברפול, ניסח זאת בצורה הטובה ביותר: "האתגר הוא להישאר קריר מספיק כדי להתמודד עם הלחץ ברגע זה, על מנת שתוכל להצליח בעתיד".

הכותב הוא מוביל צוות פיתוח באינטואיט ישראל

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל קאופמן

    איזה תותח, היית מת לעבוד בשבילך.

  2. אסף

    כתוב יפה, אנלוגיה נכונה, כל הכבוד ניר אתה מחפש עובדים?

    1. טל סולומון

      בהחלט, אסף! כל המשרות הפתוחות נמצאות כאן >> https://www.intuit.com/careers/locations/israel/

  3. עפר

    אנלוגיה יפה :) כמוביל צוות פיתוח ושחקן פוטבול מנג׳ר מושבע בעבר, אני בהחלט מתחבר.

  4. יורגן קלופ

    יפה כתבת! אין ספק ש F.M עזר גם לי להגיע למקום שבו אני נמצא בו היום.

  5. נווה

    אם היית חזק במנג'ר כמו שאתה כמנהל היום אני בטוח שלקחת אליפויות בק טו בק. תמשיך את העבודה המדהימה!

אירועים קרובים