נשים ומחשבים: תות שני, קבוצת שרונה פרטנרס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: תות שני, מנכ"לית ושותפה מייסדת בקבוצת שרונה פרטנרס

תות שני, מנכ"לית ושותפה מייסדת בקבוצת שרונה פרטנרס

תפקיד: מנכ"לית ושותפה מייסדת, קבוצת שרונה פרטנרס.

ותק בתפקיד: חמש שנים.

תפקידים קודמים: בעלים של חברת מנט גרופ, ייזום וניהול פרויקטים לפיתוח כלכלי ויזמי במדינות מתפתחות; מנהלת שיווק ומכירות, תאגיד FESTO בישראל.

השכלה/שירות צבאי: אלקטרוניקה + מיתוג ותקשורת שיווקית, שירתתי בחיל האוויר.

משפחה: בזוגיות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? האהבה והתשוקה שלי ליזמות. מגיל צעיר אני אוהבת ליצור ולהקים מיזמים. בשרונה פרטנרס, חוץ מהשקעות הון סיכון – אנחנו מהווים בית למעל 200 סטארט-אפים צומחים ועשרות נוספים שכבר ביססו את מקומם בתעשייה. אני אוהבת לעבוד עם יזמים שיש להם את הניצוץ בעיניים וההרפתקנות להסתער ולכבוש את השוק שלהם. בעיניי יזמים הם ילדים מבוגרים, עם הרבה אומץ ומשחקיות, שלא מפחדים ליפול ולקום כדי ללכת ואפילו לרוץ; ויזמות – היא האמנות של עולם העסקים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שהאפליה בתעשייה היא בין נשים או גברים. יש אולי אפליה בין צעירים ללא ילדים, שיקדישו 150% מהזמן שלהם לחברה בה הם מועסקים/יוזמים, לבין הורים לילדים קטנים.

אין מספיק נשים בתעשייה, אבל זה לא בגלל אפליה. נשים וגברים מחווטים בצורה אחרת. זה לא טוב או רע, זה פשוט שונה זה מזה. נשים יותר נוטות לחוסר ביטחון מאשר גברים, מרגישות צורך לשלוט בחומר כולו ולהבין את התמונה הכוללת לפני שיוצאות לפעולה, ויותר זקוקות לאישורים חיצוניים לבסס את הביטחון העצמי שלנו.

תפקידי מנהיגות מטבעם הם בודדים, קשוחים ורצופים בסירובים, שאוטומטית פוגעים בביטחון העצמי ומציפות שאלות, האם אני טובה מספיק, האם אני ראויה מספיק; והמסע היזמי בפרט הוא מסע של חוסר ודאות מוחלט, בלתי אפשרי לראות את התמונה כולה לפני שיוצאים לדרך. זה מסע שמאופיין בהליכה בשביל שלא תמיד רואים את הקצה שלו, והוא נבנה תחתייך תוך כדי הליכה.

זה לא אומר שנשים לא מצליחות בעולם הזה בטירוף. אותן נשים שקופצות למים זוכות ביתרון יחסי עצום. כי באוקיינוס שבו כל הדגים רואים אותו דבר, דולפין שרואה בספקטרום אולטרא-סגול מוצא הזדמנויות, פתרונות ומשאבים שאחרים פשוט לא רואים.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה? לא שידוע לי. אם כן, לא שמתי לב. זה חלק מהעניין, נשים נוטות יותר לנתח מצבים, לא מעט פעמים, אם זה לא בתודעה, זה לא יורגש. לעומת זאת אם אישה מרגישה שיש אפליה היא תמצא אותה בכל מקום.

דווקא להפך, נתקלתי בהרבה מקרים בהם היה יתרון להיותי אישה – יש לנשים כריזמה טבעית חזקה, יותר מלמרבית הגברים. זו יכולת שאם משתמשים בה נכון אפשר בקלות לסחוף שותפים, עובדים, לקוחות ולמנף את הכריזמה, החוכמה הרגשית והרכות הנשית, כדי לייצר מערכות יחסים יותר חזקות וכדי לחבר אנשים למשימה או למטרה שאת מקדמת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדי נבואני

    תובנות מעניינות. כל הכבוד תות!

אירועים קרובים